8 Reacties

9 dagen geleden

Ze mogen jou niet ontslaan. Als je zwanger bent ben je heel erg beschermd. Zeker als je aan alle kanten leeg loopt wat gevaarlijk kan zijn zou ik thuis blijven. Ze kunnen t willen maar als ze het op deze manier doen zou ik niet eens bereid zijn om met ze mee te denken. als ze nu al moeilijk doen dan vraag ik me af hoe moeilijk ze wel niet gaan doen als je thuis moet blijven voor je kleintje als die bijv ziek is. Ik zou mezelf lekker ziek melden, en na je verlof heel gauw een nieuwe werkgever zoeken

9 dagen geleden

Wat vervelend voor je. Om te beginnen: ze kunnen je sowieso niet verplichten om te komen werken als je ziek bent. Ziek is ziek. Je hoeft ze trouwens niet te vertellen waar je last van hebt, dat is medische informatie dus lekker voor jezelf houden. Verder kan het zijn dat ze de bedrijfsarts langs sturen om te kijken hoe nu verder. Ziekte mag overigens geen reden voor ontslag zijn. Pas na 2 jaar ziek zijn mag een werkgever een langdurig zieke ontslaan. Mijn advies: laat je niet gek maken. Ziek is ziek. En vertel vooral niet wat voor klachten je hebt. Wel zou je zelf kunnen vragen om een gesprek met de bedrijfsarts om te bespreken hoe de komende tijd verder qua werkzaamheden, taken etc. Succes !

9 dagen geleden

Vraag jouw verloskundige of huisarts eens naar een papiertje waarop staat dat je niet in staat bent te werken. Ga eens kijken of je voor zoveel procent minder kunt werken, gedeeltelijk ziektewet gedeeltelijk gewoon werken. Enzovoort. Dan is het duidelijk voor je werkgever en ook voor jezelf. Dan weet jouw werkgever ook beter wat te doen, kan hij je aanmelden bij het verzuim, enz. Ik vermoed dat er nu wat ongeloof is op het werk, misschien hebben ze zoiets van “dan zoeken we passend werk voor je (zittend werk oid), maar elke keer ziek melden brengt de planning door de war en het team op tilt”. In die geest zal het nu wel gaan binnen het team. Het geeft ook simpelweg veel werk als een teamlid half werkt, ook al bedoeld de werknemer er geen kwaads mee. Ga aan de slag met duidelijkheid creëren, want anders krijg je nog een nare verstandshouding ook en buikpijn als je na je verlof aan het werk moet. Komt goed 😘

9 dagen geleden

Ik ben het volledig eens met christinalCM. Mijn werkgever heeft me helemaal uitgescholden en ben toen zo gestrest en in paniek geraakt waardoor ik letterlijk ziek ben geworden, koorts en alles. Heb gelijk een doktersverklaring en een brief van de verloskundige laten opstellen. Uiteindelijk is hij zelf zo geschrokken van hoe ik mentaal helemaal was ingestort en veel risico liep en veel harde buiken had. Soms doet zo'n briefje meer en word je in één klap serieus genomen. P.S. Ik werd na werktijd uitgescholden rond 7 uur 's avonds om een kleine tekstfout. Het ging nergens over.

9 dagen geleden

Ziek is ziek. Ontslag mag niet zomaar. Heb je een vast of tijdelijk contract. Als je een tijdelijk contract hebt hoeven ze deze niet te verlengen. Ik zou contact zoeken met de bedrijfsarts. Die kan dan advies uitbrengen en kijken wat wel kan en (deels ) ziekmelden. Dan is er voor iedereen gewoon duidelijkheid.

9 dagen geleden

Wat je moet doen: - je ziek melden, je bent immers ziek en niet in staat om te werken - bij dreigementen/eisen dat je komt werken benoemen dat je deze eis zwart op wil (dat mogen ze namelijk helemaal niet eisen en dat weten ze heel goed) - daarna aangeven dat je de afspraak van de bedrijfsarts graag tegemoet ziet - de telefoon ophangen en uitzieken Als ze zo stom zijn om dit wel zwart op wit naar je te appen/mailen dan daarmee naar de vakbond stappen. Dit mag pertinent niet namelijk.

9 dagen geleden

Zou dit ook even met de fnv bespreken, die hebben vast een goed advies!

9 dagen geleden

Hier het zelfde uiteindelijk in de ziektewet gebleven en gesprek gehad met bedrijfsarts doe heeft nu ook gezegd volledig stoppen met werken. Nu gaat de ene roddel naar de ander roddel over mij op werk en kijken m'n collega's me niet eens aan als ik ze bijvoorbeeld tegen kon.