Ha allen, mijn zoontje is vier maanden oud en ik wil lekker met hem gaan fietsen. Wie heeft hier ervaring mee? Heb gelezen dat een fietskar mogelijk is en dat je daar de autostoel veilig in kan monteren.
- Welke fietskar?
- Hoe autostoel monteren?
- Kent iemand een zaak in Midden Nederland waar ze hierover goed advies kunnen geven?
Ik zou erg terughoudend zijn met fietsen. Nek en rugspieren zijn nog niet echt sterk genoeg om de schokken op te vangen tijdens fietsen. Over het algemeen wordt geadviseerd tot minstens 6 mnd te wachten en liever wat langer. Dit geldt ook voor in bakfietsen etc. Soms kan het niet anders en gaan babies al na 3 mnd in bakfiets naar opvang ivm andere kids. Maar dan wordt ook gezegd beperk het zoveel mogelijk
Ik zou erg terughoudend zijn met fietsen. Nek en rugspieren zijn nog niet e ...
Nou, los rammelend in een kinderwagen door de oude stad, dat is lekker voor het nekje of een verkeerde houding in de draagzak als bij velen… Ik denk met alles; gebruik je gezonde verstand, fiets rustig, dan kan dit allemaal☺️
Ik zou erg terughoudend zijn met fietsen. Nek en rugspieren zijn nog niet e ...
Oh apart. Formeel advies van Groeigids, dus cb, was dat dit vanaf geboorte kan. Veiligheid.nl zegt het ook. Mits je natuurlijk de juiste producten gebruikt
Graag gedaan! En veel fietsplezier met het mooie weer. Onze dochter is 5 en zit graag naast haar kleine broertje. Ze past er zo bij. Ideaal, en afkoppelen en je hebt een soort grote buggy 🙂
Ik ga voor de hamax na lang onderzoek gedaan te hebben. Twijfelde tussen die en de chariot cross van Thule, maar de stoelen van hamax zagen er comfortabeler uit. Ik ga ook de babyinsert erbij kopen want tdie van Melia vind ik er wat minder uit zien....
Leuk meiden, en nu lekker op pad. Ik heb er eentje op de kop getikt via marktplaats inmiddels moet hem nog aankoppelen en banden oppompen. Heb ook een babyinzetje erbij dus kan veilig op pad. Hoor graag ervaringen van leuke tochtjes
Ze mogen in een fiets zitje vanaf dat ze rechtop kunnen zitten toch?
Als ze ècht heel goed zelfstandig langere tijd rechtop kunnen zitten. Maar zou ik dus niet overhaasten. Hoorde laatst een verhaal van een kind dat was overleden doordat in slaap was gevallen en nekje door het gehobbel was gebroken....
Wij hebben een bakfiets gekocht. Voelde veel fijner om hem te zien voorop in plaats van hangend achter de fiets… Maxi Cosi klikt er makkelijk in en hij vindt het heel leuk!