6 Reacties
23 dagen geleden
Pff wat kunnen mensen toch gemeen zijn.
Ik vind jouw reden meer dan logisch dat je thuis zit. En als iemand dat niet begrijpt is dat hun eigen tekortkoming. Misschien is het vanuit de collega's wel moeilijk om erover te praten en de juiste woorden te vinden?
Wat ik eigenlijk vooral wil zeggen is dat het echt verspilde tijd is om erover te piekeren! Jij weet waarom je thuis zit en dat doe je met liefde voor je kindje maar ook zeker voor jezelf met een trauma van een paar jaar terug. Dus je mag trots zijn op jezelf dat je voor jou en je kindje kiest. En als iemand dat niet begrijpt dan is dat hun probleem.
Idd misschien wel een idee om het aan te geven bij je leidinggevende. Wellicht helpt het voor je collega's om je verhaal nog eens te doen en hopelijk dus ook begrip te krijgen..
Ik vind in ieder geval dat je een goede en alleen maar de juiste keuze hebt gemaakt en dat je deze zwangerschap daardoor gezond door mag dragen tot je kleintje zich meld!
23 dagen geleden
Wauw wat naar zeg. Ik snap dit echt niet. Misschien is het idd toch voor een groot deel onhandigheid of niet weten war ze moeten zeggen, maar het is erg asociaal dat ze zich daar niet even overheen zetten.
Ik hoop dat het lukt om de komende maanden zo min mogelijk aan ze te denken... komt later wel weer! Sterkte.
22 dagen geleden
Bedankt voor de lieve woorden ik ga me best doen om het naast me neer te leggen en anders toch mijn gevoel aankaarten bij de leidinggevende.
22 dagen geleden
Hi Nina, wat ontzettend naar voor je! Ik vind dat je goed je best doet en het heel vervelend dat je dit zo voelt.
Als je echt ballen hebt (ik weet niet hoe groot je team is) kan je dit misschien heel kwetsbaar aangeven. Dat je het gevoel hebt dat iedereen wegrent als je binnenkomt en dat dit jou pijn en verdriet doet, omdat jij dacht dat jullie een sterk team waren. Nogmaals vanuit je angst aangeven waarom je thuis bent.
Ik heb makkelijk praten, ik weet niet of ik dat zelf zou durven. Maar soms loont het openstellen op onverwachte manier.
Als je daar niet voor kiest probeer dan duidelijk voor ogen te houden waarom je dit doet en wat het belangrijkste is; 🩷🩵. Ken je het piekerkwartiertje al? Schakel heel bewust je gedachten om naar iets anders als je merkt dat je je (weer) druk loopt te maken om je werk. Zet de wekker op een bepaald tijdstip en dán mag je 15 minuten genadeloos piekeren over je werk. Je hebt je energie nu nodig voor belangrijkere zaken!
Heel veel lief en een dikke knuffel voor jou!
21 dagen geleden
Misschien vinden ze het ‘gek’ dat je niet kunt komen werken maar wel gezellig langs wil komen?
Ik zou het lekker loslaten meid, geniet van je rust en vrije tijd en steek al je energie in je privé leven nu. Laat ze maar lekker. Als jij straks weer aan het werk gaat doen ze waarschijnlijk snel weer normaal.
Ik ben bijna helemaal ziekgemeld, werk nog 3 dagen 2 uurtjes. Gelukkig wel hele lieve collega’s die alle begrip hebben. Ik doe eens in de 2 weken een kantoordagje van 2 uurtjes en dan zien ze ook wel echt dat ik het niet meer trek (bloedarmoede, enorm misselijk etc). In het begin voelde ik me schuldig maar er zijn nu eenmaal niet voor niets regelingen voor zwangere vrouwen, het gaat gewoon niet altijd over rozen en iedereen ervaart het anders. Dat jouw collega’s nu geen begrip kunnen opbrengen is hun eigen tekortkoming. Ik zou niet meer langsgaan, joejoe!