14 Reacties

15 dagen geleden

Ik ben 3 jaar geleden medisch in het Diak bevallen en ik voelde me er, tot de persfase, ongezien. Geen procesuitleg, geen vraag hoe het met me gaat. Niet naar mijn geboorteplan gevraagd, geen bemoediging, en nog wel meer. Dat had deels met de coronatijd, onderbezetting en geen plaats op de kinderafdeling te maken, maar zelfs dan vond ik de zorg summier. Mijn verloskundigepraktijk die veel in het Diak komt, noemt het een uitzondering. Ik geloof dat, maar heb er zelf niets meer aan helaas. Mocht ik er nu weer komen, ga ik wel, maar dan hebben man en ik hier meer focus op.

15 dagen geleden

Reactie op escg

Ik ben 3 jaar geleden medisch in het Diak bevallen en ik voelde me er, tot ...
Jeetje wat zuur :(

15 dagen geleden

Reactie op Culha30

Jeetje wat zuur :(
Ja sorry, ik was net wakker en niet helemaal neutraal. Ik snap dat je ook gewoon een goede, veilige plek zoekt. En dat is het ook, hoor. Een vriendin is er twee keer tevreden bevallen. Twee collega's hebben goede ervaring met het geboortehuis. En zoals aangegeven heeft mijn verloskundigenpraktijk mijn ervaring ook niet echt zo meegemaakt. Ik had gewoon pech. De zorg tijdens de persfase en tot ontslag 2 dagen later was prima. De kinderafdeling (die gun ik jullie niet ;)) ook goede ervaring mee. Veel zorg en aandacht. Zo, deze klinkt beter na mijn ontbijt en lunch.

14 dagen geleden

Ik ben 2,5 jaar geleden medisch bevallen in het Diak. Ik vond het fijn dat je daar medisch in bad kunt bevallen, dat kan in Meander niet. Toen had Meander nog geen geboortehuis overigens. Op zich een goed ervaring daar, op het gedrag van 1 verpleegkundige na die maar bleef kletsen en mij uit m’n bubbel haalde 🫢😵‍💫 maar verder goed bevallen. Ik wil nu graag thuis bevallen, maar zou anders waarschijnlijk weer voor Diak gaan ivm mogelijkheid van bevalbad als ik medisch word.

14 dagen geleden

Ik ben 2x in het meander bevallen en ga dat ook bij onze derde doen (ben medisch 3x). Ik heb tot nu toe alleen maar hele fijne ervaringen gehad gelukkig. Ze zijn hier ontzettend lief en nemen echt de tijd voor je. Sinds kort hebben ze in t meander nieuwe verlosbedden met baarkrukken en is er nu ook een medisch bevalbad naast t bad wat er is bij t geboorte centrum

14 dagen geleden

Wij zijn 1.5 jaar geleden naar Diak gegaan, erg tevreden over. Eerst in geboortehuis in bevalbad, maar uiteindelijk helaas medisch i.v.m. meconium in vruchtwater en bleek toen sterrekijker te zijn. Gelukkig plek aan medische kant, dus gewion naar andere kant van de gang gereden. Verder heletijd gewoon erg goed begeleid met goede communicatie. Bij 2e gaan we weer voor Diak.

14 dagen geleden

Bedankt voor alle input ❤️❤️ als er meer ervaringen zijn hoor ik dat ook graag🙏🏼🙏🏼

13 dagen geleden

Heeft iemand ook toevallig ervaring met WKZ, antonius en diak?

13 dagen geleden

Antonius LR ben ik kort geweest vanwege een plotselinge ontsteking en omdat ik dacht minder leven te voelen. Ben toen een nacht opgenomen geweest. Geen bevalling dus (die was in Diak), maar wel goede ervaring. Mooie ruime afdeling, goede vriendelijke zorg.

13 dagen geleden

4 jaar geleden een keizersnede (tweeling) gehad in het WKZ en na 3 dagen overplaats naar Meander. Alsof ik in een warm bad terecht kwam. Nu derde kindje word zeker meander. Ben medisch vanwege vorige zwangerschap.

12 dagen geleden

Reactie op elta

Heeft iemand ook toevallig ervaring met WKZ, antonius en diak?
Ik kan je niet veel zeggen over daar medisch bevallen. Ik ben in het wkz alleen bevallen met mijn verloskundige en de kraamvrouw. De kamers zijn wel "kil" niet huiselijk ofzo, ze hadden wel een badkamer met een bad waar ik zelf tot 9cm in heb gezeten!

12 dagen geleden

Ik zit ook nog in de twijfel, heb over diak meerdere slechte verhalen gehoord. Ik heb nu wkz als 1e keuze, geboortehuis diak als 2e en meander als 3e

12 dagen geleden

Ben begin 2023 bevallen in meander amersfoort wel medisch maar vond ze echt super lief allemaal. En nu ben ik 36+4 van 2e kindje en ik wil gewoon weer in het meander amersfoort.

11 dagen geleden

Ik vind het ook zo lastig… mn verloskundige is heel enthousiast over Diak maar heb daar een tijdje gelopen voor iets anders en vond het echt niet fijn…