9 Reacties
één maand geleden
Reactie op Meikevd
Hoi Lilian, ik heb geen ervaring met een vbac na een keizersnede met j of ' ...
Als je googled, kun je er een klein beetje informatie over vinden. Had vandaag een gesprek met de gynaecoloog en zij vertelde dat het maar heel zelden word gedaan, alleen bij de baby die vastzit/in nood zit en niet uit de baarmoeder komt.
In mijn geval was het hoofdje geboren, en kreeg mijn baarmoeder een wee, die de rest van het lijfje klem zette. Dit resulteerde in een J-incisie (een kleine bocht verticaal op de hoofd horizontale snede) in de baarmoeder zelf (dus van buiten zie je alleen de horizontale snede) om te zorgen dat hij eruit kwam. Online vind je er niet veel van helaas, alleen medische papieren over baarmoeder rupturen en de mogelijkheden ervan bij een toekomstige vbac.
één maand geleden
Reactie op Lilian29
Als je googled, kun je er een klein beetje informatie over vinden. Had vand ...
Dankjewel voor je reactie. Ik had er nog nooit van gehoord. Hopelijk lukt het je meer informatie te vinden hierover. Kunnen ze bij de poli geen (wetenschappelijke) artikelen aanraden over dit onderwerp?
één maand geleden
Hoi hoi ik heb niet persee een officiële J incisie maar ik heb bij mn 2e bevalling een baarmoeder ruptuur gehad waardoor mijn baarmoeder gescheurd is aan 1 zijde en daardoor is er wel een heel groot litteken inwendig ontstaan wat weg heeft van een J incisie alleen dan groter (aldus gyn)
Ik mag niet meer vaginaal bevallen hierdoor en ga dan ook voor een 3e keizersnee.
één maand geleden
Reactie op Liefsvan
Hoi hoi ik heb niet persee een officiële J incisie maar ik heb bij mn 2e be ...
Is dit tijdens de bevalling gebeurd? Kun je hier miss meer over vertellen. Ik heb zelf bij de eerste een keizersnede gehad en wil heeel graag vaginaal bevallen bij de 2e, alleen vind ik t idee dat mijn litteken kan scheuren heel eng.
één maand geleden