8 Reacties
3 maanden geleden
Bij mij is het na de zwangerschap van de eerste eigenlijk alleen maar erger geworden. Zit het liefst thuis met mn dochtertje en mn vriend of ga met hun weg. Er is 1 vriendin die 1x in de 2 weken langs komt en hoe graag ik haar ook heb vind ik het niet erg wanneer ze terug naar huis is en ik het huis weer voor mij en mn gezin heb😅 idem met familie, ik zeik zo vaak dat ze nooit langskomen en zich nergens in interesseren maar eenmaal ze er zijn ben ik blij als ze weer buiten zijn🥴
3 maanden geleden
Heel herkenbaar had het in mijn 1ste zwangerschap ook heel erg. Gelukkig na de zwangerschap wel weer overgegaan alleen moet ik wel zeggen dat ik weinig zin heb om in de avond nog een hobby op te pakken.
3 maanden geleden
Fijn dat ik niet de enige ben en dat het ook weer over kan gaan als de baby er is… ik vind het voor mezelf niet zo erg om thuis te zijn en minder te praten. Maar ik voel me soms wel schuldig naar de mensen om me heen omdat ik minder wil afspreken en stiller/rustiger ben als ik wel met iemand afspreek…
3 maanden geleden
Ik heb het iets anders: ik heb wel behoefte aan contacten en sociaal zijn (wel met bekenden, nieuwe mensen leren kennen hoeft nu van mij niet zo). Als het bij voorkeur maar in en om het huis is. Zelfs vakantie is op nog geen 2 uur rijden...
Nu ben ik van mezelf best huiselijk, maar ik trek dat nu nog wel wat steviger aan. Zullen de hormonen wel zijn.
3 maanden geleden
Reactie op escg
Ik heb het iets anders: ik heb wel behoefte aan contacten en sociaal zijn ( ...
Het dicht bij huis willen blijven herken ik ook wel! Ook reizen voor mijn werk (dat moet ik elke week) vind ik nu echt niet fijn. Ben altijd heel erg opgelucht en kom pas weer tot rust als ik thuiskom
3 maanden geleden
Ik herken het op sommige dagen wat je beschrijft. Verder merk ik sinds een week ongeveer (ik ben nu 20+6) dat ik juist de komende weken/ 1,5 maand veel afspraken heb gemaakt omdat ik voel dat ik de laatste paar maanden graag langzaam in een cocon wil gaan verdwijnen 🫠
3 maanden geleden
Reactie op Lauraelisabeth2024
Ik herken het op sommige dagen wat je beschrijft. Verder merk ik sinds een ...
Dat is wel een slimme strategie! Dat ben ik aan het einde van mijn zwangerschap sowieso ook van plan. Daardoor komt het ook wel lekker uit dat ik eind december ben uitgerekend, kan ik me fijn terugtrekken op de bank met een dekentje😊