14 Reacties
3 maanden geleden
Ik ben nu 21+3. Heb ook al drie dagen harde buiken en enorme groeispurt.
Volgens mij vooral rust en een bad nemen…
3 maanden geleden
Hier nu 20+4 en heb het ook.. m’n buik groeit nu ook erg hard en bij het minste wat ik doe, voelt m’n buik onprettig aan. Ik werk in de zorg dus rust zit er helaas niet altijd in 😅
3 maanden geleden
Reactie op sannestrijbos21
Hier nu 20+4 en heb het ook.. m’n buik groeit nu ook erg hard en bij het mi ...
Ik ook, echt een zoektocht om daar een weg in te vinden..
3 maanden geleden
Ooh hier ook… zo vervelend.
Zelf ben ik nog maar 17+2 weken zwanger.
Doet ook echt zeer in de avond.
Ik werk zelf in de kinderopvang, mijn groep zit op de tweede verdieping. Lichamelijk is het erg zwaar.
Wat ik nu doe is meditaties en ademhalingsoefeningen thuis. Meer rust tussendoor.
Op mijn werk nemen ze het gelukkig heel serieus. Ik krijg extra hulp twee dagen en til niet meer.
Verder lees ik mee voor tips ☺️
3 maanden geleden
Hoi hoi, ik heb ze sinds vorige week ook erg regelmatig. Bij lichte inspanning steeds harde buiken. Moest m'n vakantie eerder stoppen om op controle te gaan. Nu blijk ik dus een blaasontsteking te hebben ook. Deze wordt behandeld met antibiotica nu... misschien ook een goede om even na te kijken?
Zeker als je aangeeft het ook te ervaren met plassen.
Dokter had deze blaasontsteking ook niet zien aankomen aangezien ik niet alle typische symptomen had van een blaasontsteking. Maar zo zie je maar! Altijd ff dubbel laten checken.
Liefs Lisa
3 maanden geleden
Reactie op LAC26
Hoi hoi, ik heb ze sinds vorige week ook erg regelmatig. Bij lichte inspann ...
Om nog hierop Verder in te gaan. De gynaecoloog gaf aan dat de baby vanaf 18-19 weken een groeispurt gaat maken. Alle organen zijn nu compleet en klaar en nu is het vooral groeien en aankomen... dit is ook gewoon pijnlijk voor je baarmoeder.
Dit is mijn 2e zwangerschap. Ik had ook aangegeven dat ik deze zwangerschap veel pijnlijker vindt en zwaarder.
Toen gaf hij weer aan dat een 2e zwanger 'herkenbaarder' is dus je baarmoeder sneller reageert op prikkels.
Bij mij helpt het om dan ook echt even te zitten en niets te doen. Dan trekt het weg. (Komt helaas wel terug, maar je hebt even rust) 😊
3 maanden geleden
Reactie op Pupske2
Ah thanks allemaal, fijn om te horen dat ik in ieder geval niet de enige be ...
Herkenbaar…
3 maanden geleden
Reactie op LAC26
Om nog hierop Verder in te gaan. De gynaecoloog gaf aan dat de baby vanaf 1 ...
Dank voor de update! Ik ben de eerste maanden ook veel sneller aangekomen met cravings, die zijn nu gelukkig wat minder
3 maanden geleden
Ik heb het ook vaak. Dit in combinatie met een hematoom tussen de vliezen ben ik om die reden al gestopt met werken en heel veel aan het rusten/liggen. In zoverre dat kan met een Peuter (als zij thuis is). Rusten helpt enorm en ik lig dan het liefst op mij zij (op mn rug krijg ik ze ook in rust🙄). Magnesium kan ook goed helpen je baarmoeder te laten ontspannen, het is tenslotte een spier.
Ik had dit trouwens bij mijn dochter ook, en hierdoor meerdere keren in t ziekenhuis gelegen, uiteindelijkmet weeënremmers en longrijping (met 33 weken).
Mijn baarmoederhals is vandaag opgemeten en helaas wel al verkort. Mocht het dus zo aanwezig blijven laat dit checken🙏🏻
3 maanden geleden
Reactie op Pupske2
Ah thanks allemaal, fijn om te horen dat ik in ieder geval niet de enige be ...
Toevallig, ik ook! Dat maakt het helemaal zo lastig he. Je gaat steeds maar door. Ik ervaar ze vooral heel erg met avonddiensten. Dan loop en sta ik extra veel. Pfff en dan nog een peuter van net 2 jaar thuis.
Heel herkenbaar...
Hoever was je nou?
3 maanden geleden
Ik blijk ook een blaasontsteking te hebben. Ook een kuurtje gekregen. M’n buik voelt echt constant gespannen, in combinatie met bandenpijn, is dit echt een heel vervelend gevoel. In rust trekt het heel langzaam weg, maar zodra ik begin te lopen, begint het weer. 🙁