27 Reacties
vor einem Monat
Hier ook al 11 kilo aangekomen bij 28 weken. Vorige zwangerschap ook meer dan 20 kilo aangekomen. Na een half jaar na de bevalling was ik weer op mijn oude gewicht. Ik gaf wel borstvoeding dus volgens mij hielp dat ook wel. Maak je niet te druk!
vor einem Monat
Reactie op LAC26
Ja ik ook hoor. Kon mij bij mijn vorige zwangerschap erg druk om maken. Maa ...
Hou er wel rekening mee dat borstvoeding niet altijd zorgt voor afvallen. Ook genoeg vrouwen die zelfs aankomen.
@ts: Hier ook al flink meer aangekomen dan dat ik bij de eerste was aangekomen. Maar ook een heel verschil in BMI. De verloskundige vindt het allemaal prima en ik hoef ook niet te wegen of iets dergelijks.
Overigens wordt ons meisje klein geschat.
vor einem Monat
Ik ben nu bij 31+6 11 kg aangekomen het was 16 maar ik ben 3 weken terug erg ziek geweest. Ik weet uit ervaring (nu 3de kindje) dat je beter wat meer kan aankomen en je goed voelt dan dat je constant aan het overgeven bent.
Bij de eerste alleen maar overgegeven en totaal 13kg aangekomen maar dit ging er haast niet meer af omdat ik na de bevalling ineens weer normaal kon eten. Bij de tweede ging het er een stuk makkelijker weer af.
vor einem Monat
Ik ben nu 31 weken en ook al 17kg aangekomen…. Als ik te weinig eet ben ik nog steeds erg snel misselijk, maagzuur, overgeven alles. Dus ik eet maar gewoon als m’n lichaam het aangeeft 🤷🏻♀️ Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat ik nu veel minder kan sporten dan niet zwanger, én ik eet nu brood en wat meer zoetigheid dan normaliter (ik eet normaal nooit brood of zoetigheid). Maar niet extreem ofzo. Mijn moeder en zus kwamen altijd 30-35 kg aan dus ik ben nog wel tevreden 🫣
vor einem Monat
Ik ben ook al 13 kilo aangekomen met 29 weken! Maar maak me niet echt druk. Zie er niet veel voller uit en was ook echt wel heel slank voor dat ik zwanger werd. Zal allemaal wel loslopen en zo niet, dan ga ik lekker sporten. Het kan trouwens ook prima dat je juist in het eerste trimester veel aankomt en in het laatste bijna niet, elke zwangerschap is anders!
vor einem Monat
Ik ben nu 32 weken en zo’n 12 kilo aangekomen. Probeer je niet te druk te maken en vergelijk jezelf ook niet teveel met anderen die maar 2 kg zijn aangekomen. Iedereen is anders.
Zelf probeer ik wel op mn gewicht te letten, maar ben gewoon snel en veel aangekomen in t eerste trimester doordat ik ineens veeeeel minder sportte maar nog wel meer dan genoeg at.
Het scheelt dat je buik in het derde trimester zo vol met baby zit dat het lastig is om echt teveel te eten ;). Dus wsl kom je vooral nog aan in gewicht doordat je baby nog flink groeit.
Lang verhaal kort: maak je niet al te druk. Na de zwangerschap weer wat gezonder leven en meer sporten 💪🏼
vor einem Monat
Hier nu 31+4 en 15 kilo aangekomen. Waarvan de eerste 12 kilo in het eerste trimester. Het heeft me best al veel stress bezorgd maar heb nu besloten het wat los te laten. Ik ben van mezelf al voller maar gelukkig lijkt bijna alles echt op mn buik te zitten dus dat is al een troost...En probeer vooral mezelf niet meer te vergelijken met dames die,zoals bij andere topics te lezen,1 tot 5 kilo zijn aangekomen bij deze termijn 😅
vor einem Monat
Reactie op Stéphanie89
Ik ben nu 31 weken en ook al 17kg aangekomen…. Als ik te weinig eet ben ik ...
Kan me wel vinden in je verhaal. Ik eet ni ook wat meer zoetigheid maar probeer op te letten. Denk dat ik van die 17 kilo er misschien 3 heb aangegeten en de rest baby, placenta en vruchtwater is.😅
vor einem Monat
Hier juist compleet het tegenover gestelde. Nu 31 weken en 600gr aangekomen. Ook niet heel fijn, maar niks aan te doen. Zo lang je baby het gewoon goed doet zou ik me er geen zorgen om maken. Vriendin van mij was 30kg aangekomen en was 12 dagen na de bevalling al 15kg kwijt. Waarschijnlijk hou je nu ook gewoon veel meer vocht vast. Het komt echt wel goed ❤️