14 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou in september gaan verhuizen. Door alle kwaaltjes is het niet ideaal, maar met een kleintje waar je je handen echt aan vol hebt en vermoeidheid door bijv slapeloze nachten is het al helemaal niet fijn. Als je mee wil helpen moet je telkens mensen vragen of ze willen oppassen en nu heb je je handen nog vrij en kun je op je gemak je huis inrichten. Ik ben verhuisd toen me zoontje net 1 was en dat was erg veel gedoe

3 maanden geleden

Ik ben een week voor mijn bevalling verhuisd. Het was druk, ik heb uiteraard te veel gedaan en met verhuisdozen gesjouwd omdat ik niet niks kan doen. Het enige voordeel van verhuizen tijdens zwangerschap is nesteldrang. Ik had alles snel ingepakt tijdens mijn verlof en liet het zware werk aan mijn partner over. We zaten erin en binnen een paar dagen had ik alles ook al uitgepakt en een eigen plek gegeven. Dat was mij niet gelukt zonder die nesteldrang. Het enige wat echt belangrijk is dat je niet over je eigen grenzen heen gaat en er is niemand die deze voor jou aan kan geven. Hebben jullie veel hulp bij het verhuizen? Wij hadden een grote groep mensen die ons ontzettend goed geholpen hebben, behangen, verven, schoonmaken, uitpakken dit heeft ons heel veel geholpen. Uiteraard had het meer ademruimte gegeven als we later waren ingetrokken maar ik ben heel blij dat ik het heb kunnen doen voordat ik met een kleine rond liep, dat lijkt me heel erg lastig.

3 maanden geleden

Ik zou ook liever voor bevalling verhuizen dan erna. Nu kan je in 1x de babykamer goed inrichten zoals je het wil hebben. En als je baby er eenmaal is heb je ook nog veel meer spullen te verhuizen. Op zich heb je nog 3 maanden de tijd om je huis helemaal klaar te krijgen voor de baby komt.

3 maanden geleden

Ik ben verhuisd toen mijn kind 8 maanden was. Niet ideaal maar ik vond het ook wel prima: ik was fitter dan tijdens mijn zwangerschap en we konden net weer langere nachten slapen en waren dus niet kapot moe. (We zijn een maand later ook nog getrouwd en ik werkte weer 32 uur - ik verbaas mezelf er soms nog over, maar het kan ;)) Het scheelde dat we een huis hadden gekocht dat instapklaar was. Kinderkamer en woonkamer naar wens gemaakt, de rest doen we nu in stappen. Als je je nu goed voelt, zou ik wel voor september kiezen. Dan kun je nog prima slagen maken, mits je goed op je grenzen let. Succes!

3 maanden geleden

Ik lees even mee, hier eenzelfde planning: nu 20 weken zwanger en tussen eind september en eind oktober gaan we verhuizen.

3 maanden geleden

Ik ben verhuisd rond 20 weken zwangerschap. Was het chaos? Ja. Maar veel mensen om je heen zorgen ervoor dat het vlot gaat en nu woon ik er met veel plezier. Liever voor je bevalling dan erna!

3 maanden geleden

Als je het mij vraagt; verhuizen voordat de baby er is! Wij zitten nu in een verbouwing (dec uitgerekend) en ik ben zó blij dat alles straks achter de rug is al de baby geboren wordt. Mijn ervaring met de eerste is dat je hoofd ook echt niet naar iets als verbouwen of verhuizen staat als je een newborn hebt. Lekker veel hulp vragen aan je omgeving en eventueel een bedrijf inhuren die een deel voor je uit handen neemt

3 maanden geleden

Wij zijn verhuisd toen de oudste 6 weken was. Ik kan het je niet aanraden😅. Mijn was gewoon aan het werk, s avonds nog aan het klussen in het huis. Elk half uurtje dat de baby sliep pakte ik snel een doos in. Had gelukkig wel veel hulp. Op de dag van de verhuizing ben ik s ochtends met de baby naar een vriendin gegaan en s avonds tien het huis bewoonbaar daarheen. Dat laatste kan ik je zeker aanraden ook als je hoogzwanger bent. Anders ga je toch te veel doen.

2 maanden geleden

Hi , Je plaatst meerdere topics met ongeveer hetzelfde verhaal . Wij vragen onze leden om één topic te openen per onderwerp . Ik zal je topics met de minste reacties sluiten , en ik wil je vragen om geen topics meer te openen over ditzelfde onderwerp . Liefs, Jaleesa|Moderator

2 maanden geleden

Waar ben je precies onrustig over? De verhuizing zelf of de plaats waar je komt te wonen? Ga je ver weg verhuizen? Ik moet 1 okt mijn huis uit zijn het andere huis hier in het dorp waar we gaan wonen is nog 1 grote bouwval. We zijn hard aan het klussen en het zijn momenteel lange dagen. Overdag werken s avonds klussen. Ik ven nu 23 weken en het gaat prima. De verloskundige zegt ook luisteren naar je lichaam dan komt het goed. Gelukkig heb ik geen kwaaltjes dus kan ik gewoon door. Een verhuizing lijkt mij dus niet zo'n probleem. Een foto van ons nieuwe huisje 😅

2 maanden geleden

Wij zijn 2 weken voor de bevalling verhuist en het was niet ideaal maar wel nodig. We woonde bij mijn schoonouders en had echt behoefte aan mijn eigen plekje en vooral als ik bevallen zou zijn. Het was even aanpoten en stress maar het is het allemaal wrl waard geweest

2 maanden geleden

Ik ben net verhuisd (24 weken zwanger). Ik heb gelukkig niet veel zwangerschapsklachten en heb wel veel kunnen doen (inpakken , schoonmaken van oud en nieuw huis, niet te zware dingen tillen), maar het belangrijkste is dat je partner bereid is om het meeste te doen (met familie, vrienden, of bij het inhuren van een verhuisbedrijf). Ook als je veel kan doen zijn er heel veel dingen die je oprecht niet kan. Dus goed (psychisch) voorbereiden, en niet verwachten dat alles snel schoon en in zijn plek is. Het duurt wel even maar als het een mooi huis en wijk is, komt dat goed.