35 Reacties
vorig jaar
Reactie op inara1998
In die van davitamon en kruidvat eigenmerk zitten suikers in.. ik raad je t ...
Laveen wordt hier afgeraden door de kinderarts omdat er olijfolie inzit.
Babys kunnen daar heel veel last van hebben (krampen). Onze zoon gilde het uit van Laveen. Vanaf 6 maanden kun je olijfolie gaan geven.
@ts Vitamine k is hier niet nodig (flesvoeding). Maar ik start eerst weer met Davitamon of Kruidvat.
En als mijn dochter ook hier slecht op reageert dan Vitakruid Vitamine D
vorig jaar
Reactie op FlorissanteUnicorn546775
Ik begreep dat je die op basis van olie moet hebben 🤷🏻♀️
Ja alleen die van davitamon de normale is archideolie en je heb ook een zonnebloem olie variant. Dit is voor kindjes waar de kans aanwezig is op pinda allergie vanwege geschiedenis ouders bijvoorbeeld. Waterbasis daar zit zeker weten suiker in en is een smaak aan toegevoegd. Plus je kindje neemt dit veel minder goed op en plast het snel uit de olie variant wordt volledig opgenomen en wordt anders afgebroken
vorig jaar
Reactie op Sigie
Ja alleen die van davitamon de normale is archideolie en je heb ook een zon ...
En dat niet alleen:
Baby’s en peuters tot 4 jaar krijgen iedere dag vitamine D druppels. Bij het gebruik van druppels op waterbasis krijgen zij elke dag propylgallaat binnen. Deze druppels zijn veilig voor baby’s ouder dan 4 maanden en peuters.
Bron: RIVM
Dus onder 4 maanden liever niet op waterbasis omdat ze niet weten of het veilig is
vorig jaar
Hoe goedkoper hoe lagere dosering en heel vaak veel mindere kwaliteit van ingrediënten waardoor je het minder goed opneemt, ook zitten in goedkope vitamines vaak onnodige vulmiddelen
vorig jaar
Reactie op Sigie
Olijf olie word afgeraden bkijkbaar door een kinderarts omdat ze daar juist ...
En andere kinderarts raadde het hier juist aan bij mijn kleine ivm obstipatie bij koemelk voeding. Lepeltje olijfolie per dag. Iedereen, inclusief kinderartsen, zegt wat anders
vorig jaar
Reactie op Bloempotje
En andere kinderarts raadde het hier juist aan bij mijn kleine ivm obstipat ...
Hier wilde ik dus ook vanwege obstipatie olijfolie geven.
Maar de kinderarts zei dat dat het alleen maar zou verergeren.
En dat olijfolie niet geschikt is voor de darmen bij baby's onder de 6 maanden.
Onze zoon gilde het ook uit van Laveen.
vorig jaar
Ik heb vitamine d en k van vitaminfit gehaald. Het is op olie basis.
Inhoud: 20 ml. Samenstelling per 7 druppels vitamine K+D3 = 0,23 ml per dosering):
Vitamine K1 (Fytomenadion) 150 mcg/ug = 200% ADH*
Vitamine D3 (cholecalciferol) 10 mcg/ug (400IU) druppels = 200% ADH*
* ADH is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
Ingrediënten: Vitamine K1 (fytomenadion),Vitamine D3 gewonnen uit alg in MCT olie, Vitamine E (D-Alpha-Tocopherol).