60 Reacties
6 dagen geleden
Reactie op leo1234
Het is voor iedereen anders en de eerste weeën hoeven niet heel pijnlijk te ...
Ik betwijfel dus echt of het geen oefen/voorweeen zijn, vind t zo lastig.. heb er vanaf gisteravond uur of 10 al last van, af en toe komt t regelmatig maar af en toe ook onregelmatig.
Heb eventjes kunnen slapen vanaf 1 tot uur of half 4, maar ben gaan slapen met pijn dn wakker geworden met pijn. Ene keer wel iets pijnlijker dan de andere keer.. ik weet t niet, maar lijkt me niet dat oefenween zo lang aanhouden toch?
6 dagen geleden
Reactie op Plofje98
Kan best hoor. Ik heb nu ook oefenweeen sinds vannacht 2 uur.
Ene inderdaa ...
Lastig heh.. ben er ook veel te onzeker voor haha. Maar we gaan t even afwachten
6 dagen geleden
Reactie op Plofje98
Wat ik de vorige keer zelf merkte is dat toen het overging naar weeën ik he ...
Ja dat hoor ik veel indd. Had net op internet gelezen, mochten het wel voorweeen zijn en ik in de latente fase zitten, dat het max 24u kan aanhouden voordat het over gaan naar serieuze weeen, of dus stopt omdat het afzwakt. Dus ik zal kijken wat de dag brengt🤗
6 dagen geleden
Mijn advies.. vanaf de eerste voorwee die zal moeten overgaan in echte weeen.. is echt niet zoveel timen en zo lang je kunt slapen er doorheen zijn het geen echte weeen. Die houden je echt wel uit je slaap. Bij m’n eerste zat ik ook vanaf de eerste ‘kramp’ te timen, uiteindelijk beviel ik pas 3 dagen later en was ik dus uitgeput omdat ik zo alert was op elk pijntje. Je hebt je rust en energie echt nodig dus probeer afleiding te zoeken, licht je VK in dat je misschien wel het gevoel hebt dat je bevalling begonnen is, wacht op haar advies en ga dan lekker slapen en rusten voor zover dat kan. Echte werk moet nog beginnen en dan heb je echt al je kracht nodig !
6 dagen geleden
Reactie op kabouter-24
dan moet een verloskundige wel willen checken op ontsluiting 🥲.
niet elke ...
Snap ik,
Maar ik bedoel meer te zeggen dat je in ieder geval belt; dan weet de verloskundige en/of gynaecoloog ervan. Weet jij veel hoe dat gesprek gaat. En als je het nog niet vertrouwt probeer wat dwingender aan de telefoon te zijn, ook nog een optie.
Uit het eerste bericht van ts blijkt niet dat ze gebeld heeft en aangezien er meerdere soort gelijke topicstarter geopend worden zeg ik dat er dan gewoon gebeld moet worden. Zorgverleners zijn er ook om je gerust te stellen.
Begrijp mij niet verkeerd; ik bedoel dit zeker niet verkeerd. Maar nogmaals wij kennen geen voorgeschiedenis, wij kunnen niet mee voelen en kijken. Daarbij is de ene zwangerschap/bevalling de andere niet. Eerste had ik ook echt wel weeën bij de 2e zat ik op ruime 6cm en zat ik zelf nog te twijfelen of dit het nou zou zijn.
En zoals ik hieronder ook lees; probeer er niet te krampachtig mee bezig te zijn. Je maakt jezelf gek (en moe) en dat bevordert ook niet denk ik.
6 dagen geleden
Reactie op SfeervolleKaketoe175317
Ik betwijfel dus echt of het geen oefen/voorweeen zijn, vind t zo lastig.. ...
Het klinkt als voorweeen, heb ze zelf ongeveer een week gehad voor dat de bevalling echt begon. Bij twijfel gewoon je vk bellen
6 dagen geleden
Reactie op kabouter-24
niet elke ...
Ik hoor dat ook steeds meer, dat verloskundigen zo verschillend zijn. Een vriendin van mij heeft er ook veel last van gehad. Ik ken het eigenlijk niet, wij hebben super lieve verloskundige die echt langs zouden komen. Zij benadrukken bij mij ook met klem: bij iedere twijfel, bellen!
6 dagen geleden
Reactie op kabouter-24
niet elke ...
Ik zou dit dus echt niet fijn vinden. De VK is er voor jouw lichaam en geestelijke ondersteuning. Sommige toucheren en doen onnodig interne onderzoeken en anderen doen het helemaal niet. Nu weet ik uit ervaring dat ze liever niet teveel aanraken en toucheren voor bijv 37 weken. Maar desalniettemin zou mijn VK dit op mijn verzoek wel doen. De zwangere is de baas, over haar lichaam en het proces. Althans zo zou het moeten zijn. Vind die hele hands off bevalling trend mooi maar tegelijkertijd moet dat wel bij je passen. Als je gecontroleerd wilt worden dan zou ik er gewoon op staan.
Bellen bellen bellen tot ze komen en als ze niet komen zit je misschien voor je persoonlijke behoeftes niet bij de juiste VK of praktijk en zou ik dit echt uiten. Een van de grootste fouten die wordt gemaakt is het negeren van de wensen van de zwangere vrouw. Vind ik echt heel kwalijk.
6 dagen geleden
Reactie op BabyCinqo
Ik zou dit dus echt niet fijn vinden. De VK is er voor jouw lichaam en gees ...
zeker is ook echt niet leuk! het jammere is dat mijn verloskundige praktijk het wel zal doen alleen in het ziekenhuis dus niet en sta daar volledig onder controle.
soms de twijfel om dan de verloskundige praktijk maar te bellen maar hun mogen niks doen volgens het protocol
6 dagen geleden
Heel grappig, heb nu hetzelfde als wat jij in je openings bericht zegt. Ik weet hoe weeën voelen en weet dat daar niet over te twijfelen valt, maar alsnog twijfel ik 😂
Kan me alleen nog herinneren dat ik destijds dood ging tijdens mijn 3 uur durende persweeën. En daarbij vielen mijn ontsluitingsweeen in het niets. Dus ben toch aan het twijfelen nu hahaha
Wil over een uur de vk bellen om even langs te komen en te checken
6 dagen geleden
Reactie op Plofje98
Hoe is het met jou nu ts?
Ja redelijk.. het gaat nu op en af, het is niet meer continu om de zoveel min aanwezig maar het is niet helemaal weg, snap je? Ik hoop dus zo dat het door gaat zetten..
6 dagen geleden
Reactie op Plofje98
Heel grappig, heb nu hetzelfde als wat jij in je openings bericht zegt. Ik ...
Komt t regelmatig bij je?
6 dagen geleden
Reactie op Plofje98
Ja
Hoelang houd het aan en om de hoeveel min?
6 dagen geleden
Reactie op Mamavtwee
Snap ik,
Maar ik bedoel meer te zeggen dat je in ieder geval belt; dan weet ...
Eens, daar is je vk voor en als je twijfelt mag je altijd bellen. Ook al begint het niet, dan zijn ze op de hoogte.
Daarnaast idd; de ene bevalling is de andere niet. Ik las net dat iemand zei dat je het echt wel voelt als je weeën hebt, maar dat verschilt echt per vrouw (en bevalling). Tot ik persweeën kreeg voelde het als hevige menstruatie kramp, maar geen gevoel dat ik nog niet kende. Als de vk er niet had gezeten had ik geen idee gehad dat de bevalling begonnen was.
Dus gewoon bellen, ze zijn er ook om te overleggen of even advies te vragen!