20 Reacties

2 maanden geleden

Hier is de planning: 4 weken van te voren 12 weken erna Papa zal 1 week geboorteverlof met aansluitend 2 weken aanvullend geboorteverlof nemen. Richting het einde van mijn verlof zal hij de laatste 3 weken aanvullend nemen. Onze toekomstige dochter zal net als onze zoon 4 dagen naar de opvang gaan (3x opvang en 1x gastouder). Ik ga zelf 4 u per week (en vakanties) betaald ouderschapsverlof opnemen. Zodat de 9 weken op zijn voor 1e verjaardag. Partner gaat het ook opnemen maar invulling nog niet bedacht. Ze gaan in ieder geval naar de opvang. Dus misschien dat hij de dag gebruikt voor de donderdag dan ben ik thuis met beide kinderen. En hebben we dat als extra gezinsdag

2 maanden geleden

Ik ga 4 weken van te voren met verlof en neem na het verlof nog 2 weken onbetaald verlof. Daarna 1 dag pw betaald ouderschapsverlof. Onze dochter gaat 2 dagen pw naar de opvang, maar heeft het daar reuze naar haar zin, dus dat gaat gewoon door tijdens mijn verlof. Mijn man neemt 1 dag pw betaald ouderschapsverlof op vanaf dat ik weer moet gaan werken (eind maart) tot 1 augustus. Als onze dochter 7 mnd is gaan we haar 1 dag pw naar de opvang breng en vanaf begin december w dagen per week. Dan ga ik weer 4 dagen werken

2 maanden geleden

Opa en oma komen ook nog 1 dag pw bij ons thuis oppassen

2 maanden geleden

4 weken voor 12 weken erna Papa neemt van de 6 weken de eerste 2 op ( kerst en tussen kerst en oud op nieuw heeft hij sws vrij dus dit word niet van zijn dagen afgepakt ) De andere 4 weken pakt hij wanneer hij wilt of zodra ik weer ga werken dat hij evt ook eens thuis kan zijn.. De ene oma wilt de dinsdag oppassen en de andere oma de vrijdag! Voor de andere 3 dagen heb ik kinderopvang aangevraagd ( ik weet niet hoeveel dagen ik nog krijg daarom 3 zodat ik altijd nog een dag kan laten vallen ) Ik zelf kan ook thuis werken… Na mijn verlos zal ik het langzaam aan terug oppakken, en juli gaan wij ook op vakantie met de kleine.. en dan na de vakantie kijken we verder hoe het gaat lopen!

2 maanden geleden

Zwangerschapsverlof: 5 weken van te voren 11 weken erna Aansluitend 5w vakantie. Hierna 6w 16u ouderschapsverlof Hierna 8u ouderschapsverlof Totdat de kleine 1 is en dan ga ik weer terug naar 32u werken.

2 maanden geleden

Tot nu toe: Zwangerschapsverlof 4 weken van te voren en daarvoor al 10 dagen vakantie, want die had ik in december staan. En 12 weken erna. Ik hoop nog twee weken ouderschapsverlof/vakantie er aan vast te kunnen plakken. Mijn vriend heeft drie weken vrij als ze is geboren. 5 dagen geboorteverlof en 10 dagen aanvullend geboorteverlof. Hij werkt sowieso niet in weekenden. Ik werk 40 u en misschien dat ik dat zo behoud. Ik ben altijd dinsdagochtend, woensdag en donderdagmiddag vrij en hoop dit zo te kunnen behouden. Wij hebben op het werk besproken van wel, maar je weet maar nooit. Mijn vriend neemt elke vrijdagmiddag ouderschapsverlof op. Zijn baas vult die 70% aan met 30% zodat hij gewoon 100% betaald krijg. De kleine gaat op maandag en vrijdagochtend naar de opvang. Dinsdag(middag) gaat ze naar mijn vriend zijn ouders. En donderdag(ochtend) naar mijn moeder/ouders.

