Ik twijfelde om er een kunststukje van te laten maken, maar dan moet ik dat ding thuis in de vriezer leggen en 300 euro betalen, vond ik toch lichtelijk overdreven. Ik doe er dus niks mee. Dan wordt het in het ziekenhuis weggegooid ja.
Bij mijn oudste was de kv helemaal enthousiast over de placenta. Mij boeide het niks, ik had immers een baby wat echt nog veel boeiender was 😂.
Gewoon weggooien dus, dat ding heeft z'n werk gedaan.
Toen ik bij de bevalling van een vriendin was viel de placenta in een zak alsof het afval was 😅 was zwart van het roken , nooit geweten wat er mee gebeurd maar nu dat ik zelf ga bevallen wil ik even kijken hoe het eruit ziet en misschien wel mee nemen
Ik heb 'm gezien, staat op foto maar het boeit mij eerlijk gezegd helemaal niks 🙈 dus dit keer mag die ook lekker de prullenbak in. Ik vraag me alleen wel af dat als ik nu thuis beval hij dus ook thuis in de kliko verdwijnt.. dat vind ik best een smerig idee 🤣
Ik overweeg om er een levensboom (kunstwerk) van te laten maken. Is alleen niet goedkoop en ook praktisch gezien nogal een onderneming, dus dat maakt dat ik twijfel.
Ik vind het in ieder geval heel fascinerend dat dat hetgene is wat mijn kindje 9 maanden lang in leven heeft gehouden.
Ik heb 2 keer een hele grote placenta gehad die hun heel interessant vonden. Dus hun mogen er lekker naar kijken en dan ermee doen wat ze willen of onderzoek of weggooien.