12 Reacties

3 maanden geleden

Ervaring wel! Maar tips niet veel. Bij mij helpt het wel als mijn vriend m'n voeten en enkels masseert zodat doorstroming van mn bloed beter is. En normaliter zou ik ook wel van die compressiesokken dragen, maar ik vind het daar weer te benauwd voor nu

3 maanden geleden

Reactie op kitsunepeach

Ervaring wel! Maar tips niet veel. Bij mij helpt het wel als mijn vriend m' ...
Dat kan ik nog proberen. Bedankt voor je reactie!

3 maanden geleden

Reactie op kitsunepeach

Ervaring wel! Maar tips niet veel. Bij mij helpt het wel als mijn vriend m' ...
Je kunt ook de compressiepantykousjes van de Hema proberen, dat scheelt ook weer iets!

3 maanden geleden

Reactie op Dionaysus

Je kunt ook de compressiepantykousjes van de Hema proberen, dat scheelt ook ...
Ik ga het proberen!

3 maanden geleden

Probeer voldoende te lopen. Als je oo bed ligt benen hoger dan je hart. Span je kuiten aan en beweeg met je voeten. Als je in het vocht duwt blijft er dan een put in staan? Of trekt het snel weer weg.

3 maanden geleden

Reactie op 2022lien

Probeer voldoende te lopen. Als je oo bed ligt benen hoger dan je hart. Spa ...
Er blijft een put in staan

3 maanden geleden

Is jouw bloeddruk gecheckt? Heb je risico/kans op zwangerschapsvergiftiging? Niet schrikken, het is goed te overzien (geen 'gif' dat is maar de naam) maar handig bovenop te zijn. 😉👍

3 maanden geleden

Reactie op Lenka2021

Is jouw bloeddruk gecheckt? Heb je risico/kans op zwangerschapsvergiftiging ...
Ik heb heel toevallig gisteren mijn verloskundige over dit onderwerp gesproken. Ik voelde me namelijk al dagen niet lekker, flauw gevoel, rugpijn en mijn voeten en onderbenen werden steeds dikker en roder van kleur. Het begon gisteren ook echt pijn te doen. Ik was bang voor zwangerschapsvergiftiging. Maar ze stelde me gerust en ze zei dat een zwangerschapsvergiftiging pas later in de zwangerschap voorkomt (ik ben nu 21 weken). Maar dat het door de warmte van de afgelopen dagen kan komen en in mijn geval niet voldoende rust nemen. Het advies was: meer met de beentjes omhoog gaan liggen, ongeveer 2,5 liter water op een dag drinken en eventueel steunkousen dragen (van de Hema bijvoorbeeld) ☺️

3 maanden geleden

Reactie op Lenka2021

Is jouw bloeddruk gecheckt? Heb je risico/kans op zwangerschapsvergiftiging ...
Mijn bloeddruk is iets te laag. Zwangerschapsvergiftiging heb ik niet voorbij horen komen, maar ik ga dit wel even navragen bij mijn vk

3 maanden geleden

Reactie op Kersje94

Er blijft een put in staan
Zou inderdaad aanraden steunkousen van hema te dragen. Heb ze ook gehad. Ik had echt olifanten benen en voeten. Het is wel echt (te)vroeg voor zwangerschapsvergiftiging. Let er wel op dat je bloeddruk niet altijd omhoog hoeft te gaan bij zwangerschapvergiftiging. Preventief je urine laten controleren kan geen kwaad. Hoe gaat het intussen met het vocht?

3 maanden geleden

Ja ervaring mee, mij helpen compressiekousen van de decatlon. Niet erg fijn bij warm weer maar het oedeem is dan minimaal.

3 maanden geleden

Steunkousen/compressiekousen of sokken. Magnesium slikken.