13 Reacties

18 dagen geleden

Welken zijn wetenschappelijk bewezen? 🫣

18 dagen geleden

Ik heb ze allemaal elke zwangerschap geprobeerd/gedaan. Of het echt werkt weet ik niet, kan ook zijn dat de timing gewoon al daar was en de baby als zowel ik al helemaal rijp voor bevallen was. Enige waarvan ik echt geloof dat het werkt is sex😂. Elke bevalling hebben wij juist die dag nacht en avond veel behoefte aan elkaar en elke keer uitte dit zich in een spontane bevalling. 😅

18 dagen geleden

Hetgeen waar ik zelf nog het meeste over kon vinden was tepelstimulatie. Hier heb je een stukje wat ik kon vinden: Uit onderzoek is gebleken dat tepelstimulatie vaker zorgt voor spontane weeën. Ook het bloedverlies tijdens en vlak na de bevalling is minder bij de groep vrouwen die tepelstimulatie inzette, en het zorgde voor een vlotter verloop van de bevalling.

18 dagen geleden

Reactie op Anna_K

Hetgeen waar ik zelf nog het meeste over kon vinden was tepelstimulatie. Hi ...
Ja klopt maar geloof dat dit wel was bij heeeel lang stimuleren. Dus zegmaar uur per dag ofzo

18 dagen geleden

Reactie op Bloempotje

Ja klopt maar geloof dat dit wel was bij heeeel lang stimuleren. Dus zegmaa ...
En heeft het gewerkt?

18 dagen geleden

Ik hoorde dat oker met water goed helpt met een soepele bevaling ga het wel van de week proberen

18 dagen geleden

Sex is ook wetenschappelijk bewezen, mocht je daar dan nog aan toe zijn 😅

18 dagen geleden

Reactie op Anna_K

Hetgeen waar ik zelf nog het meeste over kon vinden was tepelstimulatie. Hi ...
Interessant want ik geef bijvoorbeeld ook nog borstvoeding op verzoek aan mijn zoontje van 18 maanden, en hierbij is ook bewezen dat BV zorgt voor het vrijkomen van de hormonen prolactine en oxytocine. Maar oxytocine is het zelfde hormoon wat vrij komt of nodig is bij weeen. Ben benieuwd of bv dan ook bijdraagt aan een soepele bevalling…. Bij de vorige kindjes had ik geen baby aan de borst tijdens de bevalling/ einde zwangerschap.

18 dagen geleden

Geen idee of het werkt.. maar na de vorige bevalling (waar ik aardig gehavend uitkwam 🫣) wil ik nu wel de perineum massage proberen! 😅

18 dagen geleden

Ik ben begonnen met de perineummassage maar vind dit echt nietttt relaxt. Maakt me huiverig want ik doe het zelf natuurlijk helemaal niet zo hard als dat er een baby doorheen komt 😬

17 dagen geleden

Reactie op jhzzee

Ik ben begonnen met de perineummassage maar vind dit echt nietttt relaxt. M ...
Nee ze geven idd aan dat dit een van de meest oncomfortabele dingen is. Maar dat je daarmee het weefsel daar wel wat kunt “voorbereiden”

17 dagen geleden

Reactie op BabyCinqo

Interessant want ik geef bijvoorbeeld ook nog borstvoeding op verzoek aan m ...
Toevallig laatst hierover gehad met een lactatiekundige. Zij gaf aan dat de oxytocine die vrij komt bij voeden if antenataal kolven niet genoeg is om een bevalling op te wekken. Bijnsex komt veel meer oxitocine vrij, daarom kan dat wel werken. Perineummassage is niet wetenschappelijk bewezen, toevallig vandaag over gelezen. Bij de eerste wel gedaan en subtotaal ruptuur, maar goed n=1 zegt natuurlijk niks.