16 Reacties

5 dagen geleden

Met poep verschoon ik het altijd, ze heeft een hele gevoelige huid en ik wil niet dat ze (door mij) kapotte billen zou krijgen!

5 dagen geleden

Ik laat hem niet in een poepluier liggen als ik het weet
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 dagen geleden

Ja, als ze gepoept heeft verschoon ik haar. Ze poept eigenlijk bijna altijd tijdens/net na het drinken.

5 dagen geleden

Zoals je zelf al zegt; als jij sliep had je het ook niet gehoord. Lekker laten slapen. Komt de volgende voeding wel weer. Luister naar je gevoel 😉

5 dagen geleden

Poepluier verschoon ik altijd.

5 dagen geleden

Een half uur is een beetje mijn grens hoe lang ik hem bewust laat liggen in een poepluier. Liever slecht slapen dan pijnlijke billen.

4 dagen geleden

Jaa lastig je moet het echt zelf bepalen ik zelf verschoon hem wel altijd en moet nog een half uur wachten vanwegen reflux en snap je pijn echt waar maar ik denk wel zelf dat je er veel spijt van hebt als ze luier uitslag krijgt. Als je slaapt en het gebeurd kan je er inderdaad niks aan doen misschien kan je als ze weer wakker is toch nog een kleine voeding maken om haar weer inslaap te krijgen heb hier ook mee gezeten maar poep luier is toch echt voor mij verschonen. Ik verschoon mijn zoon wel altijd in bed bij ons dat we niet de tocht naar de baby kamer moeten maken

4 dagen geleden

Ik zou het niet hebben verschoond maar we smeren de billen preventief in met bepanthen en dat werkt heel goed. Plas zorgt hier na een nacht wel eens voor doorlekken als het te vol zit, dus daar let ik wel op.

3 dagen geleden

Als je kindje geen last heeft van luieruitslag kan het naar mijn idee een keertje geen kwaad. Als ze zelf doorslaapt dan heeft ze er op dat moment ook geen last van.

3 dagen geleden

Ik laat mn kindje slapen,ook al ruik ik soms wel eens dat ze gepoept heeft (ze slaapt naast me in de co sleeper). Haar slaap komt hier altijd op de eerste plaats. Gelukkig poept ze in de meeste gevallen wel voor bedtijd.En voor het slapen smeer ik een dikke laag calendula billenbalsem. Ze heeft nog nooit uitslag gehad.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

3 dagen geleden

Onze dochter slaapt door. Poept soms af en toe 's nachts dus dan weet je ook niet hoelang het er al in zit.. ik smeer wel iedere avond bepanthen baby. Nog geen uitslag gehad!

3 dagen geleden

Als het kindje snachts poept en je weet er zelf niks van dan kan je er natuurlijk niks aan doen. Hoor je en voel/ruik je dat je kindje gepoept heeft zou ik hem zeker niet ermee laten slapen. Zelf ga je ook niet vuil je bed dan ga je ook eerst douche. Zou een kind echt niet onnodig in een poep luier terug leggen in bed omdat hij dan nog twee uurtjes doorslaapt. Als je heb of haar gewoon verschoon dan slapen ze later nog wel even door.

3 dagen geleden

Ligt ook een beetje aan het huidje van je baby. Ik verschoon eigenlijk al niet meer in de nachten sinds mn zoontje 6 weken is en dat gaat prima. Soms verschoon ik tussen de borsten door als ik ruik dat het een poepluier is, maar ik hoor hem heel vaak vollopen als hij na het eten net weer in slaap in zijn cosleeper ligt; dan ga ik hem echt niet wakker maken 😅

3 dagen geleden

Hoi, wij hebben om 4 uur nog een nachtvoeding en omdat onze zoon van 14 weken daarna altijd verder slaapt verschonen wij hem sinds twee weken ook niet meer s nachts, met of zonder poep. Hij lijkt er geen last van te hebben en zijn huid ziet er prima uit. Wij gebruiken de Pampers Baby Dry en deze sluit hoog aan op de rug waardoor hij 9 van de 10 keer niet doorlekt s nachts en hij van 22 uur tot 7.30 uur met deze luier kan doen :-) Aanrader!

3 dagen geleden

Ik smeer na elke luier met bepanthen en heb laatst ook een keer snachts de beslissing gemaakt om niet te verschonen. Dar was nog 2 uurtjes voor 7 uur. Ze had er helemaal geen last van. Haar billen waren niet rood. Dus als je hebt gesmeerd zou ik haar laten liggen, behalve als ze al last heeft van rode billen.

2 dagen geleden

Ik doe altijd 1 borst voeden, dan verschonen (zodat ze niet huilt bij verschonen) en dan de andere borst, zodat ze in slaap valt daarna (meestal) Dan ligt ze verschoond en met volle buik in haar bed Misschien kun je een beetje melk overhouden voor na het verschonen als je de fles geeft?