2 maanden geleden

Ik ga zes weken van tevoren met verlof. Na de 10 weken erna neem ik de negen weken betaald ouderschapsverlof in één keer op. Aansluitend nog één of twee weken vakantie zodat ik na de meivakantie pas weer start met werken. Mijn man neemt de eerste vier weken na de geboorte verlof op en gaat dan weer volledig aan het werk (32 uur). Wanneer ik weer begin met werken, neemt hij twee of drie weken betaald ouderschapsverlof op. Onze dochter gaat mijn gehele verlof periode sowieso de dinsdag en donderdag naar opvang ivm voorbereiding voor de basisschool ( soort peuterspeelzaal ochtend) De baby zal in april starten met de opvang Mocht je niet tevreden zijn over je opvang kun je misschien beter alvast naar wat anders uitkijken. Wat ik wel hoor is dat kindjes die maar één dag gaan vaak moeite hebben met naar de opvang gaan. Misschien dit uitbreiden of wat anders zoeken

2 maanden geleden

Zwangerschapsverlof 4weken van te voren en 12 weken erna. Daarna 1 dag ouderschapsverlof per week. We gaan beide dan van 40 uur naar 32 uur voor minimaal een jaar. Waardoor we drie dagen opvang nodig hebben. Aanvullend geboorteverlof van papa en resterende dagen van betaald ouderschapsverlof moeten we nog bepalen.

2 maanden geleden

Ik neem 6/10 weken zwangerschapsverlof. Papa neemt 2 weken vrij en 1 week geboorteverlof. Het partnerschapsverlof gebruikt mijn man om in mijn zwangerschapsverlof op mijn parttime dag vrij te nemen, zodat we samen zijn als de oudste ook thuis is. Na 10 weken gaan we ons betaald ouderschapsverlof inzetten. We hebben besloten elkaar of te wisselen, we zien het niet zitten of fulltime vele weken alleen maar met de baby bezig te zijn. Dus er gaan voor de ene week werk 2 dagen werken, de andere week 3 dagen. Mijn man doet hetzelfde, maar dan in de andere week. Half juni kan onze kleine bij de opvang beginnen. We hebben dan nog wat vrijdagen om samen vrij te zijn en me-time met zijn 2en te hebben. Onze zoon blijft gedurende het half jaar dat we fulltime vrij zijn op de opvang.

2 maanden geleden

Ik moet even afwachten helaas omdat ik al in de ziektewet zat. Ik moet daarom 6 weken van te voren verlof op nemen en 10 weken erna. Ik wilde 8 weken vakantie opnemen erna maar ik mag er misschien maar 3/4 ☹️ maar ik heb nog geen goedkeuring gehad daarvoor. Qua opvang weet ik het eigenlijk nog niet goed.. omdat ik dus niet weet of ik terug aan het werk kan gaan of in de wia beland helaas.

2 maanden geleden

Ik neem in totaal 16 weken zwangerschapsverlof. 5 weken voor de geboorte en 11 weken daarna. Vervolgens eerst beginnen met drie weken 18 uur werken en vanaf 1 april weer fulltime. Mijn partner is zzp’er en heeft jammer genoeg nergens recht op. We hebben afgesproken dat hij tzt na de geboorte kijkt wat voor hem goed voelt :)

2 maanden geleden

4 weken van te voren met verlof 12 weken erna en dan 9 weken fulltime ouderschapsverlof. Omdat ik in het onderwijs werk worden de vakanties daar nog bij opgeteld en zo hoef ik pas weer begin volgend schooljaar (eind augustus/begin september) te beginnen. Dit vind ikzelf fijner, echt een schone start weer. Daarna wil ik weer 32 uur werken. Mijn man neemt 1 week geboorteverlof en dan 5 weken aanvullend. Hij wil ook de 9 weken ouderschapsverlof opnemen, maar gaat dit waarschijnlijk in periodes van 3 weken doen (een dag minder werken is voor zijn functie geen optie, maar geeft alleen maar meer werkdruk). Eén keer hiervan waarschijnlijk als ik weer start op mijn werk. De kleine gaat vanaf eind augustus 1 dag per week naar een agrarisch kinderdagverblijf en onze ouders passen elk ook 1 dag op. Zowel ik als mijn man zijn ook elk een dag vrij (hij doet fultime in 4 dagen) en zo heeft ons zoontje elke dag opvang (weekenden zijn we samen thuis).

