14 Reacties
vorig jaar
dit doet mijn dochtertje ook, de kraamhulp zei toen dat is wel normaal is
vorig jaar
Reactie op CVH2020
Kan je de ademhalingen tellen? Dus hoe vaak per minuut ademt hij/zij?
Ik heb drie keer geteld en laagste was 50x per minuut, hoogste 57x per minuut.
vorig jaar
Reactie op CVH2020
Is de baby verder verkouden oid? Heb je het idee dat hij/zij er last van he ...
Ik merk het vooral als ze slaapt. Ze heeft soms last van gepiep als ze aan de borst zit. Als ze slaapt maakt ze soms geluidjes, alsof ze zucht maar dan vaak achter elkaar. Van het CB zeiden ze dat het waarschijnlijk niets bijzonder is, maar ik vind het toch wel gek klinken.
vorig jaar
Bij ons zei de kraamhulp ook dat dat normaal is! Komt omdat ze nog zo klein zijn en dat nog niet zo ontwikkeld is als bij een ouder kind en volwassens.
vorig jaar
Ik kom net terug van een ziekenhuisopname ivm RS virus bij mijn (toen) 3 weken oude baby. Hij had ook een verhoogde ademhaling toen hij met ontslag mocht, omdat dit volgens de artsen bij de leeftijd hoort. Geen zorgen hierom dus. Waar je wel op wilt letten: neusvleugels die intrekken, ribbetjes die intrekken en koorts (alles boven 37.5), mocht je benauwdheid vermoeden.
vorig jaar
Reactie op MVD22
Ik kom net terug van een ziekenhuisopname ivm RS virus bij mijn (toen) 3 we ...
Fijn om te weten, dankje!
vorig jaar
Reactie op overdii18
Zoals al gezegd leer vooral op neusvleugelen en borst intrekken. Hier nu m ...
Is dat juist goed dan?
Beterschap voor de kleine!!
vorig jaar
Een pasgeboren baby ademt sowieso veel sneller dan wij als volwassenen. Een frequentie tussen de 47 en 54 is volledig normaal.
Zoals al gezegd, benauwdheid is niet normaal. Tekenen van benauwdheid zijn neusvleugelen en intrekkingen bij de borstkas. Dit zijn dus dingen die je niet wil zien. Alleen een beetje snel ademen, zeker als ze geen koorts hebben en niet ziek zijn is geen enkel probleem.
vorig jaar
Reactie op Pupske2
Een pasgeboren baby ademt sowieso veel sneller dan wij als volwassenen. Een ...
Intrekkingen van de borstkas is mij niet opgevallen. Wel maakt ze af en toe geluiden bij het ademhalen (dus niet continue) waardoor ik het lastig beoordelen vind
vorig jaar
Reactie op JeugdigeDauw738281
Intrekkingen van de borstkas is mij niet opgevallen. Wel maakt ze af en toe ...
Alle baby's maken geluiden bij het ademen, dat is heel normaal! Een beetje kreunen, dan weer sneller en dan weer langzamer ademen (of harder/zachter), het hoort er allemaal bij. Een ziek kind wat benauwd is klinkt echt heel anders.