9 Reacties
3 maanden geleden
Vooral niet in je contact uren laten aanpassen nu. Maar na je verlof minder uren werken door ouderschapsverlof in te zetten iedere week een dag. Daar bouw je nog steeds pensioen etc over op. Dan kun je altijd nadat je door je volledige ouderschapsverlof heen bent (26 weken, waarvan 1 dag per week = 2 jaar verder), alsnog je contract uren naar beneden laten bijstellen.
3 maanden geleden
Je haat waarschijnlijk ergens eind oktober, begin november met verlof. Dan zou ik voor die anderhalve maand niet minder gaan werken. Als je het fysiek niet aankunt zijn daar andere regelingen voor. Tijdens je verlof krijg je dan betaald en pensoenopbouw enzo voor 5 dagen. Na je verlof kan je ouderschapsverlof inzetten. 1e jaar voor 70% betaald.
3 maanden geleden
Nee alleen het betaald ouderschapsverlof. Maar als dit niet op is neem je dit mee als onbetaald ouderschapsverlof. Onbetaald ouderschapsverlof is 26 weken - max de 9 weken betaald ouderschapsverlof welke je hebt genoten.
3 maanden geleden
Sowieso optie 2! Dan krijg je je bevallingsverlof namelijk nog doorbetaald voor 5 dagen, en je verlof en pensioen bouwen gewoon “normaal” op terwijl je van het betaald ouderschapsverlof geniet. Eerst die deels betaalde 9 weken opmaken en dan verder zien ;)
3 maanden geleden
Reactie op Saarrr93
Dan heb ik een aanvullende vraag. Mag je als je fulltime werkt en je ouders ...
Je contract wordt in principe niet aangepast tijdens je ouderschapsverlof. Volgens mij is er nooit sprake van terugbetalen bij het deels betaald ouderschapsverlof (70 procent), maar kan het wel zijn dat er in je CAO aanvullende regelingen zijn (bijvoorbeeld aanvullen tot 100 procent, of na 9 weken nog 50 procent doorbetaald), en daar kunnen wel voorwaarden aan verbonden worden door de werkgever/CAO