48 Reacties

één maand geleden

Reactie op Anne47

Klopt zeker hoor! Alleen lijkt het mij beetje omslachtig als je nooit de fl ...
Inderdaad kokend water meenemen dit evt aanvullen met koud water… zou niet weten waarom je een magnetron nodig hebt om water te verwarmen 🤷🏻‍♀️ wij hebben niet eens een magnetron, met onze 1e ook nooit gemist.

één maand geleden

Reactie op Bloempotje

Ooh ik had gelezen dat bij dr brown het speentje en ventiel van siliconen i ...
Dr. Brown weet ik niet! Destijds was difrax dat (volgens mij nu ook siliconen)

één maand geleden

Reactie op Bloempotje

Hebben de glazen flessen ook nog steeds een plastic onderdeeltje? Dan heb j ...
Er zit onderin de s fles een siliconen ventiel die zorgt voor de onderdruk regulatie, wat minder gasvorming geeft tijdens het voeden. Siliconen is in principe geen microplastic…

20 dagen geleden

Heeft iemand ervaring met mamafeel van difrax?

20 dagen geleden

We hadden plastic avent en we hebben nu glazen avent gekocht

19 dagen geleden

Ik heb bij onze eerste dochter dr brown gebruikt en die heb ik nu ook weer aangeschaft voor onze tweede. En dan de plastic variant.

19 dagen geleden

Dr Brown vond ik fijn. Had ze ook minder last van de buik. Vooral toen de krampjes van 6 weken begonnen, was die fles wel een uitkomst.

16 dagen geleden

Iemand ervaringer rvs flessen? Hoe meet je dan de hoeveelheid water af? En is dat ook zwaar om zelf vast te houden als ze wat ouder zijn? Ik kwam het merk pura tegen, sprak me wel aan, maar lijken me onhandige maten. 150 ml of 375.

16 dagen geleden

Reactie op Ber22

Iemand ervaringer rvs flessen? Hoe meet je dan de hoeveelheid water af? En ...
Deze gebruiken we voor ons zoontje van bijna 2 voor water. Hele fijne fles hebben de 375 met rietje en daar drinkt hij heel goed zelf uit. Voor melk hebben we ‘gewone’ flessen gebruikt.

16 dagen geleden

Reactie op Boysmom37

Deze gebruiken we voor ons zoontje van bijna 2 voor water. Hele fijne fles ...
Zitten er streepjes in de binnenkant dat je 30 ml af kan lezen?

16 dagen geleden

Hegen flessen!

11 dagen geleden

Ik kom er maar niet uit welke glazen flessen nu prettig werken. Ik ben op zoek naar een goede glazen anti-colic fles. Er zijn ook merken die blijkbaar in de flessenspeen een ventiel hebben om te voorkomen dat de flessenspeen niet vacuüm zuigt. Maar lees dat dit niet wordt gezien als een ‘echt’ anti-colic systeem. Ik dacht dat Dr. Brown’s dan een goede keuze was, maar kennelijk dus toch niet, lees ik hier ivm de schadelijke stoffen uit de plastic onderdelen. Zijn er dan ook anti-colic glazen flessen met een echt goed anti-colic systeem zonder plastic onderdelen? Klinkt als te goed om waar te zijn 😅

11 dagen geleden

Reactie op Evelien0

Ik kom er maar niet uit welke glazen flessen nu prettig werken. Ik ben op z ...
Heeft de glazen dr brown siliconen of plastic onderdeel als anti colic systeem? Ik had juist begrepen siliconen

11 dagen geleden

Ik heb hegen flesjes gekocht

11 dagen geleden

Reactie op Evelien0

Ik kom er maar niet uit welke glazen flessen nu prettig werken. Ik ben op z ...
Goeie vraag ik ben er ook nog niet over uit. Ik ben zelf ook naar ppsu flesjes aan het kijken van hegen of we-too. Mocht iemand ervaring hebben met we-too hoor ik het graag☺️

11 dagen geleden

Wij zijn voor de glazen flessen van Bibs gegaan.

11 dagen geleden

Ik ben super enthousiast over Tommy tippee gewone flessen en heb nu hiervan de glazen variant gekocht

10 dagen geleden

Flesjes van het merk Hegen hoor ik ook veel om me heen! Is volgens mij middenweg tussen plastic en glas. Moet me er zelf ook nog in verdiepen hihi. Liefs X

10 dagen geleden

Reactie op ATG

Goeie vraag ik ben er ook nog niet over uit. Ik ben zelf ook naar ppsu fles ...
Oh dat is weer een ander soort materiaal, zonder microplastics zo te lezen. Klinkt wel interessant. Ben ook benieuwd naar andermans ervaringen.

10 dagen geleden

Wij hebben dr. Browns gehad bij de eerste, glazen, brede hals met de ventiel. Errste 3 maanden dagelijks afgewassen met groene zeep en dan uitgekookt in de magnetron, na 3 maanden afgewassen in de vaatwasser en nog wekelijks uitgekookt in de magnetron. Nooit bezorgd geweest van microplastics. Ze lekken ook niet (alleen bij te grote speen opgezet en ons dochtertje het nog niet aankon, maar dat telt niet als lekken🤭). Ow, en glazen fles mocht naar de opvang, gezien dat we ook eroo de siliconen hoesje hadden (een soort van sok). De glazen flessen waren een uitvinding want de plastic flessen waren snel vies en konden niet meer zo goed afgewassen worden en er bleef wat waas achter. Het was schoon naar niet echt. Niet handig voor een nieuwborn. Aan de andere hand, het is waar, glas is veel te zwaar voor de kleintjes im zelf vast te houden. De plastic kleine fles kon ons dochtertje snel zelf vasthouden, de glazen flessen gingen moeilijker. Maar dat is dan een kleinere prijs voor een schone fles 😉👍