30 Reacties

2 maanden geleden

Ik leees mee want hier kriebelt het na 8 weken ook al 👀

2 maanden geleden

Ik lees ook even mee 😅 zwanger geworden door middel van IVF, dus het gaat sowieso niet in 1x. Nog 10 embryo's in de vriezer, maar je weet nooit of ze in 1x blijven plakken. Dus weet ook niet zo goed wanneer het een goed moment is, gezien het niet een gegeven is 😅 ben 31
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 maanden geleden

Mijn oudste en baby schelen bijna 2 jaar, oudste was 1 jaar en 10 maanden ongeveer toen de baby er was. Ik vind het oprecht een heel fijn leeftijdsverschil en zou het zo weer over doen!

2 maanden geleden

Mijn oudste dochter en jongste schelen 1 jaar en 11 maanden. Helemaal prima en ik ervaar het niet als zwaar. Alleen maar heel leuk. We hopen dat we nog weer een kindje erbij mogen krijgen en het kriebelt nu ook al. Maar wij proberen nog even tot de zomer te wachten met het gaan voor baby #3. 😉

2 maanden geleden

Reactie op Lilili

Mijn oudste dochter en jongste schelen 1 jaar en 11 maanden. Helemaal prima ...
Maar dan ben je na 1 jaar pas weer begonnen ? Of duurde het gewoon even

2 maanden geleden

Als je natuurlijk bent bevallen kan je vrijwel direct weer zwanger worden. Het is wel aan te raden om sowieso te wachten tot je volledig herstelt bent. Maar genoeg vrouwen die binnen 3 maanden weer zwanger zijn. Zwaar maar niet onmogelijk. Na een keizersnede moet je een jaar wachten voor je weer zwanger wordt.

vorige maand

Ik zat na de bevalling van de eerste met 2 maanden weer bij de huisarts voor de verwijzing naar fertiliteit om te weten hoe het zou gaan voor een tweede. Ook daar (ivf) een dringend advies om te wachten, het moederlijf heeft heel wat te voortduren gehad. Maar je bepaalt uiteindelijk zelf. We hebben er 9 maanden over gedaan om opnieuw zwanger te raken, we hielden rekening dst het langer zou kunnen duren en wilden niet te veel leeftijdsverschil. Dicht op elkaar namen we dan voor lief. Ze schelen nu exact 2 jaar en het voelt als een hele fijne leeftijd van de oudste. Redelijk zelfstandig, begrijpt veel en nog niet jaloers.

vorige maand

Ik was weer zwanger toen mijn dochter 8 maanden oud was. Schelen hier 17 maanden. Geef je lichaam eerst even de tijd, ervaar het moederschap, wat voor karakter heeft je baby dadelijk en wordt het een makkelijke of juist moeilijker slaper. Mijn dochter is een makkelijke slaper waardoor wij wel snel weer een tweede wilde. Tweede zwangerschap was wel zwaarder met nog een baby erbij. Onze dochter kon na haar eerste verjaardag al lopen wat het ook een stuk makkelijker maakte toen ik het derde trimester inging. Het is pittig maar niet onmogelijk. Ik zou deze factoren wel in je achterhoofd houden…

vorige maand

Wij gingen na 6m opnieuw proberen zwanger te raken. Ik kreeg toen een miskraam. Toen ons zoontje 9m was raakte ik weer opnieuw zwanger. Deze zwangerschap met een baby/dreumes heb ik echt wel als zwaarder ervaren. Waar je weinig tot niet kan rusten omdat je al een kleine hebt rondlopen en nog echt afhankelijk is. Hiernaast maak je ook nog de nodige sprongen en slaapregressies mee. Mijn partner heeft nog 5w ouderschapsverlof opgenomen zodat wij de eerste weken het echt samen konden doen. Dit raadt ik wel echt aan. 1e paar weken waren intens maar toen was ik ook nog echt aan het herstellen! Je weet nooit hoe dingen lopen en wij zijn blij dat ze kort op elkaar zitten. Mijn man wil nu al voor de 3e gaan maar ik wil hier toch nog even mee wachten.

vorige maand

Hier hetzelfde gevoel.. ben 6 weken bevallen van de eerste en we kiezen er bewust voor om geen anticonceptie te nemen en het gewoon op zijn beloop te laten. Hiervoor 2 miskramen gehad en hoewel je daar niet weer vanuit gaat, hou ik er wel rekening mee dat het allemaal niet “vanzelf” gaat. Daarbij lijkt het ons fijn en mooi als een volgend kindje (mits het ons gegund is) niet teveel scheelt qua leeftijd met de eerste. Tot slot speelt eigen leeftijd ook wel een rol, ben zelf 34 jaar oud en wil om die reden ook niet te lang meer wachten.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

vorige maand

Reactie op xmisuzu

Maar dan ben je na 1 jaar pas weer begonnen ? Of duurde het gewoon even
Nee duurde even. Duurde 9 maanden voordat ik weer zwanger was.

