34 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op Tess1982

Goed dat je de afspraken al hebt staan, dat komt vast goed. Ik heb de RS-pr ...
Hoe heb je dit geregeld? Ik belde ggd Drenthe voor een afspraak en ze konden er dan over 4 weken anders naar kijken, dus kon het beter via de huisarts doen zeiden ze. Dan ben ik namelijk 37 weken en dat vind ik niet zo nuttig.

18 dagen geleden

Reactie op roos9534

Hoe heb je dit geregeld? Ik belde ggd Drenthe voor een afspraak en ze konde ...
Ik heb het via de huisarts aangevraagd. Zij hebben het vaccin via de apotheek besteld en dan kan de huisarts het vaccin prikken. Bij mij is de levertijd één week

18 dagen geleden

Reactie op roos9534

Ik heb gebeld met de GGD Drenthe en zij verwezen naar de afdeling reizigersvaccinatie. Daar kreeg ik een afspraak mee. Dus vraag maar naar die afdeling. En misschien doet jouw huisartsenpraktijk het wel. Je kan dan via de apotheek het vaccin bestellen en hebt iemand van de praktijk nodig die m voor je wil zetten. Mijn praktijk deed dit niet helaas.

18 dagen geleden

Reactie op Tess1982

Ik heb gebeld met de GGD Drenthe en zij verwezen naar de afdeling reizigers ...
Wat voor kosten kreeg jij te horen?

18 dagen geleden

Reactie op M_1986

Wat voor kosten kreeg jij te horen?
Zie hieronder ;-) €295! Gelukkig kunnen wij dit doen maar tis wel erg dat t nog niet voor iedereen beschikbaar is.

18 dagen geleden

Reactie op Tess1982

Zie hieronder ;-) €295! Gelukkig kunnen wij dit doen maar tis wel erg dat t ...
Hier zeiden tussen de 295 en 360 euro. Ik ga het dus niet doen

18 dagen geleden

Ik heb het via de huisarts aangevraagd. Ik moest het toen zelf betalen en ophalen bij de apotheek en dan kon de doktersassistent het zetten. Ik heb 235 euro betaald (iets van 30 voor het zetten bij de huisarts, en 205 bij de apotheeek)

18 dagen geleden

Ter info: ik heb vaccin besteld bij de apotheek (211,- kale kosten vaccin) met verwijzing van huisarts. Heb een vriendin de vaccinatie laten zetten maar anders was consult huisarts voor vaccineren 18,-. Als je de vaccinatie bij de GGD haalt zijn de consultkosten hoog: 70,-. Deze kan je indienen en (vaak) vergoed krijgen door de zorgverzekering. Het vaccin moet je zelf betalen (prijs kan met paar euro verschillen per GGD).

18 dagen geleden

Reactie op roos9534

Ik had ook contact opgenomen met GGD Drenthe, kreeg iemand aan de lijn die volgens mij van niks wist en hetzelfde verhaal dat ze me over 4 week kon inplannen voor een advies/info gesprek met vaccinatieopmaat. Daarna nog eens overleg met GGDarts. Dat zou voor mij te lang duren, heb het nu via m'n huisarts geregeld. Heb wel bij voorbaat al alle info qua vaccin aangeleverd. Ze vonden het geen probleem om te bestellen en te geven, vandaag de prik laten zetten, ben nu 32+4. Heb €228,- betaald aan de apotheek voor het vaccin.

18 dagen geleden

Ik heb via de GGD € 325 betaald. Inderdaad dankbaar dat ik het kan.

18 dagen geleden

Ik heb €269,- betaald bij de Stadskliniek, dat is inclusief consult.

17 dagen geleden

€217 heb ik betaald bij de apotheek. Ik heb bij de huisarts (nog) niks betaald.. Hier hebben ze ook niks over gezegd.

16 dagen geleden

Reactie op Moosje221

Wat houdt het in dat de griepprik bij de 22-weken in zit? Is dat dan wel éé ...
Twee losse. In verschillende armen. Dus dat zal je gemerkt hebben, bovendien nemen ze vooraf met je door wat ze gaan zetten voor akkoord. Dus ik vermoed dat jij alleen 22 weken hebt gehad haha. Sowieso zetten ze die pas in combi vanaf ergens half oktober, en alleen als je zelf wil.