14 Reacties
vor einem Tag
Ik heb dat gehad bij de eerste
Deed me echt heel veel zeer en waren 2 pogingen nodig. Zij lag wel al deels ingedaald en helemaal in stuit. Dus ze moesten haar eerst uit mijn bekken tillen.
Uiteindelijk wel vaginaal bevallen, maar ze lag niet helemaal goed met haar voorhoofd. Ze lag in de voorhoofdsligging waardoor ze er niet uit kon en ik 3 uur heb geperst. Denk dat dat dus kwam omdat een hoofdligging dus eigenlijk niet de beste houding was voor haar.
Ben wel heel blij dat ik vaginaal heb kunnen bevallen, maar het persen was wat minder haha
vor einem Tag
Hoi hoi! Ik heb ook een versie gehad bij mijn eerste kindje. Is ze toen niet gelukt om hem te draaien. Vervolgens heb ik gekozen voor een keizersnede. Is mij toen prima bevallen. Toen ik zei dat ik na de (mislukte) versie voor een keizersnede wilde gaan, kreeg ik wel het idee dat ze me scheve gezichten gaven. Jammer voor ze. Mijn lichaam.
Dus vooral doen waar je je goed bij voelt. X!
vor einem Tag
Ik heb een versie gehad bij mijn eerste, en ik vond het best pijnlijk maar wel het proberen waard. Ik vond zelf het “uit het bekken tillen” van de billen het pijnlijkste - ik weet niet hoe het zit met een dwarsligging maar ik kan me voorstellen dat je daardoor maar een kleiner stukje hoeft en het misschien ook minder pijnlijk is. Ik zou het zelf niet wel laten proberen, je mag altijd zeggen dat ze moeten stoppen!
Uiteindelijk is het bij mij niet gelukt en heb ik een keizersnede gehad, en het viel me uiteindelijk mee. Met deze 2e zwangerschap merk je wel dat de eerste keizersnede wat implicaties heeft, en als je dat zou kunnen vermijden met een versie zou ik dat wel proberen!
vor einem Tag
Ik vond vooral de manier waarop vandaag heel vervelend, het voelde niet alsof ik er een keus in had maar het "moet".
vor einem Tag
Ik heb vorige week een versie gehad met 36.3 hoorde vooraf dat de versie in de kamer naast ons mislukt was.... Verloskundige was erg hoopvol maar na twee pogingen ging het niet meer en spande ik me buik teveel aan vanwege ongemak en pijn. Billen van baby schoten terug in mijn bekken enze zijn gestopt. Ondanks dat ik het maar ondergaan ben voelde het erg onnatuurlijk en hoorde ik alleen maar verhalen van ' het is beter om te doen en je wilt toch geen keizersnede ' na de versie nog even op bed gelegen en gesprek met gynaecoloog gehad.. die vroeg meteen wat mijn wens is omtrent bevallen : ga het vaginaal proberen en het zal 50/50 worden of het eindigt in een keizersnede.. eigenlijk voelde dat gesprek en haar advies bijna alsof ze zei ja had gewoon nee gezegd tegen de versie...als ik dit zo achteraf had geweten qua pijn had ik niet gekozen voor de versie 🙈
vor einem Tag
Ik heb vorige week een versie gehad. Het was zeker pijnlijk, maar niks ten opzichte van een bevalling of het herstel van een keizersnede. Ons kindje reageerde ook totaal niet op het middel dat werd toegediend om de baarmoeder te ontspannen. Daar was ik vooraf namelijk wat huiverig over. Ze kijken sowieso eerst voordat ze de versie doen of ze de kans van slagen goed achten.
Ik vind het zeker het proberen waard, maar ieder natuurlijk zijn eigen afweging.
vor einem Tag
Reactie op Frummeldec
Ik vond vooral de manier waarop vandaag heel vervelend, het voelde niet als ...
Dat is vervelend ja. Je bent sowieso niks verplicht. Als jij geen versie wil doe je het niet. Ook dan heb je nog de keus of je wil proberen vaginaal te bevallen of een keizersnede te plannen. Jou lichaam jou keus!!
vor einem Tag
Reactie op Mmls
Ik heb vorige week een versie gehad met 36.3 hoorde vooraf dat de versie in ...
Oh, wat naar!
Ik twijfel vooral omdat mijn kindje dwars ligt, en de complicaties die ik heb ervaren m.b.t de placenta en alles wat je leest daarover niet heel geruststellend zijn.
vor einem Tag
Reactie op Frummeldec
Oh, wat naar!
Ik twijfel vooral omdat mijn kindje dwars ligt, en de compli ...
Doe vooral waar je je goed bij voelt en watjij denkt voor de baby het beste zal zijn... Ik vond het onnatuurlijk om de baby te draaien terwijl hij zelf deze positie schijnbaar lekker vind liggen... Uiteindelijk heb je zelfs kans dat de baby kort voor de bevalling nog uit zichzelf draait op de goede manier ( hoofdligging) ook die verhalen heb ik gehoord en met de billen eerst is gewoon net even anders maar zeker niet persee slechter.. het is vooral bijzonder toch !!
vor einem Tag
Reactie op Mmls
Doe vooral waar je je goed bij voelt en watjij denkt voor de baby het beste ...
Maar bij TS ligt de baby dwars op dit moment toch? Volgens mij heb je dan geen keuze meer om het vaginaal te proberen, dwars eruit past niet :(. Dat gezegd hebbende vond ik de versie ook heel “tegennatuurlijk” voelen, en het is belangrijk dat iedereen wel zelf mag blijven bepalen of ze zoiets zouden doen. Maar ik snap wel waarom ze het vanuit het ziekenhuis aanraden, gezien een keizersnede natuurlijk wel een heftige ingreep is ook. Wat dat betreft ontkomt TS in de huidige situatie niet aan enig medisch handelen vrees ik 🙁
vor 21 Stunden
Ik kreeg vorige week woensdag te horen dat hij in stuit lag en versie aan te raden was; die was donderdag erop gepland (36+3; kindje 3kg) ik heb mij voorbereid (door gehoorde ervaringen) op helse pijn en de waarschijnlijkheid dat ik ten tijde vd versie zou zeggen dat ze moeten stoppen. Nou moet ik ook zeggen dat mijn hele zwangerschap de manuele onderzoeken van de vk al gevoelig/pijnlijk zijn.
Tijdens de versie verstand op 0; niet zoveel denken en door ademen (beetje ala bevallen in mijn ervaring 😋). Zwaar ernstig ongemak maar echt pijnlijk kon ik het niet noemen. Het laaste stukje deed pijn; maar dat duurde 20 seconden denk ik en dat was het. En de versie is gelukt. Vandaag nog weer eens echo en hij ligt nog goed al is hij nog niet ingedaald en is er nog genoeg bewegingsruimte..
Ik zou zeggen; proberen kan geen kwaad. Je kunt altijd nog stoppen.
Maar nu heb ik een hele sterke wens om thuis te bevallen misschien speelt dat ook mee🙈
vor 9 Stunden
Hier een positieve ervaring: Versie met 35+5 gehad. Verstand op 0 en focussen op de ademhaling, waardoor het meer oncomfortabel was dan pijnlijk. Binnen 5min waren we klaar en was het gelukt.
De dagen daarna is mijn kindje veel meer gaan bewegen (alsof hij bevrijd was) en voelde ik mij ook bevrijd: ik kon weer normale porties eten, veters weer strikken, weer wandelen zonder rug/bekkenpijn na 10min. Ben er dus heel blij mee!