Hi moms (to be),
Wanneer is het werken genoeg? Sorry voor mijn lange bericht maar hierbij situatie schets.
Ben nu ruim 24 weken zwanger. Zit al jaren met rugproblemen door instabiele onder ruggenwervels. Hier begin ik steeds meer last van te krijgen, zo erg dat ik ‘s avonds niet eens meer een pan uit kastje kan pakken om te koken. Ik werk als nanny aan huis en ben de hele dag bezig, zitten kan ik weinig. Het is een enorm fysieke baan en kon dit tot voor kort nog prima uitvoeren. Op de dagen dat ik vrij ben, ben ik niks waard aangezien ik zo uitgeput ben. Ik slaap dan het liefst 12 uur en nog niet vooruit te branden. Zo ken ik mezelf totaal niet. Voorheen waren 60 uur nog niet genoeg en kon ik door blijven gaan. Ik zou eigenlijk tot 1 oktober door moeten werken omdat dan de vervanger kan starten, het is een 1 persoons baan en dus wordt ik vervangen. Deze wilde zo snel mogelijk starten en 1 oktober is wat haar betreft laat genoeg. Nu merk ik dat werken me steeds meer tegen gaat staan en me dus echt leeg vreet in plaats van er energie van te krijgen. Zelfs in de eerste weken zwangerschap ging het beter. Zit niet meer op mijn plek en wordt naar mijn gevoel weggekeken. Puur door de zwangerschap, zat er echt op mijn plek maar na het nieuws is alles veranderd. Ik word ook ondermijnd, klein voorbeeld: snoepjes geven terwijl ik fruit sta te snijden en ga zo maar door. Na mijn verlof heb in nieuwe gezinnen en zal hier denk ik ook niet meer terugkeren.
Ik heb eerlijk gezegd nog niet echt met het gezin erover gehad om uren te minderen etc. Ik weet ook niet of dit mij en het gezin gaat helpen. Uiteraard zijn er vrouwen die het veel zwaarder hebben en gepusht worden om te werken, hierbij ook mijn respect naar hen.
Mijn vraag is vooral, zijn dit genoeg “redenen” voor ziekmelding? Ik ben nooit ziek en zal me nooit zomaar ziekmelden maar ik trek dit gewoon niet..