Hoi allemaal,
Hoe gaan jullie het regelen straks met verlof na de bevalling? Is jullie man lange tijd bij huis of gaat hij werken en neemt hij vrij wanneer je eigen verlof voorbij is? En de opvang van eventueel andere kinderen?
Ik doe eerst mijn zwangerschapsverlof + 3 weken vakantie + in dag per week ouderschapsverlof. Vanaf april werk ik dan dus 2 dagen per week en in oktober moet ik dan weer 3 dagen weer werken.
Mijn man heeft de eerste 2 weken na de geboorte vrij, daarna twijfelen wij. Gaat hij fulltime werken en vanaf april ouderschapsverlof opnemen? Of neemt hij tijdens mijn zwangerschapsverlof ook 1 dag per week ouderschapsverlof? Twijfels.. qua opvang is zijn ouderschapsverlof niet nodig want ik ben thuis, maar misschien wel fijn 1 dag extra samen als gezin?
Onze dochter gaat nu 1 dag per week naar de opvang, ze heeft het daar niet fantastisch en ik vind de kwaliteit matig. Ik werk dus vanaf november 2024 tot begin oktober 2025 niet op haar opvang dag. Zal ik haar opvang stoppen en vanaf oktober 2025 samen met de baby laten starten bij een nieuwe opvang?
Ik hoor graag jullie ideeën dat geeft mij misschien weer inspiratie of een andere oplossing :) dankjewel!