22 Reacties

één maand geleden

Ik heb dit dus ook, gister en net het gevoel dat ik ging omvallen werkelijk. Plus maagzuur, plus rugpijn in het midden. Ben gewoon op!!

één maand geleden

Reactie op ssoutje

Ik heb dit dus ook, gister en net het gevoel dat ik ging omvallen werkelijk ...
Ja ik dus ook, nog 2,5 week even doorbijten. En heb al een grote stap terug gedaan op m’n werk. Soms heel frustrerend ook! 😥

één maand geleden

Hier ook! Vind t soms zo sneu voor m’n peuter 🙈 hij zit namelijk net in een overgangsfase dat hij geen dutje meer wilt doen (maar het wel nodig heeft) en ik heb zooooo geen energie 😫. Ik doe lekker een stapje terug in het huishouden en in het weekend neem ik tijd voor mezelf. Lekker slapen zoveel als ik wil😅we moeten nog even doorbijten 😊

één maand geleden

Herkenbaar 😅 echt heel erg frustrerend. Vooral voor mijn dochter van bijna 3.. ik ben vandaag ook 31 +2. Zit er ff totaal niet lekker in..

één maand geleden

Dan ben ik nog blij dat ik geen peuter heb rond lopen. Voor mij is het mijn eerste kindje, dus dat helpt dan wel. Helaas ook veel fysieke klachten wat bewegen überhaupt al een uitdaging maakt. Nog even volhouden inderdaad!

één maand geleden

Zo hé, wat een vermoeidheid he.. ik heb er nu ook al sinds vorige week donderdag last van en het wordt maar niet beter. Ik wil zoveel doen maar mijn lichaam laat het gewoon niet toe, ben daarbij ook nog eens weer misselijk. We moeten nog even, dit kunnen wij 🫶🏼 lekker in het weekend wat bijslapen

één maand geleden

Heeeel herkenbaar. Er is zelfden een dag dat ik me niet moe voel. Toevallig vandaag wat kunnen doen in huis, maar gisteren en eergisteren de hele dag in bed gelegen en geslapen. Heb zelf wel een laag ferritine gehalte en de vk zei dat het daarvan kon komen. Slik nu ijzer bij. Heb jij je ijzer niet te laag

één maand geleden

Reactie op Plofje98

Heeeel herkenbaar. Er is zelfden een dag dat ik me niet moe voel. Toevalli ...
Ik slik al 3x per week extra ijzer inderdaad. En toevallig van de week opnieuw laten prikken, en volgens de assistente van de verloskundige was het prima. Dinsdag nieuwe afspraak, dan toch nog maar even bespreken!

één maand geleden

Reactie op Steffie2706

Ik slik al 3x per week extra ijzer inderdaad. En toevallig van de week opni ...
Ja kan best zijn dat het gewoon hormonen zij hoor waardoor je je moe voelt. En je lijf is natuurlijk gigantisch hard aan het werk om leven te maken

één maand geleden

Reactie op Plofje98

Ja kan best zijn dat het gewoon hormonen zij hoor waardoor je je moe voelt. ...
Ja precies, mijn hoofd begrijpt het allemaal heel goed. Maar het blijft lastig om dat te accepteren soms 🥹

één maand geleden

Dit klinkt heel bekend ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Heb mn hb laten controleren maar die is normaal

één maand geleden

Hier ook. Net nog weer twee uur geslapen met mijn dochter. Alle waardes goed. We zijn gewoon bezige bijen, en dan nog een baby in de buik die moet groeien. Ik merkte bij mijn dochter toen dat ik vooral extra moe was als zij weer een groeispurt had in de buik (merkte dat toen aan de banden).