vorige maand

Ik ben nu 9 weken geleden bevallen en ik wil zo graag weer zwanger zijn🥹😅 en iedereen verklaard me voor gek. Maar het lijkt me zo leuk dat ze zo weinig leeftijd verschillen. (Ik ben 23 )

vorige maand

Mijn zoontje en dochter schelen 1 jaar en 9 maanden. Wij zijn na zijn eerste verjaardag begonnen met proberen en het was meteen raak. We vinden het leeftijdsverschil heel erg leuk 😍

vorige maand

Hier schelen ze 2,5 jaar. Ik ben 35+ en wilde mijn lichaam minimaal 12 maanden hersteltijd geven. Het liefst had ik wat meer leeftijdsverschil gehad. Ondanks dat de oudste super zelfstandig is.

vorige maand

Reactie op Riley Sheai

Ik lees ook even mee 😅 zwanger geworden door middel van IVF, dus het gaat ...
Niet om valse hoop te geven maar het zou kunnen dat je na een zwangerschap ineens wel op de natuurlijke manier zwanger kunt raken (had mijn tante ook)

vorige maand

Leuk topic! Hier een dochtertje van 10 weken. Leeftijdsverschil wat kleiner lijkt me ook fijn en aangezien ik al 36 ben🙈 Maar als de oudste al wat ouder is, kan ze wel beter begrijpen waarom ze vaker moet wachten en is ze al zelfstandiger.. dusja is voor beide wat te zeggen. En je weet niet hoe lang het gaat duren inderdaad. Ik moet er ju nog niet aan denken om weer zwanger te zijn haha😅

vorige maand

Er zit 1,5 jaar tussen mijn eerste en tweede. Eerste duurde lang voordat ik zwanger was en we zijn daarom met 9 maanden na de bevalling van de eerste, begonnen voor een tweede en het was meteen raak. Ik heb de tweede zwangerschap als veel zwaarder ervaren, ondanks dat beide zwangerschappen goed en zonder veel klachten verliepen. Je kunt inderdaad niet zo makkelijk een dutje doen als je moe bent en de kleine die al rondloopt vraagt natuurlijk ook veel energie. Ik vond het ook lastig dat je de eerste niet meer alle aandacht kan geven omdat je het lichamelijk op een gegeven moment gewoon niet meer kunt: tillen, rennen, bukken, snel zitten en opstaan, etc. Ik merkte dat onze eerste daardoor heel erg naar m’n man toetrok en dat er een fase was waarin alleen papa goed was. Dat vond ik mentaal wel heel pittig. Maar goed, we horen vaak van mensen met een vergelijkbaar leeftijdsverschil dat dat heel leuk is met het opgroeien. Nu nog lastig te zeggen natuurlijk maar daar kijk ik naar uit!

vorige maand

Nummer 3 kwam hier bij ons 1,5 jaar na haar grote broer. En dat was mega intens. Hij is erg ondernemend en uitdagend, en luisterde vooral toen voor geen meter, had precies door wanneer ik mijn handen vol had. En de baby sliep alleen maar bij mij en niet in haar bed. Later vond ik 2 peuters ook uitdagend. Nu met nummer 4, en dat er 3 jaar tussen zit ervaar ik het als veel relaxter. Het ligt dus ook aan hoe je kindjes zijn. Er is voor beide wat te zeggen, zowel korter als langer leeftijdsverschil. Nu ik weer een tijdje maar 1peuter thuis heb op mijn mama dag (de anderen naar school) ervaar ik dat als zoveel fijner, ik kan meer genieten daardoor.

vorige maand

Hier kwam nr 2 toen nr 1 15 maand was. Ging prima, erg gezellig en goed te doen. Dit leeftijdsverschil vind ik juist wel gemakkelijk, zo kort op elkaar.
Er zit hier 14 maanden tussen de meiden en tot nu toe gaat het geweldig! Onze oudste is heel erg belangstellend en lief naar haar zusje toe. Ze loopt nog niet wat wel echt een duowagen een must maakt, tegelijkertijd kan ze al wel heel erg goed praten waardoor ze al heel veel begrijpt van wat er gebeurd en veranderd. Dat helpt enorm mee merk ik. Als ze even op elkaar moeten wachten bijvoorbeeld. Ik heb ze nu een aantal weken fulltime thuis gehad samen, en dat gaat gewoon super. Natuurlijk is het soms de ene na de andere (spuit) luier. Maar ik heb het geluk dat de jongste goed slaapt en makkelijk is. Ze wisselen elkaar vaak af waardoor ik tijd met de oudste heb als de jongste slaapt en vice versa. Tot nu toe voel ik me erg gezegend.