32 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op Plofje98
Ik begin toch echt zenuwachtig te worden..
Ik vergeet elke keer dat ik bij ...
Ik schijt 7 kleuren stront hahaha. Nee maar serieus, ik lig er soms wakker van zo kijk ik er tegenop. Ik vind het ook zo stom dat al die cursussen om te ontspannen en met angsten om te gaan e.d. best duur zijn. Welke doe je dan en gaat het ook echt helpen?
2 dagen geleden
Reactie op Meneer takkie
Ik ben ook behoorlijk nerveus 😥
Mijn eerste bevalling ging niet zoals ver ...
Ik ben dus zo bang dat je dan bij de tweede omdat het sneller gaat te laat bent voor een ruggenprik. Dus dat je echt vooraf moet kiezen ga ik voor de ruggenprik of niet. Bij de eerste heb ik bij 5cm een ruggenprik gehad. Dus ik ben ook bang dat ik van 5-10cm helemaal niet aankan zonder pijnmedicatie.. want dat ging de vorige keer ook niet. Haha ik zit in een negatieve spiraal geloof ik. Hoe ga jij daarmee om?
2 dagen geleden
Reactie op LittleSEM
Dit heb ik precies zo ervaren de eerste keer. Die pers weeen vond ik echt v ...
Da's ook geen fijne fase vooraf, petje af hoor.
Ja och die ring of fire. Toen heb ik dingen geschreeuwd hoor (ben wel netjes gebleven bleek later).
Ik snap je, en als dat kan zou ik er ook zeker op aandringen.
En wellicht zitten de handjes nu wel op de goede plek, dat zou al schelen 😉
2 dagen geleden
Reactie op Woozychris
Ik schijt 7 kleuren stront hahaha. Nee maar serieus, ik lig er soms wakker ...
Ja die letten op de ademhaling en het proces erachter. Dus de feitelijke informatie met hoe een bevalling verloopt.
Heb ik wel bij de eerste gedaan, maar die bevalling is nog maar 15 maanden geleden dus denk dat ik nog wel weet wat er toen is besproken 😅🫣
2 dagen geleden
Mijn eerste bevalling was wel een inleiding 35 weken (zwangerschap vergiftiging)
duurde 7 uur met omsluiting weeen en daarna 13 minuten met pers weeën alleen is zij gehaald met een knip en vacuüm pomp
Ik denk dat ik daar wel echt bang voor ben om weer mee te maken waardoor deze zwangerschap ik veel meer stress over persen
Hoop deze keer in een bad te kunnen bevallen en hopen dat het voorspoedig verloopt
2 dagen geleden
Oef hier ook zo een lange persfase gehad 😵💫 ik ben ook beetje bang, ben nu 34 weken dus het komt dichterbij 🙈 had echt een droom(bad) bevalling tot de persfase kwam.... Het zette niet door, moest met spoed naar ziekenhuis, aan de weeën opwekkers en uiteindelijk na uuuuren persen toch een knip! Het meest pijnlijke? De hechtingen daarna, heb geschreeuwd en gevloekt! Ze zijn 1,5u bezig geweest en het leek gewoon niet te kunnen verdoven.
Nu hoop ik weer op een thuis (bad) bevalling maar blijf toch bang voor de persfase... Ik hoop zo dat ik thuis mijn kindje mag ontvangen en rustig in mijn eigen bed kan bijkomen. 🙏
2 dagen geleden
Reactie op Woozychris
Ik schijt 7 kleuren stront hahaha. Nee maar serieus, ik lig er soms wakker ...
Veel bevallings/zwangerschapscursussenn woreen vergoed door de zorgverzekering (al dan niet voor een gedeelte).
Of het je echt gaat helpen weet je natuurlijk nooit vantevoren, maar baat het niet dan schaadt het niet. Bij mij heeft hypnobirthing veel vertrouwen gegeven, net als het lezen van positieve bevallingsverhalen.
Er zijn online best een aantal cursussen te vinden (dubbelzen, bevallen als een baas, push it baby).
2 dagen geleden
Reactie op Plofje98
Oef, beenweeen lijken me ook pittig ja!
Ik had rug en buik weeën, maar wel ...
Poeh, rugweeën zijn ook geen pretje inderdaad. De hele persfase heb ik toentertijd niet gevoeld door de ruggenprik, dus ook daar best angstig voor 🫣 duurde bij mij toen maar 20 min gelukkig.
Ze zeggen dat de tweede bevalling vlotter gaat toch? Dus hopelijk heb je dan een korte persfase 🤞
2 dagen geleden
Reactie op Woozychris
Ik ben dus zo bang dat je dan bij de tweede omdat het sneller gaat te laat ...
Ik begrijp je helemaal.
Ik heb een cursus mindfulness en bevallen gedaan en kan daardoor beter omgaan met de angsten en heb technieken geleerd hoe je met pijn om kan gaan tijdens de bevalling, doormiddel van ademhalingsoefeningen. Voor nu, elke keer als ik angstig ben dan bedenk ik me: ik kan er nu toch niks aan doen en het gaat vanzelf weer voorbij, met of zonder ruggenprik. Voor de cursus merkte ik dat ik deze keer zo graag zonder ruggenprik wilde gaan bevallen, en daar heb ik geleerd dat het goed is; met of zonder ruggenprik. Ik probeer het dus nu zoveel mogelijk los te laten en te mediteren als ik in die negatieve spiraal zit, dat werkt bij mij erg goed.
9 uur geleden
Reactie op Plofje98
Ik had de vorige keer een cursus gedaan!
Nu geen cursus meer.
Ik heb ook ...
Wellicht dat een cursus je toch wel zou kunnen helpen hoor! Ik heb zelf (bij de eerste al) bevallen als een baas gevolgd (aanrader) en daar geeft ze ook veel tips over o.a. wat te doen als de baby nog niet goed ligt. Bijvoorbeeld veel wisselen van houding, bewegen etc. Op die manier help je de baby om goed te gaan liggen!
In de cursus komt de knip ook uitgebreid aan bod en de zin en onzin ervan.
Anderzijds was ik vorige keer heel goed voorbereid, had ik een hele fijne bevalling! Ben ik nu weer goed voorbereid en vind ik het toch ook echt wel spannend 🙈 hoop gewoon op een positieve ervaring voor ons allemaal!
9 uur geleden
Reactie op Plofje98
Dat heb ik destijds ook behandeld met de cursus inderdaad :) denk dat we al ...
En mijn dochter lag in eerste instantie in stuit en is met een versie gedraaid. Ik denk dat ze met een reden in stuit lag, namelijk omdat ze in hoofdligging niet helemaal goed kon liggen en er dus niet goed uit zou kunnen.
Heb verder ook een hele fijne goed voorbereide bevalling gehad. Alleen de persfase was dus niet fijn omdat het niet vorderde. En die dingen zijn in een cursus helaas niet te overzien, maar moet je mee maken