4 Reacties

één maand geleden

Insmeren met tepelcreme? Dit verzacht bij mij wel de meeste 'pijn'.

één maand geleden

Heb geen tips. Maar ik heb het nu ook weer en vind het vreselijk het doet zo'n pijn bij mij ontstaan er ook altijd soort wittige vlekken op de tepel, als het wegtrekt zijn die ook weer weg. Maar ik vind het echt vreselijk.

één maand geleden

Herkenbaar verhaal. Hier is het ook sinds een paar weken op momenten niet te doen van de pijn. Het trekt gelukkig met een paar minuten weer weg, maar het is intens. Van de verloskundige tepelcreme gekregen en de pijn is nu minder scherp. Wie weet helpt het jou ook wat ☺️

één maand geleden

Ik probeer uitlokkende factoren te vermijden, daar heb je echt een dagtaak aan. De pijnaanvallen schieten soms echt tot een 9,5, huilen van ellende en daarna bekaf zijn. Kou is relatief (ik had zelfs een aanval op de warmste dag van het jaar). Zorg bijvoorbeeld voor een warme badkamer en droog je echt zo snel mogelijk af, beginnend bij je tepels en hoofd. Dat helpt bij mij bijvoorbeeld om de aanvallen na douchen dragelijker te maken. En gewoon altijd goed aankleden, hou je hele romp en schouders warm,, de deur niet uitgaan voor je goed bent opgewarmd, eventueel een mini usb-warmtepadje kopen voor noodgevallen/hevige kou? Er is een medicijn voor, nifedipine (bloedrukverlager), maar niet geheel veilig tijdens de zwangerschap en i.m.o. ook behoorlijk heftig in vergelijking tot de kwaal, hoe pijnlijk het ook is. Mocht het na de zwangerschap niet beter worden dan zou je dat met de huisarts kunnen bespreken. Succes!