Hoi allemaal,
Is er iemand bekend met een vitamine b12 tekort? Ik heb gisteren bloed moeten prikken en mijn waardes waren behoorlijk laag. Nu heb ik met de huisarts gesproken en zij zegt dat het door gebruik van de omeprazol kan komen. (Weer wat bijgeleerd). Ze gaat nu overleggen met een gynaecoloog aangezien stoppen met de omeprazol voor nu ook geen optie is.
Ik ben benieuwd of er iemand hier ervaring met een vit b12 tekort heeft.
Ik heb vitb12 te kort sinds mijn vorige bevalling, ik moet af en toe ook injecteren maar ik gebruik ook al jaren omeprazol ivm maagzuur en eigenlijk nooit geen problemen mee gehad ? Ik wist ook niet dat het invloed op elkaar had ook nooit eerder gehoord
Door omeprazol neem je heel veel vitamines en mineralen minder goed op of zo goed ala niet meer. Hierdoor kunnen te korten ontstaan, maar B12 is wel een van de bekendere die hier bekend om staat
Hier vit b12 te kort. Heb voor een tijdje elke twee dagen moeten prikken. Daarna over gegaan op vit b12 pillen. Kwam hier achter na mijn eerste zwangerschap. Ookal had ik geen omeprazol gehad.
Hier ook ruim 0,5-0,75 jr moeten spuiten in mn benen. Ik ben daarna over gegaan op zuigtabletten van Vital, en hij blijft redelijk stabiel mits ik regelmatig een tablet pak 😅
Oh jeetje.. wat voor klachten merk je dan? Ik slik ook dagelijks omeprazol ...
Ik was vooral erg moe, soms wat wazig zicht en een slap gevoel. Hb was ook laag, maar de verloskundige wilde dit keer ook de vit b12 mee prikken dus zodoende zijn ze er achter gekomen.
Ik heb van mezelf altijd vitamine b12 tekort. Bij mij slaat het dan heel erg op mijn longen en wordt ik benauwd. Ik gebruik nu standaard smeltabletjes van sanacore. Tijdens mijn zwangerschap gebruik ik dan een dubbele dosis hiermee kan ik het dan goed op pijl houden.
Ik heb ook al een tijdje b12 te kort ik heb extra vitamines erbij geslikt maar het hielp niet echt, ik eet ook geen vlees dus daardoor kan het ook komen dat het niet echt stijgend omhoog gaat. Ik krijg nu elke week voor 4 weken een b12 injectie zodat tie ff opgekrikt wordt
Ik heb een licht tekort en slik bij. Nu ook aan de omeprazol en de huisarts waarschuwde me ook. Ik moet wel nog eens vragen om mijn waarden te laten checken. Voel me niet heel moe (meer). Maar zonder omeprazol sliep ik niet meer dus dat was erger...