19 Reacties
vorig jaar
Wij hebben precies ditzelfde…. Ik had nu bedacht: een ledikant op wielen zodat we deze kunnen verrijden van werk/baby kamer naar slaapkamer. Zo lang mogelijk cosleeper/ ledikant op kamer en als dat niet meer werkt dus een makkelijk verplaatsbare ledikant. Zodat met thuis werken deze in onze slaapkamer zou kunnen. Hoe de realiteit gaat zijn, geen idee haha
vorig jaar
Reactie op stelk
We willen de eerste tijd gebruikmaken van een cosleeper. Vrienden van ons h ...
Zo hadden wij het ook gedaan. Nu wel bureau op zijn kamer. Hij is op de opvang wanneer wij werken dus geen probleem. Vind het nu alleen qua ruimte lastig worden. Ik ben van plan om ook beneden aan de grote tafel in de woonkamer te gaan werken.
vorig jaar
Hier hetzelfde.. een extra kamertje die te klein is om als beide te fungeren. Daarnaast bewust gekozen voor een kindje waarvan ik dan ook wist dat dit een opoffering van de kantoor/hobbyruimte zou zijn. Kindje verdient ook gewoon een eigen ruimte i.m.o (ga niet co sleepen dus dat is natuurlijk iets anders). Gewoon aan de tafel werken dus en als dat te moeilijk blijkt ga ik paar uurtjes per week opzoek naar een openbaar werkplekje.. met de huizenprijzen van tegenwoordig zie ik ook niet snel de mogelijkheid om naar iets veel groters te gaan dus helaas erbij neerleggen.
vorig jaar
Zo lang mogelijk bij ons op de kamer en dan wordt kantoor kinderkamer en gaan we op onze kamer een werkplek creëeren dmv een katrol bed.
vorig jaar
Hebben wij jaren gehad hoor, babykamer waar bureautje staat. Geen enkel probleem. Een kind onder de 3 jaar speelt nooit op zijn/haar kamer komt daar alleen om te slapen of te verschonen haha. Al het speelgoed staat dus toch in de woonkamer. Wij hadden de ikea hemnes als commode en hadden daarnaast geen extra kledingkast o.i.d. nodig. Ik zou dan ipv een kast voorkeur geven aan een leuke stoel met nachtlampje om evt te voeden of boekje te lezen bij avondritueel.
vorig jaar
Wij hebben 3 slaapkamers en verwachten nu de derde. Onze babykamer van de jongste hebben we nooit gebruikt als babykamer. Alles leuk ingericht maar uiteindelijk heeft ze tot van kort bij ons op de kamer geslapen en deelt ze nu een kamer met de oudste. Toen de jongste ongeveer een jaar was hebben we de babykamer omgetoverd tot opslagkamer en we gaan die nu ook niet meer terugzetten naar babykamer. De kleine slaapt het eerste jaar sowieso bij ons en we zijn aan het orienteren voor een groter huis dus tegen de tijd dat ze een eigen kamer nodig heeft hopen we hier niet meer te wonen.
Slaapt de baby straks gelijk op de babykamer? Dan zou ik eerder een werkplek op jullie slaapkamer maken. Of evt een werkplek in de woonkamer creëeren. Bedenk ook waar de baby evt duties doet overdag straks met het overwegen van een werkplek ..bij ons sliepen ze toen ze klein waren bijna altijd beneden of in de tuin, dan zou een werkplek boven op de babykamer geen probleem zijn, maar als jullie de baby in haar bedje boven willen laten slapen wordt dat lastig.
vorig jaar
Bij ons is het het 2e kindje en we hebben maar een extra slaapkamer. De baby zal de eerste maanden bij ons slapen en qua spullen komt alles op zijn broer zijn kamer. Het word qua kleding voor de oudste flink minderen en alles in 2e splitsen qua ruimte. Hopelijk tegen de tijd dat de baby 1 is dat we verhuisd zijn en anders word het kijken naar hoe we ze samen op een kamer gaan laten slapen
vorig jaar
Kan hij evt. In de woonkamer aan tafel werken. Er even van uitgaande, dat hij alleen thuis is met werken na het verlof. Of een soort opklap burea aan de muur? Maar dan moet je wel steeds je spullen opruimen (geen idee of we het over alleen een laptop bv. Hebben). Mij lijkt de combi erg lastig, omdat je kindje eerste tijd wel bij je kan slapen op de slaapkamer, maar ook zijn/haar eigen ruimte op een gegeven moment nodig heeft. Lastige kwestie, succes
vorig jaar
Hier ook een ruimte uitdaging! We wonen nu met elkaar en een hond op 50m2. Zijn ook nog aan het puzzelen hoe we het straks het beste kunnen doen :) ik ben een beetje begonnen met het zoeken naar ‘tiny house’ inspiratie, dan kom je al heel veel leuke ideeën tegen :)
vorig jaar
Reactie op Lauraelisabeth2024
Hier ook een ruimte uitdaging! We wonen nu met elkaar en een hond op 50m2. ...
Wij woonden het eerste jaar met onze oudste op 30m2. Ledikantje als co-sleeper naast ons bed, zijn kleertjes in onze kast in een mand. Veel meer hebben ze niet nodig! Verschonen e.d. gewoon op een hydrofieldoek op bed / bank.
vorig jaar
Ik zag een opklapbaar kast bureau aan de muur, misschien is dat ook een ruimte besparende item voor jullie kamer.