14 Reacties
één maand geleden
Hetzelfde hier! Heb dit ook gehad in m'n vorige zwangerschap. Toen lag ze op gegeven moment ook naar mijn rug toe waardoor ik niks tot weinig voelde terwijl ze normaal altijd extreem druk was en ik haar bijna altijd voelde. Heb nu dus dezelfde zorgen.
één maand geleden
Als ik heel eerlijk mag zijn: ik zou me wel laten doorverwijzen naar het ziekenhuis, puur voor de zekerheid. Weinig beweging na 28 weken, langer dan een halve dag of dag, is altijd een reden om een CTG te laten uitvoeren, dit is echt vele male betrouwbaarder dan enkel hartje luisteren. Daarnaast kijken ze in het ziekenhuis ook naar de groei, eventueel een doppler meting, checken ze je vruchtwater dmv een echo (of heeft je verloskundigen dat gedaan?).
Voel je asjeblieft niet bezwaard. In het ziekenhuis zien ze veel vrouwen en bij 95% is er niks aan de hand, maar in 5% vd gevallen dus wel. En liever 1 controle extra dan te laat zijn, want ook dat komt helaas voor en daarom hameren ze er ook zo op om echt te bellen als je je zorgen maakt. Het is jouw kindje en ze sturen je echt liever naar huis met een controle “voor niets”.
Bedoel dit overigens niet als bangmakerij, maar wel even realistisch.
Overigens gaat een kindje niet minder bewegen na 32 weken, maar wel anders (het worden minder trappen maar meer geschuif).
één maand geleden
Reactie op Flower221
Als ik heel eerlijk mag zijn: ik zou me wel laten doorverwijzen naar het zi ...
Fair enough! Dank je wel je eerlijke mening.
Nee, ze heeft het hartje geluisterd en gevoeld. Ze gaf aan dat de groei goed gaat maar doen dit op het gevoel van hun handen.
Ik ga het morgen even aanvoelen en dan maak ik een besluit.
Thnks anyway voor je advies
één maand geleden
Ik herken het helemaal. Het is ook gewoon niet fijn om ineens minder beweging te voelen en niet weten wat er gaande is daarbinnen. Maar ze heeft geluisterd en gevoeld en er is dus een hele logische verklaring voor het feit dat je je kleintje minder voelt, wat maakt dan dat je je toch nog zorgen maakt?
één maand geleden
Reactie op Saarrr93
Ik herken het helemaal. Het is ook gewoon niet fijn om ineens minder bewegi ...
Omdat ze toch zei als je morgen nog ongerust bent verwijs ik je door en maken we een hartfilmpje.
overigens vanavond alweer meer activiteit gevoeld gelukkig
At the moment lekker druk weer in de buik 🥹😍 kan k dus helemaal gelukkig van worden nu
één maand geleden
Reactie op Saarrr93
Ik herken het helemaal. Het is ook gewoon niet fijn om ineens minder bewegi ...
Ik heb eerder 2 miskramen gehad en ben eigenlijk al vanaf t begin zwangerschap misschien wel over bezorgd, ik weet het niet.. 😞 waar een ander zich nooit druk maakt ben k er toch wel bijna dagelijks mee bezig of alles goed gaat..
één maand geleden
Reactie op NaylaE
Ik heb eerder 2 miskramen gehad en ben eigenlijk al vanaf t begin zwangersc ...
Ik vind je niet overbezorgd hoor, is toch logisch dat als je baby’tje rustig is jij je zorgen maakt. Maakt je alleen maar een goed oplettende moeder 💖
Gaat niet meer over die zorgen overigens kan ik je vertellen🙈🤣
één maand geleden
Reactie op NaylaE
Ik heb eerder 2 miskramen gehad en ben eigenlijk al vanaf t begin zwangersc ...
Ik herken het helemaal hoor! Terwijl het m’n eerste zwangerschap is en alles tnt gewoon goed gaat en er nul aanleiding is voor zorg. Voel haar nu ook een paar dagen wat minder en zit enorm te twijfelen alsnog de verloskundige te bellen 🙄