één maand geleden

Ik voelde me vorige week (toen 31 weken) ook erg futloos, geen energie, slap en voelde me algeheel niet lekker. Ook veel hoofdpijn erbij. Ijzer laten checken, die was juist heel hoog, dus daar kon het niet aan liggen. Dus verloskundige vermoedde dat ik iets onder de leden had wat niet helemaal eruit kwam óf een vitamine tekort. Maar nu een week later, heb ik de 32 weken aangetikt en ik voel me weer toppie. Dus ik vermoed dat ik toch iets onder de leden had óf het kwam dus toch gewoon door de zwangerschap. Ik kreeg namelijk ook te horen dat ze vond dat ik te streng ben voor mezelf en soms 'vergeet' dat ik een mensje aan het maken ben en dat ik heus wel op prive en werkgebied een stapje terug mag doen 🙈 dus ja. Waar het nu aan gelegen heeft, geen idee. Misschien was het een combinatie van alle dingen. Maar na één week ziekgemeld te zijn geweest, voel ik me eigenlijk sinds vandaag weer helemaal goed 🥰

één maand geleden

Hier ook😫 en dan nog een peuter die veel aandacht vraagt.. Man werkt t hele weekend (horeca) echt overleven in het weekend voor mij😅 Nog even geduld en hoef ik niet meer te werken en is man thuis de hele maand. En dan blijf ik alleen maar liggen en blijf ik eten😂

één maand geleden

Heeeeel herkenbaar. Ik ga 4 weken voor de uitgerekende datum stoppen, dit omdat ik dan daarna langer heb. Het besef dat ik nog vier weken moet werken, manmanman .. Vandaag “kakte” ik helemaal in rond 12:00 uur. Vorige week had ik last van duizeligheid en ook super moe. Ik dacht dat het mijn HB was maar die bleek perfect (gelukkig). Wel een verkoudheid te pakken zoals heel Nederland haha, misschien was dat gewoon al aan het rommelen. Anyway, totale herkenning, erkenning en begrip! ❤️

één maand geleden

Jap! Hier ook erg moe, lamlendig, geen puf, afwezig van de moeheid. Dus benieuwd naar ‘de tip’ 😊

één maand geleden

Hier ook forse vermoeidheid. Ik ben sinds 2 weken minder gaan werken (nu dertig weken zwanger) omdat ik ‘s middags instortte. Nu kan ik elke dag op dat moment 1,5-2u slapen, en daarna red ik de avond weer. Dus geeft toe aan je lichaam, je bent topsport aan het leveren met het bouwen van je kindje!

één maand geleden

Dit heb ik nu ook met 32 weken! Was niet zo bij mijn eerste (meen ik me te herinneren) en ik vraag me echt af hoe ik nog 1,5 maand verder moet werken.

één maand geleden

Mag ik vragen trouwens hoe iedereen het doet met werk 👀 ik zit sws al in de ziektewet, dat zat ik al voor de zwangerschap. Maar ik werk nog steeds 3 uur arbeidstherapeutisch. Alleen na 2 uur begin ik echt mega moe te worden en begint mijn lichaam ook super veel zeer te doen. Maar ik voel mij tegelijk alsof ik niet zo moet zeuren want ik werk maar 3 uur per week 🫠 nog 4 weken en dan gaat het verlof in.. ik ben heel slecht in voor mezelf opkomen en kom uit een opvoeding van niet zijken en doorgaan .. dus ik weet ook niet zo goed wat geaccepteerd is zegmaar.. Ik heb verder zwangerschaps diabetes en las van pees ontsteking in beide polsen dus dat vraagt ook allemaal wat meer energie. Ik heb een paar weken geleden al gesprek aangevraagd bij de bedrijfsarts om mijn huidige situatie te bespreken omdat ik toen emotioneel ook heel erg overliep maar die afspraak wordt telkens niet ingepland. Ik heb vorige week wederom hier over een balletje op gegooid.. maar nog steeds niets vernomen.

één maand geleden

Reactie op xmisuzu

Mag ik vragen trouwens hoe iedereen het doet met werk 👀 ik zit sws al in d ...
Ik ben sinds een paar weken voor 20% ziek gemeld bij het UWV. Dat was even pittig om te doen, omdat ik het gevoel had dat ik faalde. Maar het was wel de juiste stap. Ik heb het nog steeds zwaar, maar ik moet nog maar twee weken en dat is nog vol te houden. Bespreek het met je werkgever en als het echt niet gaat, dan moet je voor jezelf (en je baby) kiezen en volledig in de ziektewet gaan. Dan ga je wel eerder met verlof volgens de wet (dus met 6 ipv 4 weken). Maar ik vind het de keuze waard.