24 Reacties

茅茅n maand geleden

Hi! De eerste bloeding na het verwijderen van een spiraal is een ontrekkingsbloeding en inderdaad geen menstruatie. Ik ben namelijk ook gelijk zwanger geworden na verwijderen spiraal en heb geen menstruatie meer gehad, ze heeft toen eerst gerekend met de datum van die onttrekkingsbloeding maar onze meid bleek toen juist jonger te zijn. (:

茅茅n maand geleden

Reactie op jhzzee

Hi! De eerste bloeding na het verwijderen van een spiraal is een ontrekking ...
Jeetje, heel interessant. Als dit echt zo is dan ben ik eigenlijk al ongeveer over 4 weken uitgerekend ofzo?馃槀

茅茅n maand geleden

De eerste bloeding kan een onttrekkingsbloeding geweest zijn. Dat kan best even op en af een tijdje aanhouden. Daarnaast kan je ook een innestelingsbloeding hebben gehad in de weken erna. Dus je kan best 3 a 4 weken verder zijn maar dat ligt ook aan je eisprong. Ik zou er een beetje tussenin gaan zitten. Want 2 kilo bij 31 weken is best veel of je moet zwangerschapsdiabetes hebben. Krijg je nog een nieuwe groei echo?

茅茅n maand geleden

Reactie op Marianne1983

De eerste bloeding kan een onttrekkingsbloeding geweest zijn. Dat kan best ...
Ja ik krijg nu elke week een echo ivm mijn eerste zwangerschap waarbij ik tot 10 cm geen wee毛n heb gevoeld. (Ik woon ver in het buitenland dus hier gaat alles ietsjes anders met de echo鈥檚). Donderdag heb ik weer een echo, ben heel benieuwd. Verder heb ik geen zwangerschaps diabetes. Wel is het moeilijk plannen als de moeders bij de bevalling willen zijn, wanneer vliegen ze over. 馃槀 Misschien moet ik dan ook al even mijn vluchtkoffertje inpakken.

茅茅n maand geleden

Heb jij een termijn echo gehad dan? Dan hebben ze die toch ook helemaal verkeerd ingeschat?

茅茅n maand geleden

Reactie op Marianne1983

De eerste bloeding kan een onttrekkingsbloeding geweest zijn. Dat kan best ...
Mag ik vragen waarom je 2 kilo met 31 w veel vindt? Ik heb met 31w + 4 dagen een echo gehad en mijn baby werd op dat moment ook geschat op 2 kilo. Ik heb geen zwangerschapsdiabetes en de gynaecoloog heeft me daarna een groei curve laten zien waarin het gewicht precies gemiddeld is

茅茅n maand geleden

Reactie op Jip74

Heb jij een termijn echo gehad dan? Dan hebben ze die toch ook helemaal ver ...
Ja precies, de dokter bleef maar vragen of ik het wel zeker wist (M鈥檔 laatste menstruatie). En telkens leek de baby groter enzo

茅茅n maand geleden

Reactie op IsabelleNoel4

Mag ik vragen waarom je 2 kilo met 31 w veel vindt? Ik heb met 31w + 4 dage ...
Bij ons 31w (wat dus misschien 33 is) en 1.9kilo heeft de dokter ook de groeicurve laten zien en hij zat ver boven de lijn.

茅茅n maand geleden

Je bent toch niet de eerste in deze situatie? Is er geen expert die jou hierin kan helpen. Voor ons is het natuurlijk ook maar gokken馃ぃ

茅茅n maand geleden

Reactie op ella1994

Ja ik krijg nu elke week een echo ivm mijn eerste zwangerschap waarbij ik t ...
Ok茅 begrijpelijk. Ik zou bij de volgende echo je vragen stellen en misschien dat ze bij twijfel en deze weetjes van de vorige zwangerschap de bevalling willen inleiden. Dan heb je een datum en kan iedereen overvliegen maar dat geeft nog geen garantie dat ze erbij zullen zijn mocht het eerder komen馃槄. Vluchtkoffertje staat hier altijd op tijd klaar 馃檲 maar ik heb nu ook een zeer gecompliceerde zwangerschap

茅茅n maand geleden

Reactie op IsabelleNoel4

2 kg is bij 33 / 34 het gewicht. Bij 31 weken is het plus minus 1500 gr. @ts hoe zijn je eerdere echo's verlopen? Nooit eerder gezien dat kindje voorliep in groei? @

茅茅n maand geleden

Reactie op IsabelleNoel4

Mijn oudste was ook 2 kilo bij 31 weken en toen vonden ze dat erg zwaar. Maar moet wel zeggen dat dat 16 jaar geleden is馃檲. Mijn dochter is toen met 36 weken gehaald met 7 pond anders had ze ruim 10 pond gaan wegen bij de geboorte. bij deze heb ik nog geen groei echo's gehad omdat ze meer met mijn placenta bezig zijn vanwege een bloedende placenta previa totalis 馃様

茅茅n maand geleden

Maar hadden ze dat niet met de 1e echo鈥檚 al moeten zien dan ? Want dan was je toen toch ook al veel verder. Bij mij klopt ze namelijk precies tot op de dag van mijn ovulatie. En als 26 feb geen menstruatie was maar innesteling dan ben je 2 weken verder ? Want je nesteld vanaf 6 tot 12 dpo in soms 14 dpo. Dus lijkt mij niet dat je ineens 4 weken verder zit, dan zou je toch ook al zwanger zijn geworden met de spiraal er nog in.

