19 Reacties
3 maanden geleden
Pfoeeee wat vervelend en frustrerend voor je! Snap dat je er klaar mee bent om je lijf continu vol te proppen met AB. Geen idee of het ook werkt voor jou maar ik had, tot een paar jaar geleden, ook veel UWI. Slik nu elke dag 2 pillen cranberry (Kruidvat eigen merk is prima) en heb sindsdien geen UWI meer gehad. Ik hoop dat deze simpele aanpassing voor jou ook mag werken🙏
3 maanden geleden
Ik heb dit een aantal jaar geleden ook gehad en heb toen uiteindelijk mijn blaasontstekingen kunnen bestrijden met Cranflora van Solgar. Ik weet alleen niet of dit mag icm zwangerschap dus vraag het zeker even na! Misschien dat een combinatie van veel drinken, een cranberry supplement (of puur sap) en extra vitamine C kan helpen? Ik weet natuurlijk niet de mate van jouw ontstekingen of wat je al hebt geprobeerd 🫣
3 maanden geleden
Ik zou @Bofliers een berichtje sturen op IG, zij weet echt ontzettend veel over de pelvis🤍 Collidaal zilver (van de Health factory) is een natuurlijke antibiotica, wie weet kan het helpen
3 maanden geleden
Reactie op ambermersmann
Ik zou @Bofliers een berichtje sturen op IG, zij weet echt ontzettend veel ...
een schimmel infectie na een antibiotica kuur is ook heel normaal, je hebt van vitals microbiol intiem, dit helpt mij altijd bij schimmelinfectie
3 maanden geleden
Mega vervelend! Ik heb precies hetzelfde gehad. Heb de dokter gevraagd om me naar de uroloog door te sturen.
Uroloog kwam erachter dat mijn bekkenbodem overactief was en heeft me doorgestuurd naar de bekkenfysiotherapeut. Deze heeft me geleerd hoe ik m'n bekken goed moet ontspannen en sindsdien geen blaasontstekingen + schimmelinfecties meer gehad.
3 maanden geleden
Ik zou om een doorverwijzing vragen naar het ziekenhuis. Aantal jaar geleden heb ik zelf met elke maand opnieuw een blaasontsteking gelopen en na een half jaar was ik dat meer dan zat en om een doorverwijzing gevraagd en deze ook gekregen.
3 maanden geleden
Ik zal een doorverwijzing vragen naar de uroloog. Ik heb toen een keer een onderhoudskuur gehad (veilig voor tijdens de behandeling). En ook evt. Bekkenbodem therapeut, misschien gaat uitplassen niet zo goed of te gespannen bekken bodem. Ook had ik een keer een antibiotica waar ik dan 1 pil van mocht slikken na de seks ter preventie. Dit hielp ook heel goed. Succes!!
3 maanden geleden
Je kunt ook vragen of ze de urine op kweek kunnen zetten, zodat ze duidelijker kunnen zien welk "beestje" de UWI veroorzaakt, waardoor deze effectiever bestreden kan worden. Het kan zijn dat de ontsteking niet helemaal weg was na de amoxi, waardoor het vrolijk terug kon komen. Schimmelinfectie is helaas een bekende (en vervelende) bijwerking van deze AB. Hopelijk ben je er snel vanaf!
3 maanden geleden
Reactie op Lelie1991
Hoe heeft de arts jou kunnen helpen?
Uiteindelijk hield het vanzelf op bij mij, mijn moeder en zus hebben dit precies zo gehad. Maar bij de uroloog hebben ze onderzoek gedaan naar m'n urine, moest ik een plasdagboek bijhouden en onderzochten zij in het ziekenhuis hoe ik plaste, hoeveel, en of ik goed uitplaste. Omdat dit uiteindelijk bij mij allemaal goed was is er geen verder onderzoek gedaan maar ze kunnen daar dus nog veel meer onderzoeken dan klakkeloos een antibioticakuur geven.
3 maanden geleden
Weet niet of je een koffie liefhebber bent. Maar sinds dat ik over gestapt ben op cafeïne vrije koffie, heb ik geen blaasontsteking meer gehad. Terwijl ik daarvoor ook met regelmaat een blaasontsteking had met niet meer reageren of de nitrofurantoine. Blijkbaar heeft cafeïne een negatieve werking op je blaas.
3 maanden geleden
Misschien een gekke zijstap, maar het hielp mij waanzinnig. Ik bleek allergisch/zwaar intolerant voor (koe)melk. Jaren en jaren gemiddeld 6x pj blaasontsteking, niks hielp het permanent te verhelpen. Ik ben om andere klachten, (diarree, wollig hoofd, pukkels) gestopt met melk(producten) na eerst andere mogelijke allergenen uit m'n dieet te schrappen. Met 3 weken waren de andere klachten stukken minder, maanden later realiseerde ik me ineens dat ik geen blaasontsteking meer heb gehad sindsdien. Heel soms smokkel ik tegenwoordig weer (pizza blijft Fantastisch), en vaak heb ik dan twee dagen erna weer blaasontsteking. De huisarts is hoogst verbaast over deze relatie en gelooft het niet helemaal maar voor mij werkt het. Misschien een idee. Heel veel sterkte !
3 maanden geleden
D-mannose dagelijks 1000mg nemen van lucovitaal. Ik heb dat ook gehad en er bleef maar voorgescheven worden met de woorden: ach je groeit er wel overheen. Ik ben erachter gekomen wat mijn triggers waren voor blaasontsteking en die proberen te minderen. Daarnaast veel cranberry sap drinken en dagelijk dmannose. Later nog enkele keren last van blaasontsteking maar niet meer elke maand
Succes
3 maanden geleden
D-mannose slikken in hele hoge dosering! (Van vitakruid) in combinatie met 3 liter water per dag en in de ochtend op een lege maag een glas warm water met biologische ongepasteuriseerde appelazijn! Werkt voor mij top! Van antibiotica krijg ik idd ook altijd een schimmelinfectie en destijds kwam de blaasontsteking ook telkens terug. Sinds ik een kuur D manose heb gedaan nooit meer last gehad.