19 Reacties

2 dagen geleden

İn mijn omgeving wast iedereen alles van de baby met gewone wasmiddel. Ariel/ Robijn. İk ben ook niet van plan om speciale wasmiddel aan te schaffen. Eerste x gewoon op een lage temperatuur

2 dagen geleden

Reactie op Aardbei93

İn mijn omgeving wast iedereen alles van de baby met gewone wasmiddel. Arie ...
Dank voor de reactie. Ik heb gebruik zelf geen Robijn of Ariel. Heeft het een fijne geur en welke ruikt beter?

2 dagen geleden

Ik lees mee :)

2 dagen geleden

Ik gebruik Robijn zwitsal voor de baby! Dit ook omdat het vaak 1+1 is met robijn 🙈🙈 maar ga nou niks speciaals halen. Mits de baby er niet tegen kan!

2 dagen geleden

Ik ben aan het wassen met robijn Zwitsal. Gewoon omdat ik het lekker vind ruiken. Is onze mini allergisch dan merken we dat vanzelf en was ik daarna wel met een neutraal wasmiddel 🙈

2 dagen geleden

Reactie op Hanaaa23

Dank voor de reactie. Ik heb gebruik zelf geen Robijn of Ariel. Heeft het e ...
Robijn Zwitsal ruikt erg lekker. Meestal ook in de aanbieding 1+1

2 dagen geleden

Ik neem liever geen risico's omdat een babyhuid extra gevoelig is. Tuurlijk vind ik Robijn en Ariel heerlijk ruiken maar dat zet ik even opzij. Ik heb Persil sensitive gekocht,kost ook niet meer dan ander wasmiddel. Dit is hypoallergeen en geschikt voor de babyhuid. En het ruikt toch lekker. Heel subtiel wel maar dat is net de bedoeling. En uiteraard gebruik ik geen wasverzachter. Zelfde doe ik zowel voor de kleding als het beddengoed

2 dagen geleden

Ik heb Neutral voor de babywas. Ik heb 1 verpakking daarvan gekocht, als het op is als de baby er is, ga ik over op gewoon wasmiddel (wasstrips). Mijn man is allergisch voor vanalles, dus bij de baby wil ik zo min mogelijk risico lopen.

2 dagen geleden

Wij hebben bij de eerste kleding 1,5 jaar voorgewassen voordat ik de kleding eerste keer aan kleed. Daarna op gevoel, kleding uit Amazon, tweedehands of als het erg ruikt. En natuurlijk, als ze zindelijk is, onderbroken altijd eerst wassen. Ons gewone (merk)kleding was ik niet, dat ziet na eerste keer wassen altijd erger uit dan gekocht. Dus dat doe ik voor mijn dreumes ook niet meer. Maar uiteraard wel voor de baby. Ik voorwas altijd volgens de wasinstructies op de kleding. Vaak op 20 graden, omdat mijn wasmachine geen 30 graad heeft. Dat werkte bij mijn eerste prima. Beddengoed mag ook bijvoorbeeld op 60 graad maar dat is de eerste keer niet nodig. Bewijzespreken zou je het in je handen kunnen wassen en voor eerste was zou het voldoende zijn. Het komt pas als ze ouder worden en de kleding supervies wordt (kerrie geel, fruitvlekken of gras/modder dat niet uitkomt op de temperatuur van wasinstructies) dat ik de kleding soms was op 40 of zelfs 60 graden (met ossengalzeep /shout /vanish - alles wat nodig is). Soms kan het niet anders. 🤷 Maar de eerste keer is 20 graad prima voldoende. Verder, we gebruiken was pods van Ariel, zonder wasverzachter voor ons kleding (dan gaat ie het langst mee) en dat ook voor de baby. Niets speciaals. Onze kraamzorg zei toen dat de baby's kunnen tegen een 'stootje' (van wasmiddel) en dat ze vaker ziet dat juist bij gebruik van eerst speciale wasmiddel en dan de overstap naar gewone blijken kinderen ekzeem te ontwikkeld (mits natuurlijk dat allergieën al in de familie geschiedenis zitten, dat was een andere verhaal). Dat is mijn ervaring en zo doe ik het ook bij de tweede.

één dag geleden

Ik heb alles nu gewassen op 30 graden met een flinke scheut natuur azijn. Dit spoelt zeep en andere resten weg. Paar druppels lavendel olie er bij voor de geur maar ook de natuurazijn spoelt helemaal weg en blijft niet hangen qua geur. Ik strijk het meeste ook nog een keer( nesteldrang) en dan is alles gelijk goed heet gestoomd dus eventuele bacteriën zijn ook gelijk aangepakt.

één dag geleden

Plus dat het ook lekker zacht er van wordt zonder dat je ergens wasverzachter hoeft toe te voegen.

één dag geleden

Ik heb gisteren de intake met de kraamzorg gehad. Zij gaf aan vooral niet te moeilijk te doen en alles gewoon te wassen met het wasmiddel dat je zelf hebt of fijn/lekker vindt, zolang je maar geen wasverzachter gebruikt. Mocht je kindje een (iets) gevoelige huid hebben, dan kun je dan altijd nog wat anders halen. Maar ze gaf aan dat het echt onnodig was op het begin. Daarnaast vertelde ze dat pasgeborenen de eerste dagen sowieso velletjes op hun huid krijgen omdat de huid voor het eerst in contact is met buitenlucht enz. en gaat vernieuwen. Dit is dan nog geen teken van allergieën of gevoelige huid.

één dag geleden

Ik gebruik de eerste paar weken voor de baby Ariël sensitive wasmiddel (en dan ook voor onszelf, anders moet ik straks met 4 pers wel heel veel gaan sorteren, geen zin in 😂), met een klein beetje Robijn Zwitsal wasverzachter. Ik was standaard alles op 30 en 40 graden, niet hoger (behalve beddengoed, handdoeken en hydrofiele doeken was ik op 60 graden of kookwas) 😊

21 uur geleden

Reactie op Joline-1

Ik heb gisteren de intake met de kraamzorg gehad. Zij gaf aan vooral niet t ...
Dank je wel, stelt me gerust! :)

21 uur geleden

Reactie op Kruumelke

Ik gebruik de eerste paar weken voor de baby Ariël sensitive wasmiddel (en ...
Ja die laatste dingen die je opnoemt ga ik ook wassen op 60 graden, vind t zonde als straks de kleertjes krimpen.

21 uur geleden

Reactie op FS

Ik heb alles nu gewassen op 30 graden met een flinke scheut natuur azijn. D ...
Interessant, dank je wel. Ik ga het overwegen :)

21 uur geleden

Reactie op FS

Plus dat het ook lekker zacht er van wordt zonder dat je ergens wasverzacht ...
Dank je wel, inderdaad handig. Want ze raden wasverzachter af.

20 uur geleden

Reactie op Joline-1

Ik heb gisteren de intake met de kraamzorg gehad. Zij gaf aan vooral niet t ...
Mijn kraamzorg gaf hetzelfde aan; met de normale was meewassen is helemaal prima.

19 uur geleden

Ik was alle nieuwe items (lakens, kleding, knuffels, dekens, mutsjes, sokjes) op 30 graden met wasmiddel van Incia, zonder troep erin. En een scheutje natuurazijn erbij voor de zeepresten.