12 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb geen antwoord op je vraag. Maar wij zijn gisteren ook doorgestuurd bij de 20weken echo vanwege een afwijkend darmbeeld. Wat ze ons toen uitlegde is dat het (in ons geval) kon zijn dat er wat bloed in het vruchtwater is gekomen wat ze heeft opgedronken (vrij onschuldig zei ze) en dat het met een glijdende schaal "ergere" dingen kon zijn. En op zn ergst dingen zoals een taaislijmziekte. Maar meestal zagen ze dan een combinatie van dingen. Dus ik maak mij niet te veel zorgen, gelukkig hoor je snel bij het vervolgonderzoek meer. Wanneer kan je terecht in het amc?

3 maanden geleden

Reactie op Pindaklaasje

Ik heb geen antwoord op je vraag. Maar wij zijn gisteren ook doorgestuurd b ...
Ze nemen contact op maandag, ik zal wel snel geholpen worden volgens de verloskundige. Bij mij zei ze dat ze terwijfelt, het is niet erg wit, maar wel wat witter dan normaal, het kan infectie zijn. Ik heb geen bloeding gehad dus in mijn geval zou geen bloed zijn. Heb je ook vervolg onderzoek moeten doen? Groetjes, Nana

3 maanden geleden

Hoi, ik ben bij de 20 weken echo ook doorgestuurd om verder te kijken, wegens ‘echodense darmen’. Bij de second opinion zagen zij weer witte darmen. Ik heb bloed geprikt op infecties (die uitslag is vaak redelijk snel gelukkig), maar dit was niet de oorzaak. Verder hebben wij allebei ook bloed geprikt om te kijken of wij dragers zijn van taaislijmziekte, maar ook dit was negatief! Wij hadden al een goede uitslag bij de nipt test en laten geen vruchtwaterpunctie doen. Bij bloedverlies van de vrouw tijdens zwangerschap, kan er inderdaad bloed van de mama in de darmpjes komen, maar ook dit heb ik niet gehad. Nu gaan zij met 30/32 weken weer een echo maken om te kijken of het verdwenen is, aangezien wij voor nu geen oorzaak kunnen vinden. Gelukkig zijn wij al gerustgesteld met deze uitslagen, maar het blijft toch een spannende tijd natuurlijk.

3 maanden geleden

Reactie op Nanavermeulen

Ze nemen contact op maandag, ik zal wel snel geholpen worden volgens de ver ...
Je zal waarschijnlijk inderdaad snel geholpen worden. Hun streven is de uitslagen al hebben vóór de 24 weken, aangezien je er in erge situaties voor kan kiezen, om het leventje te beëindigen. Tenminste dat vertelden zij ons.

3 maanden geleden

Reactie op mortischa

Je zal waarschijnlijk inderdaad snel geholpen worden. Hun streven is de uit ...
Maar de ergste geval is toch taaislijmziekte? Wat kan er erger zijn?

3 maanden geleden

Reactie op mortischa

Hoi, ik ben bij de 20 weken echo ook doorgestuurd om verder te kijken, wege ...
Ik las dat na 30 weken kan het vaak weer normaal gaan kleuren, duim voor je!

3 maanden geleden

Reactie op Nanavermeulen

Maar de ergste geval is toch taaislijmziekte? Wat kan er erger zijn?
Als je geen nipt test hebt gedaan, kunnen witte darmpjes ook een teken zijn van bijv. het syndroom van Down. Dat kan voor velen ook een reden zijn om de zwangerschap af te breken.

3 maanden geleden

Reactie op Nanavermeulen

Ik las dat na 30 weken kan het vaak weer normaal gaan kleuren, duim voor je ...
Ja, dankjewel! Wij hopen het ook en gaan er stiekem ook een beetje van uit..

3 maanden geleden

Reactie op mortischa

Als je geen nipt test hebt gedaan, kunnen witte darmpjes ook een teken zijn ...
Die heb ik al gedaan en goede uitslagen gehad. Dus dat is uitgesloten.

3 maanden geleden

Reactie op Nanavermeulen

Die heb ik al gedaan en goede uitslagen gehad. Dus dat is uitgesloten.
Oh wat fijn! Zal al een opluchting zijn!

3 maanden geleden

Reactie op mortischa

Oh wat fijn! Zal al een opluchting zijn!
Ja en eigenlijk ga ik ook van uit dat er niks aan de hand is, ik heb totaal niets anders, voel me helemaal fit. Baby ziet er verder ook alles goed uit, geen andere bijzonderheden.