5 Reacties

één maand geleden

Ik weet niet of je al bloedtesten hebt laten doen. Ik ben nu 29 weken zwanger en voel me al vermoeid sinds de week dat ik ontdekte dat ik zwanger was. Uit de testen bleek dat ik een ijzertekort heb, een tekort aan vitamine D3 en een tekort aan vitamine B12. Ik zou gewoon vragen of je bloed mag laten prikken. Vermoeidheid is normaal tijdens de zwangerschap, maar het mag niet de overhand nemen.

één maand geleden

Ik ervaar precies hetzelfde als jou!

één maand geleden

Reactie op R.maris

Ik weet niet of je al bloedtesten hebt laten doen. Ik ben nu 29 weken zwang ...
Ja ik heb in week 25 een bloedonderzoeken gehad en een suikertest. Er is toen alleen getest op hb en die was 6,8 dus goed . Ook ben ik erachter gekomen dat ik zwangerschapsdiabetes heb.

één maand geleden

Reactie op Ell29

Ja ik heb in week 25 een bloedonderzoeken gehad en een suikertest. Er is to ...
Ik zou zeker even overleggen met je VK. Zeker in combinatie de diabetes zou ik geen risico's nemen en liever een keer vaker bellen. Kans dat er niks aan de hand is, maar toch. Hier zijn ze voor

één maand geleden

Ik heb afgelopen week contact gehad met het ziekenhuis om na te vragen of de klachten konden passen bij de zwangerschapsdiabetes. Vermoeidheid wel enigszins maar niet zoals ik het omschreef. De harde, kramperige buiken zijn nu aardig onder controle, maar was wel een teken van mijn lichaam dat ik te veel van mijn lijf vroeg i.c.m. de vermoeidheid. Er is opnieuw bloedgeprikt (dit keer wat uitgebreider dan alleen het hb gehalte) en hieruit is gebleken dat ik een te lage ijzervoorraad heb. Nu moet ik aan de ijzertabletten. Hopelijk vermindert dit de klachten. En krijg ik weer wat energie terug.