16 Reacties

vorige week

Ik zat er wel aan te denken indd. Wil ook beginnen met meteen met wakker worden op potje te zetten. Ik heb alleen nog geen goed potje gehaald 🤣 mijn zus begon blijkbaar pas heel laat met haar kindjes toen ze goed konden communiceren

vorige week

Reactie op xmisuzu

Ik zat er wel aan te denken indd. Wil ook beginnen met meteen met wakker wo ...
Ja mijn moeder vertelde mij dat ze toen ik klein was ook voor mijn eerste jaar al geoefend had. Gewoon met luier wisselen mij eerst even op het potje zetten. Uiteindelijk met met bijna 2 zinnelijk geworden. Dus dacht kan vast geen kwaad om gewoon al haar te laten wennen.

vorige week

Ow en het is niet dat ze verplicht moet. Ik bied het nu voornamelijk aan zodat ze al went zodat het later makkelijker gaat. Hahaha niet dat mensen denken dat ik mijn kind drill om op het potje te gaan.🤣😂

vorige week

Wat leuk om te horen. Ik wil ook op tijd beginnen. Hij is nu bijna 11 maand, maar loopt nog niet. Zodra hij loopt wil ik gaan oefenen. Mijn ouders zijn met mij ook op tijd begonnen. Ik heb ook wel begrepen dat we nu veel later kinderen zindelijk maken dan vroeger, dus ik denk ook echt dat het kan. Scheelt een hoop afval!
Hier krijgt de kleine een potje met zijn verjaardag dan gaan wij beginnen

vorige week

Mijn dochter is van februari, ze heeft dus echt een hekel aan die luier 🥲 wanneer ze in haar blote kont kan rondkruipen neemt ze de kans van harte, ze trekt die luier ook maar al te graag uit.. plukt er gehele dag aan. Ga hier in het nieuwe jaar ook starten.. ze vind het verschrikkelijk, wanneer ze een plasje gedaan heeft is het meteen ‘mekkeren’ om een schone luier

vorige week

Reactie op beau07

Mijn dochter is van februari, ze heeft dus echt een hekel aan die luier 🥲 ...
Dan geeft ze het wel goed aan. Werkt wel in je voordeel denk ik.

vorige week

Reactie op Bizon

Wat leuk om te horen. Ik wil ook op tijd beginnen. Hij is nu bijna 11 maand ...
Ja, ik zag op internet dat het ook als je het nu doet geen training is maar aanbieden en gewenning aan het potje. Ik denk gewoon als je als baby/dreumes al vroeg went dat een potje voor het plassen is. Dat het communiceren later ook beter gaat. Dit is een aannamen maar goed proberen waard mits je kids er klaar voor zijn.

vorige week

Reactie op Steffi1991verbinnen

Hier krijgt de kleine een potje met zijn verjaardag dan gaan wij beginnen
Ja leuk. Ik wil nog een extra halen voor beneden. Zodat ik het straks ook tussen de middag kan doen met het luier wisselen. We hebben een commode beneden door de vele trappen in huis. 🫩

vorige week

Wij zijn begonnen zodra hij goed kon zitten. Heel speels wel, na ieder eetmoment even op de po. Vrijwel altijd plast hij er dan op en zo af en toe ook een grote boodschap. Ik heb het bij mijn 2 andere kids ook gedaan, die waren met 1,5 jaar helemaal zindelijk overdag.

vorige week

Reactie op R.maris

Ja, ik zag op internet dat het ook als je het nu doet geen training is maar ...
Het wisselt :) ze krijgen een externe prikkel: hier is je potje, je mag plassen/poepen. Maar ze kunnen dat dan nog niet zelf bedenken en hebben nog geen of niet voldoende controle over hun blaas en kringspier. Zindelijk als in: ik voel het aankomen en ga dan zelf naar het potje, komt wat later. Maar oefenen en laten wennen is altijd goed. Ik twijfel zelf, omdat mijn kind nog niet loopt en een potje dan ook 'strafzitten' kan zijn; hij komt dan zelf niet zo makkelijk weg. Of het wordt een 'bak' om speelgoed in te doen. Als ik start, dan in de kerstvakantie of het wat rustigere januari.

vorige week

Reactie op escg

Het wisselt :) ze krijgen een externe prikkel: hier is je potje, je mag pla ...
Ja precies, had dit later ook gelezen. Nee het is nu vooral wennen en dat het potje gewoon okay is. Het blijkt wel te werken dat minder wat sneller gewent zijn aan het potje en het minder spannend vinden. Als mijn dochter het zat is staat ze op en loopt ze weg. Ook als ze niets doet dan is het ook gewoon prima. Ze zit niet langer dan 2/5 min.

vorige week

Reactie op R.maris

Ja precies, had dit later ook gelezen. Nee het is nu vooral wennen en dat h ...
Oh dat vind ik al best lang, knap hoor! Mijn oudste kon met 22 maanden pas lopen. We hebben de pot wel neergezet en hem er op gezet, maar hij deed er helemaal niets mee. In de zomer voordat hij 3 werd, ging het veel beter. Voordat hij 4 werd, was hij overdag gewoon zindelijk en dus op tijd. Vroeg scheelt veel gedoe en luiers, maar soms wil het gewoon niet. Ik heb wel de opmerking gehad: kinderen worden later zindelijk omdat ouders er niets mee doen doen. Of: je werkt te veel (erg onaardig). Maar ik zag mijn zoon en hij was er nog niet aan toe.

vorige week

Reactie op escg

Oh dat vind ik al best lang, knap hoor! Mijn oudste kon met 22 maanden pas ...
Ja, sommige kinderen zijn er ook gewoon nog niet aan toe hoor. Mijn dochter vindt alles prima. Ja, ze is snel gaan lopen, maar heel gunstig is dat niet altijd. Daardoor heeft ze hele slechte nachten gehad. En ja, forceren heeft ook geen zin. Mijn broertje en ik schelen een jaar min één dag. Hij werd mega snel zindelijk omdat hij luiers gewoon niet fijn vond. Op een dag zei hij: “Ik wil geen luier om.” Waarop mijn moeder zei: “Dan moet je wel in het potje plassen.” Dat deed hij, en vanaf die dag was hij meteen zindelijk. Ik was er wat eigenwijzer in, maar zo zie je dat elk kind echt anders is. Ik hoop wel dat door dit te stimuleren met potje is okay. Dat het proces sneller gaat. Omdat je soms hoort dat kinderen echt bang zijn om op het potje te zitten. 🥹Dus dat wil ik hiermee voorkomen of ze is nu getraumatiseerd doordat het potje te koud is om op te zitten 🤣🥹
Mijn oudste dochter was met 1,5 jaar al zindelijk. Elke ochtend in de potje, en na drinkmomenten. Ze vond het prima om 15 min op potje te zitten en boekjes te bladeren. Onze tweede vond het een ramp om op potje te zitten, het lukte haar niet. Uiteindelijk was ze wel voor haar tweede verjaardag ook zindelijk. In de zomer zonder luier laten lopen in de tuin. Het ging mega vlot bij haar. Ze kreeg het super snel door.

3 dagen geleden

Okeeee.. ze vind het potje echt niet zo leuk ze wil er het liefste vanaf. Nu heb ik het potje in haar zicht staat zodat ze er aan went, zodra ze wakker is gaat ze op het potje en na ontbijt lunch avond eten.. ook tussendoor wanneer we de luier wisselen.. iemand nog tips