14 Reacties

13 dagen geleden

Ik kreeg de tip om "dextro" in de tas mee te nemen en ook wat snacks/drinken voor ons beiden niet te vergeten.

13 dagen geleden

Hoopelijk dit is een handige lijst voor jou. Deze heb ik gebruikt Voor mama * * Telefoon en oplader * Portemonnee met je pinpas, een identiteitsbewijs en eventueel je zorgpas * Sleutels * 2 euro munt Persoonlijke verzorging * Tandenborstel en tandpasta * Deodorant * Haarborstel * Haarelastiekjes * Douchegel (de meeste ziekenhuizen hebben wel een zeeppompje in de douche hangen, maar niet allemaal) * Make-up (als je dit wil gebruiken) * Reinigingsdoekjes * Lippenbalsem (door het puffen tijdens de bevalling kunnen je lippen uitdrogen) * Je bril of je lenzen met lenzendoosje en lenzenvloeistof * Een washandje (even snel een koud washandje is verfrissend) * Medicijnen, als je die gebruikt * Kraamverband * Zoogcompressen Kleding * De kleding waarin je wil bevallen. Tip: kies voor een T-shirt dat gemaakt is van bamboe. Het is wat duurder, maar het ademt beter dan katoen en is heel zacht. * Twee extra T-shirts * Een nachthemd voor na de bevalling. Een hemd met knopen is ideaal voor huid-op-huidcontact en borstvoeding geven. * Een bikinitopje voor als je in bad wil bevallen en hierbij niet helemaal naakt wil zijn * Een wijde joggingbroek en/of pyjamabroek, met ruimte voor het kraamverband * Makkelijke kleding om in naar huis te gaan * Dikke (ski)sokken om koude voeten tijdens of na de bevalling te voorkomen * Gewone sokken * Een warme trui * Ondergoed met ruimte voor het kraamverband * Voedingsbh’s * Pantoffels en/of slippers Eten en drinken * Een flesje water * Druivensuiker * Wat snelle snacks, zoals crackers, nootjes of mueslirepen * Rietjes of een fles met drinktuit, zodat je makkelijker kan drinken als je ligt Voor je baby * Autostoeltje, dat je al een paar weken van tevoren in de auto kan zetten * Een dekentje * Omslagdoek * Twee mutsjes * Twee rompertjes * Eerste pakje van je baby * Twee truitjes * Twee broekjes * Twee paar sokken * Jas of vest * Luiers voor newborns Belangrijke papieren * * Verzekeringspapieren van jullie allebei * Papieren van de verloskundige * Het geboorteplan, als jullie dat hebben * Telefoonlijst met belangrijke telefoonnummers; denk aan de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de kraamverzorgende, familie en vrienden * Ziekenhuisregistratiekaarten, als jullie die hebben

13 dagen geleden

Ik heb tijdens de bevalling alleen m’n make-up, deo, tandenspul en schone kleren gebruikt. Voor de baby het pakje aan, maxicosi mee, en dekentjes. Die lijsten bleken echt grotendeels veel te veel. In het ziekenhuis hebben ze alle kraamspullen voor de vrouwen onderdelen, ook luiers, melk, enz. Maar misschien verschilt het per ziekenhuis 🤷‍♀️ Ik doe dit keer een handtasje vol met van alles en ik red me met de baby. Manlief kan anders altijd even wat ophalen.

13 dagen geleden

Om aan te haken waar je mee eindigt: Ik hou niet van lijstjes 😅 Mijn tas is een saaie, zwarte rolkoffer. Met babykleding, kleedje, wat t-shirts en kleding voor de nacht / een dikke trui en joggingbroek en ondergoed. Ik neem wel een klein spelletje, wat te lezen, oordopjes mee. Om de tijd te doden als zich dat voordoet.

13 dagen geleden

Reactie op escg

Om aan te haken waar je mee eindigt: Ik hou niet van lijstjes 😅 Mijn tas ...
🤣 ja dat kan ook... ik sla er wel een in door... ik heb zelfs lijstjes voor mijn kruiden😅 En trouwens, goede tip dat spelletje! Tips welk spelletjes goed zouden werken in het ziekenhuis?

13 dagen geleden

Reactie op Shiloh

🤣 ja dat kan ook... ik sla er wel een in door... ik heb zelfs lijstjes voo ...
Spelletje Hayday en Royal Match

13 dagen geleden

Reactie op Shiloh

🤣 ja dat kan ook... ik sla er wel een in door... ik heb zelfs lijstjes voo ...
Haha en dat mag ook natuurlijk 😉 ik heb ook lijstjes, maar alleen voor mij echt noodzakelijke. Wij spelen graag Skip-Bo, dus die. Denk dat je het beste kunt kijken naar wat je samen echt leuk vindt en gauw kunt doen/opruimen :) Wij moesten na de vorige bevalling 2 dagen blijven, dan komt het wel van pas (als je niet wil/hoeft te rusten).

