7 Reacties

21 dagen geleden

Ik ben met 29+6 opgenomen in het ziekenhuis vanwege weeën en bloedverlies en een te korte baarmoederhals. 22mm en 16mm in een wee. Vind het zelf heel spannend. Ben nu 31 weken en het is echt aftellen. Mij werd verteld dat bloedverlies een teken kan zijn van bevalling dus ik zou als ik jou was gewoon even bellen en vragen..

21 dagen geleden

Reactie op dey24

Ik ben met 29+6 opgenomen in het ziekenhuis vanwege weeën en bloedverlies e ...
Ah ja snap ik! Ik heb vanochtend gebeld naar het zkh (ben de hele zwangerschap al medisch) maar de verloskundige vond het niets spannends en wimpelde het eigenlijk een beetje af. Ze gaf aan dat het wel vaker kan voorkomen in de zwangerschap. Ook toen ik aangaf wat er allemaal aan vooraf was gegaan. Achteraf vroeg ze wel naar mijn geboortedatum en naam zodat ze even in het systeem kon zetten dat ik had gebeld. Maar had er echt een beetje een vreemd gevoel bij. Dinsdag bij de laatste meting en bezoek aan het zkh hadden ze ons namelijk zó op het hart gedrukt te bellen als er iets veranderde, anders wilde ze me zelfs namelijk houden ter oberservatie. Vroeg me dus echt een beetje af of dit inderdaad rond dit termijn wel 'normaal' is of dat meer deze combinatie mee hebben gemaakt?..

21 dagen geleden

Reactie op Loesx

Ah ja snap ik! Ik heb vanochtend gebeld naar het zkh (ben de hele zwangersc ...
Wauw.. schandalig hoe ze je afwimpelen..

21 dagen geleden

Ik ben met 31.4 opgenomen in het ziekenhuis met weeën, bloedverlies en baarmoederhals van 11 mm (6mm bij kramp). Mij is ook verteld dat bloedverlies kan wijzen op een verandering aan je baarmoedermond (verstrijken of ontsluiten), maar dat ze na 32 weken eigenlijk niet meer ingrijpen en de baby mag komen. Mij is geadviseerd rust te houden om de baarmoeder niet teveel te prikkelen. Hopelijk heb je daar iets aan en blijft je kleintje nog even op haar plek!

21 dagen geleden

Reactie op Loesx

Ah ja snap ik! Ik heb vanochtend gebeld naar het zkh (ben de hele zwangersc ...
Bellen naar het ziekenhuis!

21 dagen geleden

Heb sowieso het idee dat sommige VK niks voorstellen.. ga op je eigen gevoel af en blijf bellen!!!

21 dagen geleden

Wat naar dat de vk zo nuchter reageerde. Vind dat eigenlijk niet normaal…. Juist gezien de verkorte bmh is bloed altijd een teken voor een extra check! Het hoeft niet perse wat te betekenen maar met een verkorte bmh wel goed te laten checken. Mijn baarmoederhals is trouwens al sinds 19 weken verkort (fluctuerende tussen de 18-28mm) en sindsdien wel stabiel! Hopelijk duurt het bij jou ook nog even voordat hij verder verkort. Ik zou trouwens gewoon opnieuw bellen.. ze moeten je echt laten komen als je ongerust ben! Inmiddels heeft er waarschijnlijk ook weer een andere VK dienst. Laat je echt niet afwimpelen!