48 Reacties

één maand geleden

Wij gebruiken gewoon die van Dr Brown en hebben die van de plastic geen problemen mee gehad onze dochter is nu 1.5 en gebruiken ze al vanaf de geboorte. Bij deze gaan we zo ook weer gebruiken

één maand geleden

Ik heb de glazen flessen van philips avent gebruikt en die bevielen ons prima. Voor de tweede gaan we die weer gebruiken.

één maand geleden

Ik volg even mee. Bij m’n dochter ook plastic gebruikt, (dr Brown) maar ga nu voor glas! Nu zal hij niet zoveel flesjes krijgen omdat ik volledige bv ga geven, maar wil dan wel dat het niet lekt enzo Tja, alles wat je drinkt uit plastic krijg je blijkbaar micro deeltjes van binnen 🤯

één maand geleden

Reactie op LJ

Ik volg even mee. Bij m’n dochter ook plastic gebruikt, (dr Brown) maar ga ...
Bij greenjump zijn er ook rvs flessen, zie ik! https://www.greenjump.nl/Categorie/Eten-en-Drinken/Babyflessen-BPA-vrij/Babyflessen/2

één maand geleden

Ik heb zelf de glazen flessen van difrax gehad, nooit lekken gehad! Uiteraard moet je (zoals bij de plastic difrax en andere flessen), goed nakijken dat het plastic onderdeeltje (wat voor de onderdruk moet zorgen) onderin de fles zit, zo niet: lekt, want sluit niet goed af

één maand geleden

Voor onze 1e hebben we dr brown plastic gebruikt en is altijd goed geweest, voor onze 2e gaan we dr brown brede glazen flessen gebruiken.

één maand geleden

Wij hebben de glazen difrax flessen, nog nooit lekkage mee gehad…! Ik zou het gewoon eens proberen. Flessen zijn vaak genoeg in een 1+1 gratis actie oid :)

één maand geleden

Zelf heb ik Tommee Tippi gebruikt bij mijn eerste. En ga nu voor Lanisoh Glazen flessen, zal volledige bv geven. Maar voor tussendoor en daarna dat mijn man haar een flesje kan geven!

één maand geleden

Reactie op Lilian29

Ik heb zelf de glazen flessen van difrax gehad, nooit lekken gehad! Uiteraa ...
Hebben de glazen flessen ook nog steeds een plastic onderdeeltje? Dan heb je toch nog steeds microplastic? Want dat moet je toch ook schoonmaken?

één maand geleden

Reactie op Bloempotje

Hebben de glazen flessen ook nog steeds een plastic onderdeeltje? Dan heb j ...
Het speentje en op de bodem idd. Wij hebben difrax een tijdje gebruikt en wel last van lekken gehad. Niet zozeer dat het flesje lek was, maar in het randje onderaan bleef altijd wat water staan na afspoelen. Philips avent hebben we ook gebruikt, die vond ik fijner. Nu bij de tweede wil ik de flesjes van hevea gaan gebruiken, dat zijn speentjes van natuurrubber.

één maand geleden

Ik heb naast borstvoeding flessen van MAM gebruikt en hier heel tevreden mee. Hebben een plastic anti-coloc gehad en een glazen fles. Deze keer ben ik van plan om te kijken of het lukt met alleen glas.

één maand geleden

Wij gaan eerst plastic flesje uit de blije doos proberen, Philips Avent, Mijn zoontje pakte deze het beste. Glas word hem niet, mag sowieso niet op de opvang gebruikt worden.

één maand geleden

Ik heb de plastic Philips avent flessen.. Glas gaat hem niet worden.

één maand geleden

Eerste keer dr brown gebruikt maar we gaan deze keer voor Hegen flesjes vw minder schadelijke stoffen in het materiaal. En zien er ook wel fancy uit hehe.

één maand geleden

Super bedankt voor jullie tips heb een paar merken voorbij zien komen waar ik nog nooit van gehoord had ga me er even in verdiepen.

één maand geleden

Ik zou iedereen echt aanraden om de uitleg te googlen naar microplastics in de normale plastic babyflessen. Baby's krijgen hierdoor echt heel erg veel microplastics binnen, veel meer dan volwassenen, wat echt schadelijk kan zijn. Je kan als mens niet voorkomen dat je iets van microplastics binnen krijgt, maar plastic flessen maken de hoeveelheid echt meteen veel meer. Als je geen glas wil heeft merk Hegen een mooie tussenvorm, PPSU flessen, waarbij geen microplastics in babymelk zijn gevonden! Is een soort harder plastic.

één maand geleden

Reactie op Anne47

Ik zou iedereen echt aanraden om de uitleg te googlen naar microplastics in ...
Maar dan ook even lezen dat het voornamelijk komt door verhitting. Dus gewoon echt maar eenmalig uitkoken(zoals ook in de gebruiksaanwijzing te lezen is) en daarna met de hand afwassen. Wij gebruiken gewoon max 40 graden water. Verwarmen de fles zelf niet, na gebruik afspoelen met koud water en de fles wordt met de hand afgewassen. Het onderzoek In het uitgevoerde onderzoek zijn babyflesjes eerst 5 minuten in kokend water geplaatst (gesteriliseerd) en vervolgens is de flesvoeding klaargemaakt met water van 70 graden Celsius. Vervolgens is gekeken naar hoeveel deeltjes microplastic in de flesvoeding aanwezig waren. Het onderzoek liet zien dat baby’s inderdaad via deze route blootgesteld worden aan microplastics.

één maand geleden

Reactie op Moosje221

Het speentje en op de bodem idd. Wij hebben difrax een tijdje gebruikt en w ...
Ooh ik had gelezen dat bij dr brown het speentje en ventiel van siliconen is.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Maar dan ook even lezen dat het voornamelijk komt door verhitting. Dus gew ...
Klopt zeker hoor! Alleen lijkt het mij beetje omslachtig als je nooit de fles in de magnetron kan zetten, ook voor onderweg even in een restaurant o.i.d. Hoe warmden jullie dan het water op buiten het flesje?

één maand geleden

Reactie op Anne47

Klopt zeker hoor! Alleen lijkt het mij beetje omslachtig als je nooit de fl ...
Nooit magnetron gebruikt overigens. Wij namen altijd een Dopper insulated mee met 40 graden water. Die houdt het water 9 uur op temperatuur. Zo maken we de fles buiten de deur.