16 Reacties
11 dagen geleden
Ik kan geen solide onderzoeken vinden. Waarom zou de natuur zo ingesteld zijn dat elke baby met een Vitamine K tekort geboren zou worden….vraag ik me enerzijds af. Vorige baby met kz geboren, toen hebben ze dat toegediend en wij de eerste weken ook (in combinatie met vitamine D) wel zo natuurlijk mogelijk. Maar ja, het blijft uit een potje komen.
Ik zorg dat ikzelf de vitamine mee heb, en ligt eraan hoe de bevalling verloopt, dan kunnen we altijd zelf bepalen of wij denken dat dit nodig is….Maar zeg je niks dan wordt het volgens mij wel automatisch gedaan door het ziekenhuis…
11 dagen geleden
Reactie op LJ
Ik kan geen solide onderzoeken vinden. Waarom zou de natuur zo ingesteld ...
Wat is dit nou voor argument 😅 sommige kinderen zouden ook met 5,5 kg geboren worden als je de natuur z’n gang liet gaan, met alle gevolgen van dien. Google even op vitamine k deficiëntie en je leest precies terug waarom het van belang is om bij borstvoeding te geven. Kindjes krijgen het nu nog gewoon dmv druppeltjes, niet te moeilijk over doen
11 dagen geleden
Reactie op Hannn9
Wat is dit nou voor argument 😅 sommige kinderen zouden ook met 5,5 kg gebo ...
Pfff krijgen we dat weer. Als jij alles klakkeloos van internet wilt halen be my guest. Stop jij lekker alles in je kind zonder vragen te stellen. Ts stelt hier een vraag, ik geef mijn reactie.
Reactie aangepast : onjuist taalgebruik
Jaleesa|Moderator
11 dagen geleden
Ik heb het bij al m’n babies wel laten toedienen, en de kindjes die BV kregen heb ik dit zelf ook 12 weken nog gegeven. De fles kindjes hoefden dit niet.
Ik heb dit artikel ( zie link) eerder gelezen.
Ik persoonlijk loop liever niet het risico met m’n baby en vertrouw hierin op de wetenschap.
https://wetenschapsdoula.nl/vitamine-k/
11 dagen geleden
Hi !
Ik heb even een reactie aangepast . Er kwam taalgebruik langs die wij niet graag op ons forum zien .
Fijne avond !
Liefs ,
Jaleesa|Moderator
11 dagen geleden
Ik ben niet bekend met een vitamine K injectie. Geen idee dat dit een ding is, of is dit iets recents? Na de geboorte van mijn zoontje zijn wij gelijk begonnen met vitamine K druppels te geven.
11 dagen geleden
Misschien nog een tip verduidelijking dat ik hier nog niet zag: bij borstvoeding wordt er vitamine K aangeraden en het hoeft bij melkpoeder niet - vanwege enige reden: het wordt standaard toegevoegd in de formula/melkpoeder. 😉👍 Voordat we in discussie gaan waarom alleen bij borstvoeding en niet bij melkpoeder voeding. 😉👍 Blijkbaar kunnen we de Vitamine K niet in de moedermelk krijgen door onze voeding (van de moeders). 😉👍
11 dagen geleden
Reactie op Lenka2021
Misschien nog een tip verduidelijking dat ik hier nog niet zag: bij borstvo ...
Dit idd 👍en de placenta scheidt niet genoeg vitamine K af voor de baby z’n eerste periode. Dus kampen pasgeborenen in feite met een tekort. Ik zei daarom idd ( zonder context dus dank hiervoor ), dat m’n fles babies geen vitamine K kregen en m’n BV babies wel.
11 dagen geleden
Reactie op M_1986
Januari 2022 ingevoerd.
Maar niet bij elk ziekenhuis.
Aha, dat verklaard wat. Mijn zoontje is in 2021 geboren, bedankt voor je reactie!
11 dagen geleden
Zeker gaat mijn baby deze krijgen. De risico’s van het niet doen zijn me iets te groot. Het is een cruciale vitamine voor de bloedstolling, moet je je voorstellen wat er kan gebeuren als je daar een tekort aan hebt...
11 dagen geleden
Wij kiezen er voor om het niet te doen tenzij de baby met een vacuüm pomp oid ter wereld komt waarbij er dus een hoger risico op een bloeding kan zijn bij de baby. Ik studeer zelf orthomoleculaire therapie en leer uiteraard veel over vitamines, en ook over de noodzaak en gevolgen van 'verkeerde' formules en merken van vitamines die allemaal maar gegeven worden. Ik kies er daarom zelf voor voeding te kiezen met een hoog vitamine K gehalte en dit door te geven via de borst.