17 Reacties

vorig jaar

Beste Sanne, helaas heb ik met zowel mama kraamzorg als Naviva kraamzorg geen goede ervaringen, maarja ik vraag me af of er een bestaat waar ik wel blij mee zou zijn. Tegenwoordig hebben ze zo'n tekort dat ze ook verder zover ik begreep gren huishouden meer doen en ze letterlijk komen voor controles en papierwerk. Mijn eerste kraamzorg was erg overruling in haar mening (over bezoek en naar buiten willen met de kleine) en ideeen wat ik lastig vond en bij mijn tweede had ik een kraamzorg die maar niet stopte met praten over echt van alles inclusief haar prive leven. Ik hoop echt heel erg dat straks alles volzit en ik geen kraamzorg kan hebben. Ik heb er geen behoefte aan.

vorig jaar

Reactie op Klaasjebaby

Beste Sanne, helaas heb ik met zowel mama kraamzorg als Naviva kraamzorg ge ...
Kraamzorg is niet verplicht he, je mag gewoon weigeren als jij je daar beter bij voelt. @ts. Misschien kun je een zzper vinden? Dan weet je van tevoren wie er komt. Ik denk dat ervaring met een bureau heel erg afhangt van wie er toevallig bij jou komt.

vorig jaar

Hoi, ik ben toevallig kraamverzorgster bij naviva. Het klopt dat de zorg erg is gericht op moeder en kind. De eerste dagen ga je waarsschijnlijk volledige zorg krijgen. Later in de week 3 uurs zorg. Maar dit hoeft natuurlijk niet altijd. Ons streven is wel.. als er tijd is even een stofzuiger er doorheen de badkamer sowieso en de klinken even afnemen. En de toilet. Naviva staat goed beschreven als kraamzorg. Heb ook geen idee om welke regio het gaat maargoed we moeten ons allemaal aan dezelfde richtlijnen houden.

vorig jaar

Uit welke regio kom je? Ik heb bij mijn eerste ook geen goede ervaring gehad met kraamzorg (andet bureau) en daardoor dit keer heel veel zitten zoeken en recenties zitten lezen. Naviva staat niet al te best aangeschreven 🙊

vorig jaar

Sorry ik woon in omgeving Utrecht.

vorig jaar

Hoi Sanne, ik heb geen idee uit welke regio je komt. Ik kom uit regio zwolle en heb mij aangemeld bij Naviva. Dit is ons eerste kindje, dus ik heb nog geen ervaring. Maar ik heb veel vriendinnen hier in de regio die pas moeder zijn geworden en die hebben mij naviva aangeraden. Zelfs 1 die had een zzp'r en zegt nu achteraf als ze weer zou kiezen zou ze voor naviva gaan. Ik denk dat waar je je ook aanmeld je pech en geluk kunt hebben. Maar vanuit wat ik hier in de omgeving om mij heen hoor, komt het bij naviva vast goed.

vorig jaar

Reactie op Ber22

Kraamzorg is niet verplicht he, je mag gewoon weigeren als jij je daar bete ...
Het is toch wel een stille verplichting. Toen ik aangaf dat ik het liever niet wilde was de verloskundige echt niet happy. Die zijn namelijk dan verplicht langs je huis te komen voor de controles gaven ze aan en hebben hier eigenlijk geen tijd voor. Of ik daar blij mee moet zijn weet ik niet + het is ook een pech/geluk stukje ook denk. Veel mensen om mij heen hebben echt wel hele fijne kraamzorg mensen gehad. Wellicht had ik gewoon echt pech.

vorig jaar

Geen ervaring mee. Bij de 1e had ik Kraamvogel, daar was ik tevreden over. Die heb ik nu ook weer gekozen voor deze, 3e keer. Bij mijn 2e weet ik het eigenlijk niet meer, dacht Allerzorg.

vorig jaar

Wij hebben naviva gehad en waren dik te vreden! Ook omgeving utrecht

vorig jaar

Kraamhulp deed het prima bij ons van Naviva. Vriendelijk en duidelijk. Ook leuk met de baby.

vorig jaar

Ik heb echt prima ervaringen met naviva. Tot 2x aan toe een fijne kraamhulp gehad met alle uren. Er zat wel verschil tussen, bij mijn eerste wilde onze kraamhulp ons echt ontzorgen en heeft ook veel in het huishouden gedaan zodat mijn man dat niet hoefde te doen. De 2e had echt meer focus op de baby en was ook iets strenger met bijhouden in de nacht (hoeveel plas/poep/welke borst). Ik zou naviva echt wel aanraden! Voor de 3e maken wij ook weer gebruik van naviva Wat maakt dat je er geen goed gevoel bij hebt?

11 maanden geleden

Ik heb kraamzorg van Naviva gehad. Een lieve, wat oudere vrouw maar wel erg onzeker. Op dag 2 zat mijn kindje al aan de kunstvoeding en liep de borstvoeding totaal niet. Had ze ook niet echt verstand van. Daarnaast deed ze meer in het huishouden dan mij voorzien van eten en drinken. 🙈 Ik heb nu gekozen voor een andere kraamzorg.

11 maanden geleden

Erg goede ervaringen mee! Ik denk dat ervaringen ook meer te maken hebben met de hulp die je krijgt dan met de organisatie. Als je over je hulp niet tevreden bent, kun je vragen om een ander.

11 maanden geleden

Uit de omgeving drechtsteden: ik vond Naviva niet zo goed: wisselende kraamverzorgsters en vond ze dwingend ipv zorgzaam…

11 maanden geleden

Ik heb dit keer voor Naviva gekozen. Vorige keer hadden we een bedrijf dat nu over is gegaan in Kraamzus. Daar hadden wij geen goed ervaring. We kregen maar 3 uur zorg op de eerste dag, we hadden geen idee wat we moesten doen. wisselende kraamhulp en een kaartje met “hoera een meisje” terwijl we een zoon hadden gekregen. Nu maar voor Naviva gekozen. Zal vast ook wel wat mee zijn, heb niet de illusie dat het ergens helemaal goed gaat.

11 maanden geleden

Ik heb al 2 x Naviva gehad. Ik ben best wel een druk persoon dus kreeg vaak alleen op mijn dak om uit te rusten. Maar verder liet de mevrouw gewoon mijn ding doen. De eerste keer gaf ze me heel veel tips en tricks over de baby. Bij de tweede deed ze mijn huishouden, speelde met mijn dochter en hielp met visite. Dit keer gaan wij ook weer voor Naviva