5 Reacties

10 dagen geleden

Ik ben ook zwanger van een tweeling, 27+4 op dit moment. Bij de eerste echo zei mijn gynaecoloog al; je stopt bij 26 weken met werken, dan ga je goed voor jezelf en de kleintjes zorgen. Arbo en UWV dachten er net zo over. Alles om maar te voorkomen dat ik teveel energie vraag en er te weinig naar de baby’s gaat maar ook om zelf zo goed mogelijk de bevalling in te gaan. Dus voel je je goed; ga minder werken en pak je momenten om te gaan bewegen etc, want dat houdt je fit voor de bevalling en herstel er na.

10 dagen geleden

De gynaecoloog bij ons adviseert vanaf 24w halve dagen en 28w stoppen. Ongeacht hoe je je voelt.

10 dagen geleden

Overigens werk ik voor mezelf, thuis, dus ik doe gewoon zo af en toe wat wanneer het lukt. 🤭 Kan gewoon vanaf de bank dus prima haha.

8 dagen geleden

Ik heb morgen een afspraak met de gynaecoloog, dus dan ga ik het ook maar bespreken. Ik heb namelijk wel veel harde buiken vind ik, waar ik me zorgen over maak. Maar online vind ik niet veel over 'te veel' harde buiken in deze fase. Hebben jullie al veel harde buiken?

8 dagen geleden

Reactie op Pebbe24

Ik heb morgen een afspraak met de gynaecoloog, dus dan ga ik het ook maar b ...
Ik had ook echt veel harde buiken als ik dingen deed die “moesten” ipv zelf plannen omdat het goed voelde. Zelfs zo erg dat ik de baby’s 24 uur niet voelde. Toen werd mij wel duidelijk waarom de gynaecoloog had gezegd dat ik op n bepaald termijn moest stoppen. En nu gaat het beter, soms doe ik wel wat teveel uit mezelf (en dus harde/zware buik) maar dan kan ik ook direct rust nemen en merk ik vaak gauw verschil.