6 Reacties
2 dagen geleden
Ik denk dat het beste is om geen plan te hebben en het te ondergaan wat er medisch nodig is of wat voor jou goed aanvoelt op dat moment. Je wilt op dat moment alleen maar wat het beste is voor je kindje 馃槏en je wilt dat de pijn zo snel mogelijk stopt. 馃槄
Je weet niet wat je op dat moment aangenaam of niet gaat vinden...dat zal je dan moeten ondervinden, denk ik
Het is ook afhankelijk van welk personeel er op dat moment aan het werk is. Je bevalling kan kort of lang duren... S nachts /overdag,de borstvoeding kan niet of juist goed op gang komen,..
Ik ben gelukkig vrij vlot en kort kunnen bevallen met weeenopwekkers en later ruggenprik.
Maar ik heb vriendinnen waarbij dat niet was.
Veel succes bij wat het beste voor jou is 馃崁
Je krijgt er een mooi kindje voor in de plaats. Mama zijn is voor mij 馃槏 en dat is wat ik constant in mijn hoofd had. Dat geeft moed.
Maar ieder
2 dagen geleden
Reactie op Aardbei93
Ik zou wel van te voren beslissen of ik een ruggenprik wil of niet. Ik was ...
Dat kun je van te voren nooit weten 馃 dat is een beslissing die je op dat moment wel of niet maakt. Ik wou perse geen ruggenprik, wel een gehad.
2 dagen geleden
Reactie op Stefnie
Ik denk dat het beste is om geen plan te hebben en het te ondergaan wat er ...
Je kan ook 1 of 2 sessie voor de bevalling volgen bij een hiervoor benoemde kinesist, ( en latere sessies voor blaas en bekkenbodemopvolging voor na de bevalling) .
Ze geven goede informatie en geven advies over hoe het beste te ademen bij het persen, wat er gaat gebeuren,...
Dit hielp wel erg bij mij. 馃憤
2 dagen geleden
Ik had geen bevalplan bij de eerste en heb het gewoon op me af laten komen. uiteindelijk wel een ruggeprik gehad , maar hij is ook gehaald met de pomp en heb een knip gehad. Op dat moment was het belangrijk om snel te handelen.
ben nu 34 weken zwanger en ga er ook nuchter in zonder een concreet plan. Het komt zoals het komt , go with the flow.
Je moet doen wat voor jou goed voelt 馃グ
2 dagen geleden
Of je behoefte hebt aan een plan of niet, mijn advies zou wel zijn: bereid je voor. Dus volg een cursus, lees een boek/online informatie, luister podcasts over bevallen en pijnbestrijding.
Je kunt vertrouwen op je gevoel op dat moment. Je kunt voor go with the flow kiezen. Maar communiceer dat goed en zorg dat je globaal zaken weet zodat je in het moment ook kunt beslissen of de zorgverlener gerichter kunt bevragen.