2 maanden geleden

Denk ook goed na of je na die eerste twee weken na de bevalling als je man weer gaat werken wel fit genoeg bent om voor je baby en je dochter te zorgen. Ik weet niet hoe oud zij is, maar ik heb een energieke dochter van tegen die tijd 3,5 jaar. Ik kan me niet voorstellen dat ik 2 weken na de bevalling weer achter haar aan ren in monkeytown oid en dan ook nog eens met een baby erbij. Dus mijn man gaat juist die eerste periode op de dagen dat onze dochter niet naar de opvang gaat mij ondersteunen.

2 maanden geleden

Ik ga 4 weken van te voren met verlof en daarna 12 weken. Dan gewoon weer aan het werk, tenzij er nog iets mocht gebeuren en ik meer tijd nodig heb. Ik werk maar 24 uur, dus ouderschapsverlof neem ik eventueel gespreid later op. Doet een beetje pijn financieel als ik de volledige weken meteen opneem 😅

2 maanden geleden

Ik ga 4 weken van tevoren met verlof en daarna 12 weken. Dan 4 weken voltijd ouderschapsverlof opnemen. Vanaf april ga ik mijn werk als zzp'er weer opbouwen en misschien 1 dag bij m'n vaste werkgever. Vanaf mei hebben wij opvang geregeld voor twee dagen, het idee is dat ik dan weer twee dagen loondienst werk en mijn uren als zzp'er op twee andere dagen. Mijn man neemt zes weken op en wil daarna een dag minder gaan werken, misschien eerst twee. Dat laten we nog even afhangen van hoe het gaat.

2 maanden geleden

Ik werk als freelancer. Ga met 32 weken grotendeels met verlof aangezien dit het makkelijkst is met mijn opdrachtgevers (ik hou nog 2 kleine in november). En eind maart wil ik weer opdrachten zoeken/praten met opdrachtgevers over samenwerkingen e.d. als alles weer op rolletjes loopt werk ik 24-32 uur per week en m’n vriend 4 dagen. Verder nemen we 2,5 opvangdag en kunnen we de rest wel samen opvangen en regelen.

2 maanden geleden

6 weken van te voren met verlof, 10 weken bevallingsverlof, en aansluitend de 9 weken ouderschapsverlof! Mijn partner is zzp-er, maar zou sowieso geregeld vrij moeten omdat onze baby rond 3 maanden al geopereerd word.

2 maanden geleden

4 weken van te voren. 12 weken erna + 7 weken aansluitend aanvullend verlof. Mijn man zal 1 weken geboorteverlof nemen en aansluitend 5 welken aanvullend verlof. Aangezien hij in het onderwijs zit zal hij langer thuis zijn gezien de kerstvakantie. Daarna zal mijn man elke week 1 jaar lang op woensdag vrij zijn voor de kinderen!

2 maanden geleden

Ik ga 5 weken eerder met verlof waarvan 1 week vakantieverlof is. 12 weken erna + aansluitend 3 weken vakantieverlof + aansluitend 1 week ouderschapsverlof. Zo ben ik precies 5 maanden thuis. Daarna neem ik 8 uur per week ouderschapsverlof op totdat ons dochtertje 1 jaar wordt. En werk daardoor 28 uur ipv 36. Mijn man neemt 4 weken verlof op en werkt vervolgens 32 uur ipv 36. Doordeweeks zullen we niet een dag hebben waarop we alle 3 samen zijn, maar daar hebben we de weekenden voor🥰. Ik ga nog geen gebruik maken van de opvang, moeders gaan oppassen.