13 dagen geleden

Je wilt een lijstje, komt ie: Vluchtkoffer ;) Immaterieel, hopelijk, positief en focus mindset! Laat maar komen dan ♡ Materieel: Bevallingskaart Idkaart ikzelf + partner Ziekenhuispas Bevallingsplan (klein papier, handgeschreven) Spullen spruit: 2 setjes babykleding, 2 rompertjes, 1 jasje en/ of warm buitenpakje, 1 pyama, 2 mutsjes, 1 paar slofjes 2 paar sokjes, 1 badcape Maxi cosi 1 wollen deken 1 navelbandje 2 newborn luiers Melk Optidee deken Kussen fluffy Spullen mama: Badjas, pantoffels, 2 paar warme sokken, 2x nachthemd, 1 wijd shirt, voedingsshirt, jazzpant, 1 makkeliijke jurk Birckenstocks, 1 optidee vest, 3 oma onderbroeken, 2 voedingbeha's Verband tegen lekken Spullen papa: kussen, joggingbroek, vest, tshirt, toiletspullen, telefoon, oplader Koekjes, paprikachips, (1 biertje voor papa ;)) Tablet + oplader Telefoon + oplader 2 libelles Puzzelboekjes Pennen Yahtzee ( pocketformaat) Sprite, rijstewafel,snackkomkommer, eierkoeken, banaan, manderijn, chocolade, rolletje drop, kauwgum, fristi en pringles.

13 dagen geleden

- 2 joggingsbroeken - 1 korte sportbroek - 1 pyjama - 2 hemden - 2 sportbh’s - wollen sokken - gewone sokken - badslippers voor evt te gaan douchen - 2 setjes 50 incl romper - 2 setjes 56 incl romper - 2 paar sokjes - reserve rompers 50/56 - haar elastiekjes - borstel - Dextro Wil alleen nog even snacks halen en blikje redbull want daar wacht ik zo enorm op 😂

12 dagen geleden

Reactie op Feetje79

Je wilt een lijstje, komt ie: Vluchtkoffer ;) Immaterieel, hopelijk, positi ...
Luiers een badcape en melk hoeven echt niet mee naar het zh. (tenzij je een speciaal merk hebt) Luiers hebben ze daar gewoon klaar liggen, en ze hebben van die warme doeken die ze gelijk over je kindje heen leggen als het geboren is. Met baby melk in het zh heb ik geen ervaring maar dat hebben ze wel gewoon.

12 dagen geleden

Moet je kraamverband, zoogcompressen, en luiers mee nemen of is dit iets wat ze in het ziekenhuis ook hebben?

12 dagen geleden

Reactie op kayleigh01

Moet je kraamverband, zoogcompressen, en luiers mee nemen of is dit iets wa ...
Dat hebben ze daar wel. Ik wil in principe thuis bevallen, maar heb natuurlijk wel een tas klaar staan voor het geval dat. Daar zit in: Setje kleding voor mij. Toilettas+inhoud Setje kleding voor de baby (in een ziplock zakje). Mueslirepen, sultanas, Er moet nog een dekentje bij in. En ik neem mn handtas mee waarin standaard mn portemonnee, sleutels etc. In zitten. Het kan zijn dat ik de komende tijd nog meer erin gooi. Extra setje voor de kleine moet er nog bij. 2 euro munt voor de rolstoel. Telefoonoplader als ik mn reservelader toevallig tegen kom. Dextro als ik dat niet vergeet te kopen. Etc. Oh en het autostoeltje moet vast in de auto :)

12 dagen geleden

Reactie op kayleigh01

Moet je kraamverband, zoogcompressen, en luiers mee nemen of is dit iets wa ...
Dit verschilt misschien per ziekenhuis dus je kan het wellicht even navragen maar in het ziekenhuis waar wij heen gaan hebben ze alles. Van dekentjes voorm jou en de baby tot maandverband en luiers. Het enige wat ze ons echt expliciet vroegen was onze eigen waterflessen mee.

11 dagen geleden

Haha zo sommige hier nemen echt een hutkoffer mee volgens mij 🤣 het is m’n tweede bevalling, dus ik weet dat ik in het bevalcentrum eigenlijk alles voor de baby kan krijgen behalve kleertjes. Neem twee setjes mee, voor mezelf wat grote onderbroeken, joggingpak om in naar huis te gaan, nachthemd….en dat was het wel? Maxi cosi zit vanzelfsprekend al gewoon in de auto rond die tijd