茅茅n maand geleden

Ik heb zelf maar 2 a 3 menstruaties per jaar. Dus daar kunnen ze niet vanuit gaan. Ze hebben bij mij de uitgerekende datum dat ook inschat rond de 12 weken (termijnecho), hierna is deze schatting ook niet meer goed te maken omdat tot de 12 weken alle babys hetzelfde groeien en daarna genen gaan werken.

茅茅n maand geleden

Reactie op M_1986

2 kg is bij 33 / 34 het gewicht. Bij 31 weken is het plus minus 1500 gr. ...
Sorry hoor maar wat een onzin. Ik vind dat op deze manier wel een bepaald gevoel wordt aangepraat aan de zwangeren onder ons die ook dit gewicht of zelfs zwaarder hebben, sorry dat ik het zeg. Ik heb meerdere groei echo鈥檚 gehad en telkens werd er door gynaecoloog bevestigd en laten zien dmv groei curves dat met dit gewicht je op het gemiddelde zit. Elke baby groeit anders je hebt normale grote baby鈥檚 en normale kleine baby鈥檚. Daarnaast spelen aanleg en genen ook een factor. Bovendien blijft het een schatting, kan zelfs zijn dat bij de geboorte uiteindelijk een heel ander gewicht wordt gemeten.

茅茅n maand geleden

Reactie op IsabelleNoel4

Sorry hoor maar wat een onzin. Ik vind dat op deze manier wel een bepaald g ...
Ik heb ook meerdere groeiechos en ook de curves gezien. Dit is wat ze hier zeggen. Natuurlijk is het een schatting. Maar er zijn wel curves waar naar gekeken wordt. Hier loopt ze dus volgens deze curves ruim 2 weken achter in groei. En zit ze ver onder de middenlijn. Mijn zoontje was met 31 weken 1425 gr geschat en dit was onder de gemiddelde lijn.

茅茅n maand geleden

Ik heb donderdag een echo dan zal ik het even aankaarten. Ben benieuwd. Ik denk hooguit een speling van 2 weken. Wordt vervolgd. Bedankt allemaal 馃┑

茅茅n maand geleden

Reactie op Pindaklaasje

Ik heb zelf maar 2 a 3 menstruaties per jaar. Dus daar kunnen ze niet vanui ...
Ik ben er met 17 weken achter gekomen dat ik zwanger ben; 18 weken termijnecho. Toen zeiden ze dat ze tot 18 weken termijnbepaling deden a.d.h.v. hoofdomtrek daarna pakken ze de 2e echo 2 weken later en doen ze een 2e termijnbepaling a.d.h.v. groei t.o.v. de 2 weken ervoor. Bij mij kwam het op 2 dagen na overeen met de termijn echo; dus die datum hebben ze aangehouden. Nouja 1 of 2 dagen meer of minder maakt dan ook niet uit.. Ook omdat ik in de overgang zat en dus geen stabiele menstruatie had konden ze niet zeker zeggen wat de uitgerekende datum was. Maar dit is denk ik ook een beetje individueel te bepalen. Dus goed dat TS de volgende controle haar vragen stelt denk ik

茅茅n maand geleden

Er kan best speling zijn mogelijk, maar het kan ook zijn dat het kleintje gewoon hard groeit.. bij mij wilden ze ook de uitgerekende datum vervroegen, maar ons zoontje is een IUI-baby dus we weten precies de conceptiedatum. Ze wilden de datum 5 dagen vervroegen omdat hij al verder was in ontwikkeling maar ik kon absoluut niet eerder zwanger zijn. Dus mogelijk is zoiets bij jou ook qua groei

茅茅n maand geleden

Mijn kindje was bij 28 weken al 1,5 kg, wat wel groot is, maar ik denk volgende week bij 32 weken ook zeker boven de 2 kg uit te komen. Ik heb ook geen zwangerschapsdiabetes en uitgerekende datum klopt echt op datum omdat ik zwanger ben geworden via ivf. Dus je kan nog steeds prima in december uitgerekend zijn en gewoon een groter kindje dragen. Ik denk dat je daar misschien wel niet meer achter gaat komen, omdat alles mogelijk is...