19 Reacties
5 maanden geleden
Wij hebben vorige maand gevlogen met Transavia en toen heb ik onze dochter in de draagzak meegenomen in het vliegtuig. Daar werd niks van gezegd, dus hoeft niet in de handbagage hoor!🤗
Ik heb tijdens het opstijgen en dalen een flesje gegeven, zodat ze geen last zou krijgen van haar oortjes. Let wel op dat je maar max 100 ml per verpakking mag meenemen. Ik had dus 4 flesjes mee, en na de douane stopte ik de juiste hoeveelheden bij elkaar in 2 flesjes. Verder hoopte ik dat ze zou gaan slapen, maar ze vond alles te prachtig en zat alleen maar om haar heen en naar buiten te kijken🫣😂 Wat uiteindelijk prima was, ze heeft 0 last gehad en was heel makkelijk🙏🏼
5 maanden geleden
Ik mocht mijn baby ook gewoon in de draagzak meenemen! Wellicht wist je dit al, maar bij Transavia mag je tegenwoordig alleen nog een kleine rugzak meenemen als handbagage die onder je stoel past. Verder nog als tip om een filmpje te downloaden op je telefoon, mocht het echt nodig zijn 🙈 ik heb meerdere keren gevlogen met mijn baby en het was steeds echt een kwestie van (on)geluk of hij tijdens de vlucht wilde slapen of niet
5 maanden geleden
Draagzak mag inderdaad gewoon mee (telt niet als handbagage). Ik had ons zoontje daarin en in vliegtuig hem eruit gehaald.
Babyvoeding mag je ook boven 100ml/gr meenemen. Even uit de tas halen bij security en dan checken ze het en mag het mee.
En in vliegtuig kan je warm water vragen voor in fles (had voor zekerheid zelf wel ook water mee).
Goede reis en veel plezier!
5 maanden geleden
Reactie op Natas2024
Oke top, draagzak kan mee.
Hoe zit dat dsn met die flessen? Mag ik 100 ml ...
Klopt dat bedoel ik! dus ik had 2 x fles met 100ml water en 2 x fles met 80 ml water mee en deed het dan dus na douane bij elkaar. Maar dat komt ook omdat ik bar le duc pakwater gebruik en geen kraanwater bedenk ik me nu. Als je gewoon kraanwater gebruikt kun je natuurlijk gewoon lege flesjes na de douane vullen😊
5 maanden geleden
Reactie op Natas2024
Oke top, draagzak kan mee.
Hoe zit dat dsn met die flessen? Mag ik 100 ml ...
Ik had een lege fles meegenomen, die ik na de douane met water heb gevuld. En had ook een thermoskan mee en na douane een thee gehaald, welke ik vervolgens in thermoskan heb gedaan. En andere voeding mag dus over 100ml/gr zijn.
5 maanden geleden
Reactie op ddec24
Vorige week nog gevlogen. Vloeistoffen (voor de baby) groter dan 100ml moge ...
Yes dit is ook mijn ervaring. Vond ik vooral fijn op de terugweg, we waren in Portugal en daar is het kraanwater gechloreerd dus dat gebruikte ik niet voor de flessen. Had een liter water bij me in mijn eigen waterfles (dus niet nog helemaal dicht oid), dit ging in een speciale bak door de scanner en mocht gewoon mee.
5 maanden geleden
Toen wij gingen vliegen gewoon bij de koffie corner na de controle gevraagd om een thermosflesje te vullen voor de baby. Deden ze gewoon waar ze normaal thee mee maken, was gewoon gratis bij ons eigen drankje. T fijne van op de grond al water regelen is dat je zeker weet dat je bij het opstijgen al een warm flesje hebt.
Knijpzakjes fruit zijn ook handig!
5 maanden geleden
Ik heb 2 weken geleden gevlogen en had 1 grote fles koud water met Gelilact er door (verdikt dus) mee en 1 thermoskan met verdikt heet water mee zodat ik het goed kon mengen allemaal. Daarnaast een groot potje fruit en een groot potje warm eten. Ook een reisflesje met ranja (voor de oudere kinderen zodat zij ranja hadden onderweg) in de babytas. Ver over de 100ml allemaal dus 🤭 deden ze heen en terug absoluut niet moeilijk over. We vlogen met Ryan Air (maar in het verleden ook nooit moeilijkheden gehad met andere vliegmaatschappijen wat dat betreft) Fijne reis!
5 maanden geleden
En ohja: ik had er zelf geen 1 bij me, maar zag genoeg andere moeders met draagzak en een tas het vliegtuig in gaan 😉 je mag vaak voor je baby 1 aparte tas meenemen naast je eigen handbagage dus stel dat ze er wel moeilijk over gaan doen heb je alsnog de geaccepteerde 2 stuks handbagage.
5 maanden geleden
Hi! Wij vliegen volgende week en nemen de draagzak mee in onze tas. We hebben een van Artipoppe die makkelijk invouwt. Tot het vliegtuig zijn we van plan om de buggy mee te nemen. Hopen dat ie ook in het vliegtuig mag, anders tot de gate en daarna in de draagzak.
Nu er toch een topic is geopend, wij nemen de babyfoon en onze Ipad mee in een aparte handtas. Moeten we die ergens registreren of aangeven bij de douane? Nooit eerder meegenomen dus geen ervaring..
5 maanden geleden
Reactie op Yd216
Hi! Wij vliegen volgende week en nemen de draagzak mee in onze tas. We hebb ...
Nee hoor, dat hoef je niet apart te melden. Het ligt een beetje aan het vliegveld, maar meestal moet je apparaten met batterij (zoals iPad en babyfoon) wel even apart leggen bij de douane, maar dit geven ze daar meestal wel aan. Ik weet alleen dat het bij Eindhoven niet hoeft, die hebben hele moderne scan apparatuur