24 Reacties

5 dagen geleden

Ik heb gewoon mijn wasmiddel en wasverzachter gebruikt (beide robijn) wel maar een heel klein beetje en alles op 30 graden en een kort programmetje, ook het beddengoed omdat alles nu nog nieuw was. (Ik gebruik zelf ook vaak wasparfum maar durf dat nog niet aan voor de baby is toch een sterke geur) groetjes en succes.

5 dagen geleden

Van Neutral 0% !! Zit geen parfum in, tot wel een paar maand oud gebruikt bij de oudste.. was veel te bang voor allergische reactie haha Beddengoed 30 of 40 graden. Maar dat zal iedereen wel anders doen!

5 dagen geleden

Ik heb zelf Neutral gebruikt. Dit bevat geen agressieve chemicaliën of sterke geur wat de huid van een pasgeboren baby kan irriteren. Ik zou dit aanraden, omdat ze nog zo’n gevoelig huidje hebben. Moet zeggen dat ik de kleertjes lekker vind ruiken! Ondanks dat het geen sterke geur bevat

5 dagen geleden

Bij de eerste neutral gebruikt, nu is alles met Incia gewassen. Fijn idee dat er geen troep in zit. Lekker ruikende kleertjes zijn idd heel fijn in de kast, maar voor je kleintje minder prettig lijkt me. Hier wordt eigenlijk alles op 30 of 40 graden gewassen. Tenzij het straks echt vies is (spuug oid), dan op 60, maar das nu het nog nieuw is niet nodig.

5 dagen geleden

Deze voor de eerste Baby wasjes daarna gewoon met onze was mee. De Neutral e.d. vind ik echt super chemisch ruiken.

5 dagen geleden

Wij gebruiken persil sensitive! Is voor gevoelige huid dus top voor baby's maar ruikt echt superlekker. Ook heb je er maar een heel klein beetje van nodig. Ik zou absoluut geen wasverzachter of wasparfum gebruiken, hier kan je kindje echt vreselijke uitslag van krijgen

5 dagen geleden

Ik heb ook persil sensitive, vind ik persoonlijk heerlijk ruiken en is voor gevoelige huid. Ging bij mijn oudste dochter heel goed. De kleertjes op 30 graden graden, maar de lakens/ hydrofiele doeken op 60 graden (maar had ik wel allemaal al in huis van onze oudste)

5 dagen geleden

Reactie op BrittLoulou

Wij gebruiken persil sensitive! Is voor gevoelige huid dus top voor baby's ...
Die vond ik bij de eerste ook super lekker. Maar ze hebben het aangepast en nu vind ik hem stinken 😅

4 dagen geleden

Ik doe zelf de neutral 0% wasmiddel met de lenor hypoallergeen wasverzachter, dit ruikt heerlijk !

4 dagen geleden

Ik gebruik geen wasmiddel, maar een natuurlijk product wasnoten.

3 dagen geleden

Wasparfum zou ik zeker niet gebruiken. Het wordt juist aangeraden om een wasmiddel zonder parfum te gebruiken, dus om dan zelf alsnog parfum toe te voegen schiet het doel voorbij.

3 dagen geleden

Incia babywasmiddel gebruik ik (:

3 dagen geleden

Bij ons eerste kindje gebruikte wij in het begin Neutral maar als snel ging de was gewoon met onze was mee 😅 Bij de 2e geen speciaal wasmiddel meer gebruikt en nu bij de 3e in principe ook niet (mits het huidje er geen last van heeft). Kleertjes worden hier op 40 graden gewassen en washandjes/hydrofiele doeken op 60 graden.

3 dagen geleden

Ik heb neutral gebruikt... ruikt nergens naar haha... maar ik heb in het kastje een geurbuideltje van zwitsal gehangen😊

3 dagen geleden

Bij mijn eerste kindje ging ik alles maandenlang met neutral wassen. Dit keer heb ik gewoon robijn Zwitsal gebruikt

3 dagen geleden

Ik heb gewoon het wasmiddel gebruikt dat wij ook gebruiken. In de kast heb ik een geurbuidel van Zwitsal hangen. Zodat het ook minder snel muf wordt.

3 dagen geleden

Bij onze eerste robijn Zwitsal wasmiddel en wasverzachter gebruikt, nooit problemen gehad met haar huidje oid. Ben nu net begonnen met de babywasjes en heb color reus waspoeder (die ik voor alles gebruik tegenwoordig, was alle robijn flessen even zat geworden) gebruikt met robijn Zwitsal wasverzachter. In de kast en commode liggen de Zwitsal geurzakjes. Mocht het kindje niet goed reageren op het wasmiddel of de wasverzachter is alles zo weer opnieuw gewassen met een neutraal wasmiddel. Dekentjes hebben we van koeka, daar staat in 30 graden. Dus ik durf niet warmer dan dat te doen. Morgen ga ik daar mee aan de slag ☺️

3 dagen geleden

Bij de eerste Seepje gebruikt. Tot die op was en daarna is haar was gewoon met onze was meegegaan. En nu met de baby gaat ook alles gewoon mee met onze eigen was.

3 dagen geleden

Neutral. Na verloop van tijd denk ik dat ook zijn kleding met het normale wasmiddel mee gaat. Ik gebruik geen wasverzachter of -parfum in huis. Wasverzachters sluiten af waardoor je wasgoed minder goed ademt, vind ik geen fijn idee. Eerste keer wassen doe ik met extra spoelen, de hoogst mogelijke temperatuur. Wat van katoen is kan vaak ook wel op 60. Daarna naar wat nodig is.

2 dagen geleden

Neutral ivm eczeemhuid wat in de familie zit en wat zoontje dus ook had. Zekere voor het onzekere en was dus nu weer de eerste maanden alleen met Neutral voor de baby.