7 Reacties
vor 2 Monaten
Vruchtwater is echt water, geen afscheiding! Niet te druk om maken.
vor 2 Monaten
Lieve Zwangere30jarige,
Geloof me, zodra je vruchtwater verliest ga je het merken.... ik spreek uit ervaring ik verloor ook vruchtwater met 29 weken, en dit is heel anders dan afscheiding. Het "loopt" letterlijk langs je benen zonder er iets voor hebben te hoeven doen.
Laat het los mama, de kans is heel klein dat zoiets gebeurt🩷
vor 2 Monaten
Dat verschil merk je en dat merk je direct. Het is water (nog steeds anders dan waterige afscheiding, da's toch nog steeds meer naar slijm). Het kleinste beetje maakt je al best nat en het loopt langs je been inderdaad.
De geur wijkt ook af van wat je van jezelf kent.
Maar wees niet bang, de kans is klein. Ik weet het omdat mijn bevalling met gebroken vliezen begon, kleine beetjes. En zelfs die kans is ook weer klein!
Vanaf 37 weken mag je wachten met bellen als het buiten kantoortijd gebeurt (tenzij je afwijkende instructies hebt gehad). Voor 37 weken altijd bellen, ieder tijdstip. Als je baby nog niet is ingedaald, zeer snel ergens gaan liggen.
vor 2 Monaten
Ik heb het bij de vorige zwangerschap gehad. Maar dusdanig weinig dat zowel de vk als de verpleegkundige in het ziekenhuis (was voor de zekerheid toch doorgestuurd) beide zeiden dat ze voor 99 % zeker wisten dat het niets was. Bleek na een test toch wel zo te zijn. Ik had gewoon echt het gevoel dat het vruchtwater was, terwijl het echt niet meer als een druppel was per uur. Bleek een hoge vliesscheur te zijn.