41 Reacties
4 dagen geleden
Reactie op YaraO2020
Slippers ga ik zeker wel meenemen. Vind het idee van op blote voeten lopen ...
Ohja, voor in de badkamer wel heel handig haha! Ik loop meestal op dikke sokken dus daar heb ik er wel 4 van mee en dan gewoon slippers voor in de badkamer
4 dagen geleden
Reactie op MamaVanTweeBoys1998
Waneer pakken jullie dit nu in ben nu 32+1 en stel t elke dag uit 😂
Ik ben nu bijna 33 weken en nu ook aan het inpakken er is laatst iemand die ik ken met 35 weken bevallen 🙈 dus beter te vroeg dan te laat
4 dagen geleden
Reactie op Boysmom97
Hier moet het ziekenhuis pasje wel. Als er een arts bij moet komen is dat w ...
Nu zie ik inderdaad dat het nog wel een item kan zijn. Maar het komt zo over alsof je die standaard thuis hebt liggen.
Ik ben al blij als ik in een ziekenhuis in mijn eigen stad terecht kan straks, gezien alle volle afdelingen. Dat ik het pasje dan wel zie...
3 dagen geleden
Ik vraag me af of je bijvoorbeeld ook eigen flesjes, voeding, luiers en doekjes mee moet nemen? Of zorg het ziekenhuis hier allemaal voor?
3 dagen geleden
Reactie op KleinejongeWierks
Ik vraag me af of je bijvoorbeeld ook eigen flesjes, voeding, luiers en doe ...
Hier zorgt het ziekenhuis voor, sommige vinden het wel fijn als je eigen flesje mee neemt. Maar dat heeft met afval te maken die ze krijgen van de wegwerpflesjes die ze gebruiken. En sommige ziekenhuizen mag je niet je eigen fles gebruiken. Dus geen ramp als je het niet mee hebt. En luiers etz. Zorgen zij allemaal voor!
3 dagen geleden
Reactie op KleinejongeWierks
Ik vraag me af of je bijvoorbeeld ook eigen flesjes, voeding, luiers en doe ...
Hier zorgt het ziekenhuis voor. Behalve als je bijv een speciaal merk of wasbare luiers etc wil gebruiken, die moet je zelf meenemen. Maar het ziekenhuis heeft verder qua babyverzorging deze spullen wel
3 dagen geleden
Reactie op Penc
Nee doe ik pas met 37 weken. Als je eerder bevalt moet je toch in het zieke ...
Dat klopt, maar garantie voor tijd is er niet.
Zoals het bij mij ging (36 weken en geen gevulde tas): gauw wat meegrabbelen. Stressig.
In het ziekenhuis wachten bij triage. Daar ging mijn partner niet weg, want je wacht op informatie en eventuele onderzoeken en waar je terechtkomt.
Toen ik een kamer kreeg, kon hij wel gaan. Maar ons voorkeursziekenhuis was vol, dus lagen we op grotere afstand en had hij een redelijk lange rit twee keer.
Toen hij terug was, zat ik al weeën weg te puffen en ging alles in een noodgang, ook voor het personeel.
Ik wil niemand angst aanpraten, ik had een prima bevalling. Maar zonder tas enten dele zonder man 😅
3 dagen geleden
Reactie op Mamavtwee
Ik dacht juist omgekeerd. Van het weekend ingepakt want als het nu zou beg ...
Ja die snap ik ook haha.
Ik heb nu met 34 weken mijn koffer grotendeels klaar, ook om die reden. Ook heb ik mijn bevalplan al vervroegd doorgenomen.
Mocht ik hetzelfde kunstje doen en plots te vroeg bevallen, hoeft mijn man niet weg.
2 dagen geleden
- lange pyjama met knopen, zonder broek voor tijdens de bevalling
- 2 pyjama’s voor erna
- borstvoedings bh
- borstvoedingscompressen
- maandverband omdat ik die van het ziekenhuis niet prettig vind
- spoelfles voor toiletgang, omdat het bij mij altijd zeer doet van onder na de bevalling en met koud water spoelen gewoon verlichtend is dan
- toilet artikelen die ik altijd gebruik
- oplader telefoon
- pasje ziekenhuis ( hoewel nog nooit nodig gehad maar dit standaard in m’n tas/portemonnee)
- id bewijs
- douche slippers
- warme sokken
- huisslippers
- haar droog handdoek ( om te knopen)
- schone kleding voor naar huis ( joggingpak)
- ondergoed 4 setjes ivm eventueel doorlekken
- geboortepakje baby
- extra pakje baby
- jasje/ teddypak baby
- deken/maxi Cosi
-badjas
- elle Tens
- massage gun, helpt hier goed bij onder rug weeën op vangen
- hydrofiel doek die naar ons huis ruikt( ik word vaak misselijk tijdens de bevalling en dan helpt het altijd om ergens in te ademen wat vertrouwt ruikt, soms is dat m’n partner maar als ik hem niet meer trek dan adem ik graag dus in wat anders 🤯😅)
M’n partner z’n tas :
- schone kleding
- pinpas/losgeld
- eten/ snacks/ drinken voor hem en mij
- slippers voor als hij mij helpt in de badkamer
- huisslippers
- laptop voor afleiding ( mocht het lang duren )
- toiletspullen
- geboorteplan in z’n telefoon
- klein sfeer lampje voor tijdens de bevalling ( omdat ik fel licht verschrikkelijk vind om in te ontspannen )
- extra deken in de auto
- onderlegger in de auto
- flesjes water in de auto
- auto oplader voor telefoon
2 dagen geleden
Ik vind het lastig omdat ik niet weet hoelang ik moet blijven. Kijk als je bevalt en dezelfde dag naar huis mag heb je niet veel nodig natuurlijk
Ik heb zwangerschaps diabetes dus ik moet volgens mij sws nog 24 uur blijven om de suikerwaarde van de baby ook te checken.
Daarnaast mocht ik toch een spoed keizersnee krijgen dan moet je weer langer in het ZH verblijven.. Dusja .. of ik moet mijn vriend extra dingen laten halen oid.
Ik wilde sws hetvolgende meenemen:
Voor de sfeer:
- geur steentje
- mood light
- waaier voor als ik het warm krijg
- koptelefoon om af te kunnen sluiten
Kleding
- voedings BH
- pyjama met knoopjes
- comfortable kleding om in naar huis te gaan
- waarschijnlijk eigen maat luierbroekje of onderbroeken met dik maandverband. ( maand verband hebben ze in ZH )
- 2 pakjes maat 50 en 56
- swaddelinie en wikkeldoek
- slippers
Extra’s
- flesje voor als aanhappen niet goed lukt
- Colostrum
- speentje
- deken voor over maxicosy
- mijn apneu cpap
- badmuts voor als ik onder de douche weeen wil opvangen maar geen nat haar wil hebben.
- snacks / tussendoortjes
- douche spullen
Partner:
- makkelijke kleding
- extra kleding voor als het met de bevalling vies wordt
- switch of laptop voor afleiding
- opladers
Hopelijk niets vergeten 🤣