16 Reacties
2 maanden geleden
Ik werk nu deze zwangerschap bij mijn partner op kantoor in zijn bedrijf. Maar dit gaat echt heel goed. Nou moet ik ook zeggen dit is m'n 3e zwangerschap en totaal nergens last van. Af en toe loop ik stukje heen en weer
2 maanden geleden
Reactie op MrsFlyer
Hoeveel weken ben je? Hier is thuiswerken helaas geen optie :(
Ik ben 27 weken, maar in verwachting van een tweeling. Dus voor mij nog maar 3 weken werken, die ik graag nog vol wil maken.
Jammer dat je niet thuis kan werken. Ik kan op deze dagen echt bijkomen van de kantoordagen.
2 maanden geleden
Ik werk 3x per week op het kantoor en 2x vanuit huis. De dagen dat ik op kantoor ben probeer ik sinds de laatste twee weken genoeg afwisseling te hebben in zitten, even lopen, of even staan werken aan de balie. Ook kan ik afwisselen met m'n bureaustoel of zo'n kruk die ergonomisch is. Ik merk dat ik door die afwisseling het allemaal goed kan volhouden. (Ben morgen 27 weken zwanger)
2 maanden geleden
Ik werk nu meestal 3 keer per week op kantoor en 2 thuis.
Heb een zit sta bureau, elektrisch dus elk uur verander ik van positie. Verder loop ik veel naar de kraan voor water en het koffie/thee halen is 4 trappen dus ook zo blijf ik wel een beetje in beweging 😝.
Op die manier gaat het wel oke! Probeer gewoon wat te blijven bewegen, misschien je voeten omhoog leggen tijdens het werken
2 maanden geleden
Ik werk op kantoor, maar hele dagen red ik niet door bekken- en rugklachten. Op advies van de fysio ieder half uur even bewegen en drie keer per dag liggen om even te rusten. Als ik dat kan doen is het voor mij beter uit te houden.
Lang zitten is vaak sowieso funest, dus bewegen kan nooit kwaad!
2 maanden geleden
Ik ben in overleg thuis gaan werken. Mijn werk is er niet helemaal geschikt voor, maar met wat aanpassingen wel te doen.
Mijn klachten maken dat ik het zwaar vind worden om reizen/kantoordagen vol te houden. Mijn werkplek is niet ergonomisch (bekend en gemeld maar de aanpassing komt te laat helaas) en de kolfruimte heeft geen rustplek.
Dat vond ik erg lastig, te lastig.
2 maanden geleden
Ik ben nu 28weken ver en merk dat een hele dag op kantoor me ook niet meer goed lukt. Thuis doe ik sneller even liggen en stretchen. Als ik 8u+ moet werken zoek ik na de lunch een plekje om te liggen, bijvoorbeeld een bankje of ik neem mijn yogamatje mee. Voor stilte ga ik ook naar de kolfruimte. Ik sta elk uur recht om water of thee te halen (kan ik instellen op mn apple watch). En ik wissel af met verschillende stoelen/krukjes en een standing desk. We hebben dus veel arbo spullen op kantoor om te helpen. Maar uiteindelijk is het de 8u drukte op kantoor die me het hardst nekt nu.
2 maanden geleden
Hoihoi,
Ik zit hier met hetzelfde probleem, merk dat ik eigenlijk na een paar uurtjes gewoon even moet liggen en daar is bij mij op werk geen enkele mogelijkheid toe. Ga hier maandag over in gesprek met m’n leidinggevende, want thuiswerken wil zij absoluut niet hebben, dus dan maar naar halve dagen ben ik bang🙁
2 maanden geleden
Reactie op Hannn9
Ik ben zo benieuwd waarom werkgevers het zo erg vinden dat er thuis wordt g ...
Hier ontzettend slechte ervaringen met thuiswerken van collega's.
Daarnaast is het eigenlijk voor niemand bij ons mogelijk om thuis te kunnen werken.
Ik zou mijn werk voor max 20% thuis kunnen doen. De rest moet ik echt wel voor op kantoor zijn
één maand geleden
Reactie op Hannn9
Ik ben zo benieuwd waarom werkgevers het zo erg vinden dat er thuis wordt g ...
Bij mijn werkgever lijkt het erop dat er weinig vertrouwen is in personeel, stukje controle behoefte ook… jammer. Maar ben sinds deze week nog maar 50% aan het werk en dat bevalt me nu prima😅
één maand geleden
Ik moet één dag per week naar kantoor maar zelfs dat trek ik slecht. Ik kan me al heel moeilijk concentreren en op zulke kantoordagen is het echt zo moeilijk om mij te concentreren terwijl er collega's om me heen constant aan het tetteren zijn (ik werk voor een zorgverzekeraar, dus ik heb de hele dag leden aan de telefoon). Ook moet ik op en neer 1,5 tot 2 uur rijden en dat is naast een hele kantoordag nog een hele onderneming. Ik heb mijn kantoordag op donderdag en ik moet er serieus bijna het hele weekend van bijkomen. Ik ben nu bijna 30 weken en dit ga ik tot mijn verlof niet meer volhouden denk ik, volgende week een gesprek met mijn teamleider en ik hoop dat ik de laatste 4/5 kantoordagen gewoon thuis mag werken 🙈