6 Reacties

3 maanden geleden

Volledige lotus is niet echt mijn stijl. Maar ik wilde nu wel halve lotus doen. Achteraf is er bij de 2e veel te vlug afgenaveld. Ik had aangeven 15min te willen wachter voor er afgenaveld werd, maar na 10 min hebben we de foto dat mn man de navelstreng doorkniot. (had ik gewoon niet door, en een onbekende verloskundige) nu een andere verloskundige.

3 maanden geleden

Ik ga halve lotus doen! Ik ben wel heel erg benieuwd hoe je dat dan dus doet? Heb je dan als je de baby vast hebt, daarnaast een bakje staan met de placenta erin of hoe moet ik het voor me zien haha. Oprechte interesse.

3 maanden geleden

Reactie op Pietjejan

Ik ga halve lotus doen! Ik ben wel heel erg benieuwd hoe je dat dan dus doe ...
Ja klopt, placenta gaat in een hydrofiele doek met zout en kruiden en gedroogde bloemblaadjes en dan in een mandje. De navelstreng zit dan idd nog aan je kindje vast dus die neem je beide overal mee naartoe 馃榿 Vorige keer was het ook maar 3-4dagen toen ie er vanzelf afging.

3 maanden geleden

Ik ben zelf geen fan van een volledige lotus. Iets in mij zegt toch dat dat niet is hoe de natuur het heeft gemaakt. Ik wil lekker in alle rust thuis bevallen en wanneer de placenta zonder extra oxytocine is geboren en we zijn allemaal een beetje bijgekomen zullen wij de navelstreng doorknippen. Denk aan een paar uur. Ik ga wel de placenta bewaren馃槃

3 maanden geleden

Reactie op Pietjejan

Ik ga halve lotus doen! Ik ben wel heel erg benieuwd hoe je dat dan dus doe ...
Dit willen wij ook gaan doen, een halve Lotus. Ik zou ook meer willen weten hoe dat in zijn werk gaat. 馃き

3 maanden geleden

Reactie op LJ

Ja klopt, placenta gaat in een hydrofiele doek met zout en kruiden en gedro ...
Wauw wat bijzonder!! Ik zou het ook wel willen maar denk dat ik dat toch te spannend/gekkig vindt, dan is een halve lotus voor mij ook mooi. Het wordt onze eerste dus alles is nieuw. Bedankt voor je reactie!