5 Reacties

3 dagen geleden

Hoi, hier hetzelfde. Kan me voorstellen dat het schrikken is. Tijdens deze zwangerschap liepen wij al ter controle in het ziekenhuis. Bij de 34 echo zag de arts ook minder vruchtwater. Na andere metingen bleek dit het enige. Minder vruchtwater an sich hoeft niet slecht te zijn. Een combinatie van factoren moeten ze goed onderzoeken. Heb je inmiddels al een oproep gehad?

3 dagen geleden

Hoi, bij mij werd er bij de verloskundige ook te weinig vruchtwater geconstateerd, dus ik werd doorgestuurd voor een echo in het ziekenhuis. In het ziekenhuis bleek ik toch genoeg vruchtwater te hebben. De echoscopiste legde uit dat er bij de verloskundige vaak wordt gekeken naar de gemiddelde van de zakken vruchtwater, terwijl ze in het ziekenhuis checken of er tenminste 1 zak vruchtwater groter is dan 2 cm. Als dat zo is, heb je genoeg vruchtwater. Hopelijk is dat bij jou ook zo!

één dag geleden

Reactie op Phiv

Hoi, hier hetzelfde. Kan me voorstellen dat het schrikken is. Tijdens deze ...
Ja ben al twee keer in het ziekenhuis geweest voor controle en het ziekenhuis neemt mij over van de verloskundige. Het is toch net elke keer wat aan de weinige kant en word nu extra in de gaten gehouden.

één dag geleden

Reactie op Lotte2-4

Hoi, bij mij werd er bij de verloskundige ook te weinig vruchtwater geconst ...
Helaas bij mij toch wat te weinig waardoor het ziekenhuis mij nu heeft overgenomen van de verloskundige

13 uur geleden

Ik loop al in het ziekenhuis vanwege m’n bmi. Daar hebben ze afgelopen week met 37+1 ook gezien dat ik minder vruchtwater heb. Hier moet ik morgen voor terugkomen om nog een ctg en echo te maken. Bij mij zat het blaasje en buikje ook goed vol. Zou blijkbaar met plassen opgelost zijn? Anders word ik volgende week ingeleid. Heb jij al meer gehoord?